A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

BELFÖLD

Országos töltőhálózat épül az elektromos járművekhez

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. és az e-Mobi Nonprofit Kft. együttműködési megállapodást kötött a töltőhálózat fejlesztéséről. (Az e-Mobi az MVM Csoport alternatív közlekedési üzletágának része.) A cél egy országos elektromos gépjármű-töltési hálózat kialakítása és az ahhoz kapcsolódó elszámolási, fizetési rendszer kialakítása és üzemeltetése. A megállapodás értelmében a Magyar Közút az e-Mobival feltérképezi milyen helyszínek lennének alkalmasak az új töltőpontok kialakítására, a kijelölt helyszíneken pedig közösen valósítják meg a beruházásokat.

Forrás: MTI

Majd 10 százalékkal esett vissza a hazai fuvarozás teljesítménye tavaly a negyedik negyedévben

2020 negyedik negyedévében 5,8 százalékkal csökkent az áruszállítás teljesítménye az egy évvel korábbihoz képest. A belföldi szállítás árutonna-kilométerben mért teljesítménye 5,1 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, a nemzetközi szállításoké 6,1 százalékkal. A közúti szállítás visszaesése ennél jóval nagyobb, majd 10%.

A magyar fuvarozók teljesítménye 9,8 százalékkal, 7,5 milliárd árutonna-kilométerre esett vissza. A szállított árumennyiség 6,1 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, 44,3 millió tonnára. A belföldi fuvarozás tonnakilométerben számított teljesítménye 6,3%-kal csökkent, a nemzetközi fuvarozásé 12 százalékkal.

Az átlagos szállítási távolság 170 kilométerre csökkent, az üresen megtett utak aránya pedig 22%-ra emelkedett – közölte a KSH.

2020-ban az összes szállítási módot nézve 8,5 százalékkal csökkent a szállított árumennyiség és 11,3 százalékkal a szállítási teljesítmény árutonna-kilométerben. A vasúton szállított árutömeg 3,2 százalékkal csökkent, közúton 7,2 százalékkal, és 21,6 százalékkal a csővezetéken. Egyedül a vízi szállítás mutatott 2,4 százalékos emelkedést. Árutonna-kilométerben 4,8 százalékkal nőtt a vasúti szállítások teljesítménye, 12,8 százalékkal csökkent a közúti, 5,8 százalékkal a vízi és 25,1 százalékkal a csővezetékes szállítás teljesítménye.

Forrás: KSH

Útkarbantartások országszerte

Országszerte megkezdődtek a szokásos útkarbantartási munkálatok. Idén több mint ezer kilométernyi út újul meg, elsősorban mellékutak.  

A Magyar Közút tájékoztatása szerint tavasszal mintegy 235 kilométernyi, elsősorban alsóbbrendű útszakaszon kezdődtek el vagy folytatódtak teljes körű felújítási munkálatok, mintegy 37 Mrd forint értékben.

A tavaszi 87 munkahelyszín közül a legnagyobb egybefüggő szakasz a Nyírturát Nyíradonnyal összekötő út, ami mintegy 9,5 kilométeren újul meg. Legnagyobb értékben a Nyúl-Ménfőcsanak közötti mellékutat fejlesztik. Itt megoldják a domboldalról lezúduló csapadékvíz elvezetését is.

Ősz végéig több mint ezer kilométernyi, elsősorban alsóbbrendű útszakasz felújítását tervezi a Magyar Közút, mintegy 300 Mrd forint értékben. Számításaik szerint a javításokhoz, mintegy 143 ezer tonna aszfaltot fognak majd felhasználni. A Magyar Közút arra kéri a közlekedőket, hogy vigyázzanak a munkát végzőkre.

Forrás: Magyar Közút

Megújult az Útinform

Végre okostelefonnal is áttekinthetővé, felhasználóbaráttá vált a népszerű Útinform honlap. A megújult oldalon szabadon váltogathatjuk a térképen megjelenő információkat, mobilon pedig meghallgathatjuk a legfrissebb közlekedési híreket.

A honlap behívásakor a legfrissebb szöveges hírek jelennek meg. A jobb felső sarokban található a menü gomb. Itt a térkép funkciót kiválasztva gyakorlatilag minden fontos információhoz hozzájuthatunk akár térképes, akár szöveges formában. A térkép szabadon szűkíthető, így egy konkrét területhez tartozó információkat is megjeleníthetjük. Külön füle van a baleseteknek, a korlátozásoknak, az aktuális forgalmi helyzetnek, sőt útvonalat is lehet tervezni. Információkat találunk

– a határátkelőkről,

– a gyorsforgalmi utak mentén lévő parkolókról,

– a kompokról és pontonhidakról,

– láthatóvá tehető az éppen működő webkamerák képe is.

Hasznos új funkció, hogy a korlátozásokról nemcsak olvashatunk, hanem egy gombnyomással meg is hallgathatjuk mobilunkon.

A „Fuvarozóknak” menüpontban továbbra is tájékozódhatunk az éves kamionstopok tervezett időpontjairól, valamint megtaláljuk  a külföldi útinfókat is.

Forrás: Magyar Közút

Őri András

KÜLFÖLD

Fizetős zóna a szennyező járműveknek egy angol városban

Bath lett az első angol város Londonon kívül, amely úgynevezett Tiszta Levegő Zónát hozott létre a városban. Az intézkedés értelmében a szennyező járműveknek napidíjat kell fizetniük, ha ebbe a zónába akarnak behajtani. A 2015 előtt gyártott, EURO 6-osnál rosszabb dízelek után kell fizetni, és a 2006 előtt gyártott EURO 4-esnél rosszabb benzinesek után. A napidíj a teherautók és buszok számára 100 font. A zóna térképét és a fizetés további részleteit ezen a linken találják: bit.ly/bath_zona .

Forrás: itv.com

Csak egy bírságot kaphat a sofőr, ha nincs tachográf-nyomat

Függetlenül attól, hány napról nem tud tachográf-adatokkal szolgálni, a sofőrre csak egyetlen bírság róható ki egy ellenőrzés során – tette közzé határozatát az Európai Unió Bírósága.

Az eset, ami miatt ez a döntés született, még 2013-ban történt Olaszországban. Akkor két járművezető nem tudott elszámolni néhány nappal, nem tudták elkészíteni az aktuális napra és az előző 28 napra vonatkozó tachográf-nyomatokat, ezért a hatóságok számos közigazgatási bírságot szabtak ki rájuk. Az Európai Unió Bírósága azonban úgy döntött, hogy ilyen esetben az adott járművezető egyetlen jogsértést követett el, és így csak egyetlen büntetést lehet rá kiszabni. Az ítélet szerint „a nehéz tehergépjárművek vezetői (…), akik az ellenőrzés során nem mutatják be a tachográf nyilvántartás nyomatait vagy korongjait az ellenőrzés napjáról és az azt megelőző 28 napról, egyetlen bírságot kaphatnak, függetlenül a hiányzó adatok/ napok számától” – olvasható a közleményben.

Forrás: trans.info

Egyre több hamis koronavírus-tesztet fedez fel a német rendőrség

A német rendőrség egyre több hamis koronavírus-teszteredményt kap el a határon. A rendőrség tudósítása szerint az utóbbi napokban bukott már le német, osztrák és román járművezető is, aki hamis teszteredménnyel próbált belépni Németországba.

Egy német nő olyan igazolást adott át a rendőröknek, ami nagyon hasonlított egy eredeti igazoláshoz, de hamis volt rajta a dokumentumot kiállító orvos neve, és persze a teszt adatai is. Egy másik esetben egy román kamionsofőr eredeti Covid-19 tesztigazolást adott át ugyan, de az igazolás kiállítás dátumát átírták. A 27 éves férfit ezért azzal vádolják, hogy ő maga „hosszabbította meg” az egészségügyi bizonyítványt, ami nem lehet idősebb 48 óránál. Egy osztrák járművezető ellenőrzése során a tisztviselők azt vették észre, hogy a bemutatott negatív tesztigazolás egy feltehetően eredeti, valós bizonyítvány másolata. Csak éppen a járművezető átírta rajta a személyes adatokat.

Hamis teszteredményt használni nem egyszerűen szabálysértés, hanem bűncselekmény – figyelmeztet a hatóság.

Forrás: trans.info

Kötelező regisztrálni a dán kabotázst

Dániában 2021. január 1-jétől kötelező a kabotázst végző sofőröknek dán minimálbért fizetni. A külföldi fuvarozóknak regisztrációs kötelezettségük is van. A Dán Közúti Közlekedési Hatóság 2021. január elseje és 2021. március 31. között nem büntette a regisztráció elmaradását. Áprilistól azonban pénzbüntetésre számíthat minden olyan vállalkozás, amely elmulasztja ezt a kötelezettségét.

A regisztrációs felületet ezen a linken keresztül is elérhetik: bit.ly/dan_kabotazs 

Forrás: NIT, trans.info