Díjfizetési probléma esetén riasztást küld a HU-GO

Éppen egy évvel ezelőtt írtuk, hogy hamarosan riasztást küld a HU-GO rendszer, ha érzékeli, hogy nem megfelelően fizette valaki az útdíjat az autóra. Az új szolgáltatást jó alaposan tesztelték, mert éppen egy évvel a próbaüzem elkezdése után, most vált mindenki számára elérhetővé az új szolgáltatás.

A bírságriasztás egy új funkció a HU-GO rendszerben. Az a célja, hogy figyelmeztesse a jóhiszeműen eljáró autósokat, ha egy tévedés miatt nem megfelelő az útdíjfizetésük. A riasztás úgy működik, hogy ha az autót valahol bemérik hibásan fizetett útdíjjal, akkor erről a jármű üzembe tartója is kap egy értesítést. Hogy ez miért fontos? Mert a mostani rendszerben nincsenek értesítések. A sofőr, vagy a vállalkozó néha csak hónapokkal később tudja meg, hogy akár heteken keresztül szabálytalanul közlekedett, s mondjuk hibásan adott meg egy rendszámot vagy tengelyadatot. akkor pedig már nincs mit tenni: amikor a szabálytalanság után két hónappal megindulnak a rendőrségi bírságcsekkek, akkor már csak fizetni lehet, más megoldás nincs.

A riasztás egy hiba esetén most sem mentesíti a fuvarozót a bírság kifizetése alól. Ha egyszer bemérték és valami nincs rendben, akkor meg fogják büntetni érte. A riasztás abban segít, hogy csak egy bírságot kapjon, s rögtön ki tudja javítani a hibát. A riasztás felhívja a fuvarozó figyelmét arra, hogy valamit rosszul állított be, korrigálnia kell. Az elsőt tehát nem, de a sorozatos bírságokat el lehet kerülni az értesítésekkel.

A riasztásról szóló értesítés emailben érkezik a fuvarozó által megadott címre. Ebből következik, hogy azt a regisztrált felhasználók tudják igénybe venni. Az OBU-t használók mindenképpen ide tartoznak, a viszonylati jeggyel közlekedők pedig akkor, ha külön regisztrálták magukat a HU-GO rendszerben.

A rendszer hiba észlelése esetén a következő üzenetet küldi:

Tisztelt XY!
Ellenőrzési rendszerünk a(z) ABC123 rendszámú jármű úthasználata során nem megfelelőséget észlelt. Kérjük, szíveskedjen ellenőrizni a regisztrált adatokat, illetve a megvásárolt úthasználati jogosultság során rögzített paramétereket!

További információk:
Nem megfelelőség észlelésének ideje: 2015.07.25 12:47:38
Felségjelzés: H

Tisztelettel:
Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
web: www.hu-go.hu
E-mail: ugyfel@hu-go.hu
Call Center: +36 40 40 50 60

A bírságriasztás minden regisztrált felhasználónak elérhető, de a szolgáltatást a HU-GO internetes felületén külön be kell kapcsolni. Alapesetben ki van kapcsolva minden ügyfélnél.

A riasztásról szóló közleményben a NÚSZ Zrt. újra felhívja a figyelmet a leggyakoribb hibákra. Ha ezekre odafigyelünk, akkor sokkal kevesebb lesz a tévedés miatti bírság is a jövőben. mire érdemes ügyelni?
· a viszonylati jegyet az úthasználat megkezdése előtt meg kell venni
· a jegy csak a kifizetést követően érvényes
· a jegy csak egy irányba, egyszeri úthasználatra érvényes, nem érvényes oda-vissza útra
· OBU használata esetén ellenőrizni kel, hogy az eszköz be legyen kapcsolva, működjön, ne legyen letakarva
· az egyenleg legyen feltöltve a szükséges összeggel.

Hozzászólások

comments

Related Posts