A keleti fuvarozókra utaznak az osztrák hatóságok

Egyre jobban rászállnak az osztrák hatóságok a keleti fuvarozókra – állítja egyik olvasónk. Az ő cégének néhány héten belül két olyan esete is volt, amikor szerinte az ellenőrök szándékosan keresték a hibát, csak hogy büntetést szabhassanak ki.

Többen állítják: az osztrákok szinte csak a pénzbehajtásra utaznak, s mondvacsinált indokokkal büntetik meg a keletről jött teherautók sofőrjeit. Néha nem is a bírság a lényeg, hanem az, hogy a fuvarozónak igénybe kelljen vennie a közeli – és jó drága – helyi szerelő szolgáltatásait. A lényeg: a sofőr elég sok pénzt hagyjon Ausztriában.

Olvasónk elképzelhetőnek tartja, hogy túl sok magyar fuvarozó bonyolódott kabotázsügyekbe az elmúlt két évben. az osztrákok megelégelték a piacukat elvevő magyar fuvarozók ténykedését, s most ahol tudnak, ott tesznek keresztbe a keletről érkező versenytársaknak. Ebben pedig a hatóságuk is jó partner.

Olvasónk egyik esete a határ közelében történt. Egy Magyarország felé tartó, 12 tonnás autót állítottak meg az osztrák közúti ellenőrök. A sofőr elmondása szerint a kocsit rázópadra állították, olyanra, amin a 24 tonnás kamionokat szokták vizsgálni. Szerencsére hibát nem találtak, bár az egyik ellenőr vizsgálat közben megjegyezte, hogy mintha lazák lennének a kerék rögzítőcsavarjai.

Az eddig hibátlan csavarok a hazaúton valóban meglazultak, sőt, több el is pattant közülük. A sofőr szerint a vizsgálat során akkora erővel feszítették szét a jármű kerekeit, hogy az okozta az eddig hibátlan csavarok hirtelen elöregedését. Ezt igazolni már senki nem fogja.

Egy másik esetben szintén 12 tonnás teherautó volt a szenvedő alany. A kocsi szinte teljesen új, biztosan nincs rajta hiba. Az ellenőrök mindent megnéztek rajta, jó 20-25 percig vizsgálódtak, még a gumik profilmélységét is lemérték. Végül azt hozták fel, hogy a légrugó borításán látható egy karcolás. A sofőr – aki jól beszél németül, nem lehetett volna „eladni” az ellenőrzés során – azt is elképzelhetőnek tartotta, hogy ők maguk karcolták meg az ellenőrzéshez használt eszközzel. Mindegy. hibát találtak, s ez 900 euró büntetést jelentett. Továbbá kijelentették, hogy ez az autó innen csak trélerrel mehet tovább, mert hibás a fék. Szerencsére a fuvarozó gyorsan intézkedett, kiment, vitt új rugót, s a határon innen azonnal meg tudta javíttatni az autót. A szerelő is csak nézett, hogy minek ezt cserélni?

A legutóbbi eset aztán alig két hete történt, ekkor szintén a fékekkel volt a baj. Az ellenőr szerint nem egyformán fognak a fékek. Kiosztott 160 euró bírságot, s levetette a rendszámot. A tulajdonos a gyors ügyintézés után egy budapesti szervizben nézette meg a „hibás” fékeket. Kicsit állítottak rajta, s kész volt a munka. A hiba semmiképpen nem indokolta a túlzó hatósági szigort.

Olvasónk nem érti a szerinte túlzó hatósági fellépést. Azt mondja, korábban ez nem volt jellemző az osztrákokra, csak egy-két éve alakult ki ez a gyakorlat. Nagyjából azóta, mióta a magyar fuvarozók is feltűnhetnek az uniós belső piacokon. Ez lenne a külföldi versenytársak elüldözésének a módja?

Hozzászólások

comments

Related Posts

4 comments on “A keleti fuvarozókra utaznak az osztrák hatóságok

  1. Sajnos ,igaz 10 ellenörzésből 3esetben szinte biztos a büntetés,nálunk főként a rakomány rögzítésbe kötnek bele (szerencsére másba nem tudnak ,se vezetési időbe se müszaki dolgokba,se okmányokba ).Annak ellenére hogy XL-es pótkocsijaink vannak oldalfalas, és csúszásgátló . A Feladó (MOL)utasítása szerint a raklapon levő ADR 9-es rakomány vákum fólizott zsákos áru ) annak tetejére üres palettát rakni rakomány rögzítés címen nem szabad az Osztrák még is tele rakata a sofőrrel hiába volt soronként átkötve spaniferrel. Na de ki ő rakodástechnikai szakember ,aki tudja és ismeri ezen dolgok minden csinját-binját ??? Nem hinném nem talált mást erre pedig azt mondta ez 220.-€ . A DAS-al se mentünk sokra (ismét) azt mondták ha szabálysértés azt nem lehet fellebezni, ha kaukció akkor igen de annak úgy is lesznek további következményei.

    • dr. Szalay Ábel on said:

      Sajnos fellebbezni tényleg nem érdemes ilyen esetben, viszont észrevételt lehet tenni. Tapasztalatom szerint az esetek jelentős részénél a büntetés összege legalább felezhető. Célszerű a jelentősebb összegű büntetéseknél jelezni az eljáró felé, hogy a határozat átvételére illetve aláírására azután van csak mód, hogy azt a társaság jogásza jóváhagyta, ilyen esetekben gyakori volt a helyszíni enyhítés a procedúra elkerülése érdekében. Természetesen vannak olyan példányok, akik vélt felsőbbrendűségük tudatában már-már örömmel döngölik földbe az eljárásból szinte semmit nem értő – az esetek többségében teljesen vétlen – sofőröket.

  2. Temesi norbert on said:

    20 év után nem reklamálni kellene hanem megvédeni a saját országunk piacát erre kellene öszpontositani nem hisztizni a saját büntetést behajtunk stilusunkat vette át a külföld .Gratuláljunk a magyar törvény hozoknak .nem kell külföldre menni szivatnak itthon is keményen .elösször ezt kellene helyre billenteni aztán mególdódna a többi is.

  3. László Béla on said:

    A magyar szervek is reagáljanak az esetre és ne a saját tányérjába sza…nak.