Még drágább lesz az útdíj?

A visszatérített bírságok összegének sokszorosát szedi be többletként jövőre a fuvarozóktól a kormány.

A Napi Gazdaság szakértői figyeltek fel arra, hogy a kormány a jövő évi költségvetésben egyharmadával több pénzt vár az útdíjból, mint idén. Idén 150 milliárdos bevétel várható, jövőre 200 milliárdra számítanak az adótörvények tervezete szerint. Mivel a teherautó-forgalom további növekedése nem várható, ez a várakozás csak akkor teljesülhet, ha az eddig is ismert szereplőktől sokkal több pénzt szednek be. Olyan terv sincs napirenden, hogy bevonnák az e-útdíj rendszerébe a buszokat, vagy a 3,5 tonna alatti járműveket, tehát ezektől sem érkezhet a plusz bevétel. A bevétel növelése tehát csak három módon képzelhető el:
– a díjak emelésével
– a fizetős útszakaszok további bővítésével (az eddig ingyenes alsóbbrendű utak, azaz gyakorlatilag minden út fizetőssé tételével)
– az ellenőrzés további szigorításával.

Az ellenőrzés további szigorítása hozhat ugyan plusz bevételt, de egészen biztos, hogy nem plusz 50 milliárd forintot.

Amire számíthatunk tehát, az vagy a díjak emelése, vagy a fizetős szakaszok további bővítése. Információ azonban még nincs, ezekről a tervekről mindeddig semmi nem szivárgott ki a törvénytervezetben található egyetlen számon kívül.

Persze, az is lehet ,hogy nem lesz semmilyen emelés, csak a jövő évi költségvetés tervezésekor senki nem nézte meg az idei adatokat, s csak hasraütésszerűen tervezték be a jövő évi várható útdíj összegét.

Hozzászólások

comments

Related Posts

3 comments on “Még drágább lesz az útdíj?

  1. Amennyiben sokkal több munkája lenne a fuvarozóknak, csak abban az esetben lesz több bevétele az államnak az útdíjból tisztességesen. Úgy gondolom, ha nem az a cél, hogy még jobban megszorongassanak minket, megbüntessenek lépten-nyomon, akkor tisztességes bevételük csak a több munkából lesz. Nem munkahelyet kell teremteni, hanem munkát.

  2. Homonyik on said:

    Csak az a baj ezzel hogy se munka nem lesz se munkahely mert mi 1-2 tgk-val rendelkező vállalkozók már tovább nem bírjuk fizetni a sarcokat.Már a legtöbb helyen nem fizetik ki az útdíjat nekünk.”Nem baj” az a lényeg hogy dübörög a gazdaság!!!!

  3. Farkas Mihály on said:

    Mi belföldi,fuvarozók is szeretnénk.felzárkózni.de nekünk csak a kudarc,a több órás várakozások,a multik.javára. A belföldi és a nemzetközi fuvarozást nem is lehetne összehasonlítani. A munkaidő, nehezen.vagy egyáltalán.nem.tartható.És senki.nem ,segít.a fuvarozónak a napi.4-6.órás várakozás miatt. 1-fuvarból.nem sok jut a családnak,és az államnak.sem.Egyszerűbb, emelni a díjakat.