Októbertől a felrakónak és a lerakóhelynek is ellenőriznie kell a fuvarozói engedélyeket

Új kötelezettség lép életbe október elsejétől a teherfuvarozásban. A felrakóhelyen és a lerakóhelyen is kötelezően ellenőrizni kell a fuvarozó engedélyeit.

Az új szabályt egy idén nyári rendeletmódosítás teszi kötelezővé október elsejétől. A felrakón és a lerakóhelyen a fuvarozónak be kell mutatni az engedélyeit. Ezt a rakodóhely tulajdonosa, vagy üzemeltetője köteles megvizsgálni is az alábbiak szerint:

  • az engedély meglétét, hogy valóban annak a nevére szól-e, aki a feladatot ellátja
  • az engedély érvényességi idejét
  • továbbá azt, hogy az engedély megfelel-e az adott fuvarfeladatnak.

Ez a szabály a közúti árutovábbítási engedélyre, a saját számlás engedélyre, valamint a nemzetközi árufuvarozásra kiadott közösségi engedélyekre is vonatkozik.

Milyen jogszabály írja elő ezt a kötelezettséget?

A díj ellenében végzett közúti árutovábbítási, a saját számlás áruszállítási, valamint az autóbusszal díj ellenében végzett személyszállítási és a saját számlás személyszállítási tevékenységről, továbbá az ezekkel összefüggő jogszabályok módosításáról szóló 261/2011-es kormányrendelet október elsejétől tartalmazza ezt az előírást:
4.§ (3) „Az (1) bekezdésben meghatározott engedélynek a bemutatási kötelezettsége kiterjed a magyarországi felrakó vagy lerakóhelyekre is azzal, hogy annak tulajdonosa, üzemeltetője köteles vizsgálni az engedélyek meglétét, időbeli hatályát és az adott fuvarfeladatnak való megfelelést.

Hozzászólások

comments

Related Posts

8 comments on “Októbertől a felrakónak és a lerakóhelynek is ellenőriznie kell a fuvarozói engedélyeket

  1. Nagy János on said:

    Az a saját véleményem, hogy aki a fuvarozókra vonatkozóan az elmúlt időszakban ennyi genyaságot megalkotott, és törvénybe foglalt, külön jutalomba kellene részesíteni. Mégpedig kapjon lehetőséget arra, hogy minden fuvarozónak a seggébe is benézhessen egy endoszkóppal, hátha talál még valamit, ami szabályozatlan.
    Üdv: Nagy János

  2. Horváth József on said:

    Ez a jogszabály ugye csak a 3,5 t össztömeg feletti tgk.-ra vonatkozik?

    • Nagy Csaba on said:

      A rendelet szerint az engedélyeket meg kell vizsgálni. Fuvarozói engedélyre többnyire a 3,5 tonna felettieknek van szükségük, de lehetnek olyan esetek, amikor a 3,5 t alattiaknak is kötelező. Ha egy fuvarozónak csak 1 olyan autója van, ami 3,5 tonna feletti és engedély kell rá, akkor az összes autójával, a 3,5 t alattiakkal is csak engedéllyel fuvarozhat. (261/2011. K. Rend. 3.§ 2. bek.)
      Tehát ebben az esetben kell engedély 3,5 t alatt, és meg is kell vizsgálnia a felrakónak. Az más kérdés, hogy a felrakó mindezt hogyan fogja vizsgálni?

  3. Borovszki Erika on said:

    Mi 1985-től foglalkozunk fuvarozással, 1990-ben kezdtük a nemzetközit, de a kormányzat hozzá állása a magyar fuvarozói társadalomhoz egyre rosszabb. Az adónk jó, mert horror adó befizetők ( pl. üzemanyag) vagyunk, de visszafelé csak homályos igéretek vannak. Semmi pályázat nem vonatkozik ránk, amivel gépkocsiparkunkat, vagy telephelyeinket fejleszteni tudnánk, illetve , a kicsij semmihez nem jutnak hozzá. a orváth Rudi vagy a Waberers persze, hogy nem veszi észre mennyi rossz a helyzet, mikor teletömik őket állami támogatással. Mi kicsik miért vagyunk mostonha gyerekek??

  4. Szabó Gotthárd on said:

    Jó dolog ez,elég sokszor olvastam a Fuvarlevél újsággban,
    hogy a külföldi fuvarozók lenyulják a fuvarokat és nem tud-
    nak mit tenni ellenük,itt a megoldás.

  5. Igaza van Borovszki Erikának, miért csak az óriási fuvarozó cégeket támogatják? Mi 1988 óta fuvarozunk belföldön. Az EU-s támogatás nem jár korszerűbb autók vásárlására, 10-15 éves autókkal kínlódva dolgozunk, ilyenkor nem számít a környezetvédelem? Miért nem kell a 3,5 tonna alatti kategóriára fuvarozói engedély? Így egy csomó fekete fuvaros van, akiket nem lehet ellenőrizni. A fölötte lévő kategóriákat úton-útfélen tudják ellenőrizni (engedély, tachográf, pihenő idő, stb.). Miért kellett a belföldi fuvarozásra ilyen óriási útdíjat bevezetni? Kidolgozatlan, szervezetlen a napi matrica megvásárlás. Nem mindenkinek van mindennapos vidéki fuvarja. Hivatkoznak a nemzetközi áthaladó forgalomra. Aki csak áthalad az országon, attól a határon be kellene szedni az útdíjat és a belföldi fuvarozókat hagyni kellene normál tarifával dolgozni.

  6. Az előzőekhez még: GKI-s kártya nem kell a 3,5 tonnásra. Aki meg sok éve teherautót vezet, 30-40 éve,annak viszont előírták, mert anélkül a saját teherautóját sem vezetheti, ha fuvarozni akar vele (pl. egy irodavezető). A gépkezelői papírokat miért kell újra megújítani? Az csak pénzbeszedés, mert ugyanazzal a géppel dolgozunk évek óta. Sajnos tényleg csak a pénzbeszedés a fontos a minisztériumnak, egyáltalán nem segítik elő a kis társaságok megélhetését.

  7. Nagy István on said:

    Valamilyen szinten egyetértek az új jogszabállyal, viszont a megbízókat is ellenőrizni lehessen valamilyen formában, nagyon sok fuvaros van aki nem kapta meg a pénzét. A 30 napos fizetési határidő bevezetését igencsak ellenőrizni kellene, mert eddig az összes megbízó elhajtott mikor felhoztam a témát.