Targoncások, gépkezelők: új gépkezelői jogosítvány kell

Aki emelőgépekkel és rakodógépekkel dolgozik, annak csak jövő év végéig érvényes a régi („mustársárga”) építőgépkezelői jogosítványa. 2015. december 31. után meg kell szereznie a szükséges OKJ végzettséget.

Kötelezővé tették a nehézgépkezelőknek az OKJ-és képzést. Persze azoknak is, akik 20-30 éve kezelik ezeket a gépeket, megfelelő vizsgával rendelkezve, baleset nélkül. Úgy gondolják,hogy 25 év után fordítva ülünk be a gépbe?” – írja problémáját egyik olvasónk. A tét nem is kicsi, hiszen egy ilyen OKJ tanfolyam és a gyakorlati vizsga összesen akár 100-150 ezer forintba és rengeteg kieső időbe is kerül. Miközben a gépkezelő nagyjából ugyanazt tanulja meg még egyszer, amit egyébként is naponta gyakorol.

 Az jó, ha a gépkezelői igazolványok egységesek az egész EU-ban. Ez megkönnyíti az érintettek munkavállalását, mert az itthon szerzett targoncás jogosítványt egy német raktárvezetőnek is el kell fogadnia. Ehhez az kell, hogy a német és magyar tanfolyam ugyanazt tanítsa, ugyanazokkal a feltételekkel lehessen valamire képesítést szerezni. Olvasónk nem is ezt kifogásolja. A probléma az, hogy az új tanfolyamot azokkal is elvégeztetik, akik már évtizedek óta a pályán dolgoznak. Na, ez már magyar sajátosság. Olvasónk szerint Ausztriában az uniós csatlakozás után egy egyszerűsített igazolvány-cserével elfogadták a régi képesítéseket. Jogos elvárás volt, hogy a régi szakemberek is az új papírokkal rendelkezzenek, de arra már nem kötelezték őket, hogy mindent elölről kezdjenek. A magyarok más módszert követnek.

Korábban is létezett nehézgépkezelői, vagy könnyűgépkezelői OKJ tanfolyam is, de nem volt kötelező ezt elvégezni. Targoncavezetői képesítést egy 32 órás elméleti tanfolyam alatt is meg lehetett szerezni – ehhez adódott hozzá a gyakorlati képzés, ahol konkrét géptípusra kapott jogosítványt.

Az OKJ tanfolyamnak annyi előnye volt, hogy szakképesítésnek számított. Aki ellenben egy 30 órás targoncavezetői tanfolyamot végzett, annak ez nem számított új szakmának.

Régen az építőgépeket elsődlegesen nehézgép, könnyűgép és kisgép kategóriákba sorolták, s ezen belül is még több tulajdonság szerint csoportosították. A targoncákat is megkülönböztették erőforrás, emelési magasság, terhelhetőség alapján. Így külön vizsgát kellett tenni a dízeles elektromos, gázüzemű targoncákra, szállító és magasemelő típusokra stb. Minden konkrét típusra külön kellett vizsgázni, s ezt bejegyezték a gépkezelői jogosítványba. (Ez a mustársárga színű igazolvány.)

Ezt a korábbi rendszert 2009-ben hatályon kívül helyezték, azóta új bejegyzést nem lehet tenni a kiskönyvbe. A régi bejegyzések azonban még érvényesek. Építőgépek kezelésében nincs változás, azok a bejegyzések továbbra is érvényesek maradnak. Az emelő- és rakodógépekre azonban nem! Targoncára és más emelő- és rakodógépekre ez a régi jogosítvány csak 2015. december 31-ig érvényes. Addig még ezzel is lehet dolgozni, de 2016-tól már mindenképpen szükség lesz az új igazolvány kiváltására.

Tehát annak is, aki ma rendelkezik régi gépkezelői jogosítvánnyal, targonca és egyéb emelő-, rakodógépek kezeléséhez ki kell váltania az újat. Újra le kell tennie a gyakorlati vizsgákat a kiválasztott géptípusokra.

Az egyik problémát az jelenti, hogy a régi géptípusokat most nem lehet egy az egyben átvezetni az új papírokra. Az a régi, 1980-as rendelet, ami megnevezte a gépkezelői jogosítványban szereplő különböző típusokat, már nem érvényes. A korábbi rengeteg géptípus helyett ma gépcsoportokat különböztetnek meg. A targoncavezető jogosítványba így a korábbi, tucatnyi különböző típus helyett ma csak 3 lehetséges típus valamelyikét írják be:

  • Gyalogkíséretű targonca
  • Vezetőüléses targonca
  • Vezetőállásos targonca.

 A másik – és nagyobb – problémát az jelenti, hogy most már az OKJ vizsga kötelező az új gépkezelői jogosítványhoz. Ma már nincs nem OKJ-s elméleti tanfolyam. Aki tehát régen nem OKJ-s elméleti tanfolyamot végzett, annak most az OKJ-sat is el kell végeznie. Aki letette korábban az OKJ-vizsgát, és az megfelel a mai elvárásoknak, annak elméletből nem kell újra vizsgáznia és tanfolyamra mennie. És amíg a régi elméleti tanfolyam akár 30-40 óra alatt is lezajlott, a mai új OKJ-nak legalább 90 órásnak kell lennie.

Targoncára a gyakorlati vizsgát ma az teheti le, akinek az építő- és anyagmozgató gép kezelője (OKJ 32 582 02) elnevezésű OKJ szakképzettségen belül targoncavezető szakirányból van vizsgája. Aki pedig emelőgépekre akar jogosítványt szerezni, annak az emelőgép-kezelő (kivéve targonca) szakirányból kell OKJ vizsgáznia.  Ez mindkettő egy minimum 90 órás tanfolyam, az ára vizsgával együtt 70-90 ezer forint között mozog.

 Aki korábban szerezte az OKJ szakmai végzettséget, annak ilyen elnevezésű papírja

  • Targoncavezető  (OKJ 31 582 06 0010 31 05, vagy OKJ 31 582 06 0100 31 05)
  • Emelőgépkezelő  (OKJ 31 582 06 0100 31 01)
  • Könnyűgépkezelő  (OKJ 31 5256 02)
  • Nehézgépkezelő  (OKJ 31 5256 03).

Ezek tehát a régi OKJ szakmái.

 Van egy rendelet, ami megfelelteti egymással ezeket a végzettségeket. A régi nehézgépkezelői OKJ például nem felel meg a mai targoncavezetőinek. Az alábbi átjárások lehetségesek:

Feladat

új OKJ szerinti végzettség

régi szakmai végzettség

Építési anyagelőkészítő gépek kezelése

Építési anyagelőkészítő gép kezelője

Építőgép-kezelő és -karbantartó,

Könnyűgépkezelő,

Nehézgépkezelő

Emelőgép kezelése

Emelőgépkezelő

Könnyűgépkezelő,

Nehézgépkezelő

Energiaátalakító-berendezés kezelése

Energiaátalakító-berendezés kezelője

Könnyűgépkezelő

Földmunkagép kezelése

Földmunkagép-kezelő

Nehézgépkezelő

Targoncavezetés

Targoncavezető

Könnyűgépkezelő

Útépítőgép-kezelő

Útépítőgép-kezelő

Nehézgépkezelő

Forrás: 21/2010. (V. 14.) NFGM rendelet az egyes ipari és kereskedelmi tevékenységek gyakorlásához szükséges képesítésekről, melléklet 5. fejezet

Összefoglalva: a régi (sárga) gépkezelői jogosítványok csak 2015. december 31-ig használhatók emelőgépek, rakodógépek kezelésére. Egyéb építőipari gépekre érvényesek maradnak a bejegyzések. Az új jogosítvány kiváltásához mindenkinek újra kell vizsgáznia. A gyakorlati vizsga letételéhez OKJ tanfolyam elvégzése is szükséges. Akinek nem felel meg a régi végzettsége az új követelményekhez, vagy nem is volt OKJ végzettsége, annak el kell végeznie egy új OKJ tanfolyamot is. Ezeknek a vizsgáknak, tanfolyamoknak a költségét teljes áron kell kifizetni, erre semmilyen kedvezmény vagy állami támogatás nincs.

 Forrás: 40/2009. (VIII. 31.) KHEM rendelet a közúti közlekedési ágazatban használt önjáró emelő- és rakodógépek kezelőinek képzéséről és vizsgáztatásáról; 21/2010. (V. 14.) NFGM rendelet az egyes ipari és kereskedelmi tevékenységek gyakorlásához szükséges képesítésekről

Hozzászólások

comments

Related Posts

68 comments on “Targoncások, gépkezelők: új gépkezelői jogosítvány kell

  1. Kiss Csaba on said:

    Jó napot!

    Hát ez Botrány!!
    Villanyszereléssel foglalkozunk,
    nap mint nap használunk önjáró emelőgépet…
    Majd konkrét számot lehet kérni a teljes vizsga
    áráról (tanfolyam,gyakorlat,vizsga)?
    Köszönöm a segítséget.

    Üdv.:Kiss Csaba
    E-Technik Kft.

    • POVÁZSAI PÁL on said:

      Én nem is értem ezt mi ez,meg tanítja úszni a halt.Repülni a madarat .Semmi, pénz le nyúlás.40 éve dolgozókat akarják megtanítani!!!! KAPJÁK BE

  2. Szerintem megszerzett, dokumentált iskolázottság semmissé tétele jogszerűtlen, és etikátlan.
    Ilyenkor kellene a kamaráknak sarkukra állni, nem csak amikor a kötelező tagdíjat bevasalják az embereken.
    Szerintem az egész csak pénz kasszírozás sajnos.
    Nem látok hatalmas különbséget a példának hozott targoncánál az állva, ülve vagy gyalogolva történő vezetésnél.
    Molnár Béla

  3. Ezt csak nálunk,és velünk lehet megcsinálni.
    Ez csak pénz lehúzás !!!
    Harminc év után engem vizsgáztat, az aki még kinyitni sem tudja a darumat,nem hogy kezelni tudná. !!!!

  4. Tróg Ernő on said:

    És, ha nem szeretnénk tanfolyamra járni, csak vizsgázni?
    A felesleges tanfolyam kihagyásával, a megadott vizsgakérdéseknek megfelelő tananyagot hol lehet beszerezni?
    Szerintem sokan élnénk evvel a lehetőséggel.
    egy kis kompromisszum, ha már megint előírnak valami botrányos kötelezően teljesítendő dolgot.
    Tipikusan a más f….-val verni a csalánt effektus.

  5. A krohadt mocskos állatok csak róllunk tudnak lehúzni pénzt hogy a csókos oktatási cégeknek legyen horribilis bevételük. a tisztelt politikusaink igy képviselik az érdekeinket,egyszer lekellenemár zárni mindent és rákényszeriteni őket hogy vegyék már figyelembe az emberek érdekeit is. most fizettem ki 120000ft gki tamfolyamra mert 42év után nemtudok buszt meg teherautót vezetni -e retkek miatt?

  6. Zsizsi on said:

    Rohadt mocskos retek lehúzós fos ország.
    Tönkretesznek mindenkit. Beleszarnak a pofánkba.
    Nekem speciál GKI-t és OKJ- vizgát is újból szükéges letennem.
    Saját tulajdonú, mindennapi munkaeszközeimtöl fosztanak meg.
    Buzi EU.

  7. SimkómrRóbert on said:

    Sajnos ez minden képzésnél így van, más szakmánál is “tudatlan, képzetlenek” lettünk. A “továbbképzéseken” olyanok oktatnak néha, akik a cipő fűzőmhöz nem nyúlhatnának.
    Persze ne feledjük az internacionálé sorait: “A múltat végképp eltörölni”….

  8. Hürkecz János on said:

    Ez egy szemét húzás a minisztériumtól csak a rengeteg pénzt szedik be más minden úgyanúgy megy tovább ! Viszont a munka adót nem érdekli mennyit költöttél rá ő csak minimálbért ad ! Ez egy f..sz ország ! Persze külföldön még ezt az újat se fogják elfogadni !!

  9. Tisztelt Érdeklődők!

    Nálunk Békéscsabán, a Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégium felnőttképzés keretein belül van lehetőség ilyen típusú OKJ-s tanfolyam elvégzésére, illetve a most megújult OKJ vizsga szerinti vizsga elvégzésére. Természetesen van rá lehetőség a tanfolyam nélküli vizsga elvégzéséhez is de nem biztos hogy célszerű, mert ahhoz pl hogy valaki vizsgára bejelentkezhessen központi modulzáró vizsgát kell hogy tegyen sikeresen. További információt és árajánlatkérést az alábbi elérhetőségen lehet kérni. (írja meg pontosan milyen típusú gépre szeretne képesítést)
    Sipka Barnabás
    sipkabarnabas@mail.bekszi.hu
    felnőttképzés

  10. Ostorházi József on said:

    Úgy érzem nincs becsülete az unió előtt megszerzett tudásnak. Talán tudnak ujjat tanítani de tapasztalatom, hogy ez is csak egy újabb teher rajtunk úgy ahogyan a GKI kártya megszerzése is. Az erre szakosodott oktatásban uniós pénzre pályázók vastagodnak rajtunk. Méltánytalannak tarom az ilyen lehúzásokat.

  11. targijani on said:

    Hát ez gáz! És tudjátok ez nem mai keltezésű hanem 2009-es. Csak most jutott el a tudatunkig. Régen valamit le lehetett vonni a továbbképzési hozzájárulásból, ha ilyen tanfolyásra kellett menni és a munkáltató is segíteni akart. Egy munkavédelmi felügyelő azt mondta nekem, ha az a targonca jogsi az adott időben jogszerűen szerzett és nem változott a cég a munkakör… akkor azt és ott el kell fogadni. De ezt le kell bokszolni. Ha viszont új helyre mész csak az új munkahelyen csak új jogsival vesznek fel. Üdv: Jani

  12. skf on said:

    Ez mekkora hazugság!! Spanyolban dolgozom 14 éve. Az OKJ papírokkal legfeljebb kitörölhetem a seggemet vele , mert ott semmilyen diplomát semmi OKJ bizonyítványt nem fogadnak el.Vizsgáznod kell újból!!
    Ennyit arról hogy egységes legyen az EU -ban. Ez csak kizárólag pénz lehúzás. Legalizált lopás.

  13. spurs78 on said:

    Ez vicc! Ennyi erővel akkor a lakáshiteleket és egyéb hiteleket is lehet semmisé tenni? Ez egy megszerzett jogosítvány……,mi az, hogy törölnek mindent! Kellet nekünk az EU.

  14. Szabó Imi on said:

    Itt a lehúzásról van szó. Ha megszerezted az OKJ-s vizsgát, azzal szinte nem is dolgozhatsz Itthon,de külföldön elfogadják. Kell az NKH-s vizsga,hogy tudj dolgozni vele. Ez vicc ami ebben az Országban megy, Nem az Unió tehet róla,hanem ezek a köcsög tolvaj választott politikusaink.

  15. Tamás on said:

    Én anno 1986-ban ezért a jogositványért 2-évet kellettem aláirni,annál a munkáltatonál akik elküldtek tanfolyamra.Ha elöbb lelépek akkor fizetnem kellett volna az egész tanfolyamot és vizsga költséget ez akkor is nagy pénz volt!! Csak arra leszek majd kiváncsi,hogy a jo!!Magyar, versenyképes!!!fizetésböl ki fogja ujra letenni a jogsit!! Mert öneröböl nemfog menni az biztos!!!!!!!

  16. Mészáros Ferenc on said:

    Én csak arra lennék kíváncsi hogy menyivel másként fogom a gépet kezelni???????Ha már nekünk új vizsgával kell bizonyítani,hogy azt amit már évek óta használunk és kezelünk akkor a tisztelt vezető politikusainknak vagy annak az értelmiségi féleszűnek,mikor kellett bizonyítania újra és újra,hogy ért ahhoz amit csinál vagy tesz.??
    Arra lennék kíváncsi melyik hatökör,barom találta ki ezt mert neki is elő kellene íratni egy iskolai tanfolyamot arról,hogy miként kellene azt tenni amit tesz.
    Talán neki is megjönne a feledésbe merült esze!!!!!!!!!!!!!!
    Fontos lenne a szegény dolgozó emberekre nézve.!!
    Ámbár arról kell az utolsó bőrt is lehúzni aki dolgozni akar még véletlenül se tudjon megélni.
    Hajrá munkanélküliség,talán az a cél???
    Vagy ennyire pénzre van szüksége a felnőtt oktatásnak????

  17. Nem az eu hibája, az eu megmondja, hogy mi kell, a mieink intézik, hogy hogyan, ez a mi sarunk.

  18. józsi on said:

    ez már egyszerűen nem lehet igaz! milyen egy patkány munka ez? arra nem gondolnak hogy ezzel keressük a kenyerünket? a gyerekeink elől veszik el amit most újból ki kell fizetni? ezt nem szabad meg engednünk!! elég szépen le húznak most minket! ez magyar ország!

  19. Kari on said:

    Tisztelt honatyáink,drága EU!
    Először ez,utána a közúti jogsi utána pedig az összes Magyarországon szerzett bizonyítvány érvénytelen lesz.
    Az állam majd átvállalja a költségeket,ha nem pereskedünk.
    A bizonyítvány megszerzésének az akkori költsége és attól a dátumtól kezdve a mindenkori kamatos kamat visszafizetése,vagy az “állambácsi” minden új tanfolyam,vizsga költséget vállaljon magára….ez a véleményem!

  20. férfi on said:

    Ez pofátlanság! Hányszor kel megfizetni a tanfolyamot? Nekem is van nehéz gépkezelői ,sárga jogsi, 3 gépből + OKJ targonca híddaru jogsi. Nem egyszerűbb lenne a régi jogsikat kicserélni? Szemét Fidesz! Még az utolsó pillanatban is lehúzza a népet! Rohadnátok meg! Fogtok ti még menekülni Magyarországról! Patkányok!

  21. nénike on said:

    Hát erről a következő eset jut eszembe ami velem történt meg.
    15 évig targoncásként dolgoztam a MOL-nál mint raktári kiszállító. Jogsim elektromosra, gázosra, robbanó motorosra szállító és kombinált emelővillás könnyű gépre érvényes.
    Rendszerváltás, munkahely megszűnt. Új munkahely, új munkakör, amelyben békát azaz kéziemelőt kell használni. Beiskoláztak a béka kezelésére mert papír kellett. Nem óhajtottam ilyenre a műszakos munkarend mellett időt pazarolni, hisz a gépkocsivezető sem vizsgázik segédmotorból vagy bicóról de az a féleszű értelmiséginek, aki elrendelte más volt a véleménye. És akik az észt akarták osztani egyet is értettek vele.
    Az óta már nyÖgdíjas vagyok, és csak sajnálni tudom a mai generációt.

  22. MaciLaci on said:

    Sziasztok!
    Én 2007 elején tettem le az OKJ-s nehézgépkezelő jogositványt.
    De a jogsi szine nekem is mustársárga.
    Valaki megtudná mondani hogy most a szine végett nem érvényes az OKJ-s vizsga?
    Vagy ennek semmi köze a szinéhez.

    • fuvaros on said:

      A nehézgépkezelő OKJ jó hozzá ma is, tehát ez a része nem gond. De a sárga igazolványt ki kell cserélni, az 2015 végéig használható. Az NKH-nál újra kell gyakorlatból vizsgázni az új jogosítványért. Akik 2009 után szereztek gépkezelői jogosítványt, csak azoknak nem kell csinálniuk semmit.

      • Lajos on said:

        Hello. Én 2011-ben vizsgáztam 1111-ból és az OKJ-s papírom is megvan. Akkor ha jól értelmeztem nekem nem kell újból vizsgáznom?

  23. MaciLaci on said:

    Akkor ha jól értem az OKJ-s része az oké. Csak és kizárólag a gyakorlati vizsgát kell újra letennem és az elméleti részével nem kell foglalkoznom.

  24. Veréb on said:

    Kell a pénz a mutyikra,Simonokra,Hagyókra meg a kurva anyátokra!!! Fizessétek vissza a tanfolyamom árát Olyan árfolyamon,amin ti adjátok ki nekünk a hiteleket! Annak a gyökérnek pedig nyitva dugnám fel a valagába a jogsimat,aki ezt ki találta!

  25. matyika71 on said:

    Én 2007-ben szereztem targis jogsit tavaj le vizsgásztam újból mind két jogsim szine ugyan olyan sárga csak a be írás más csak lehúzás az egész egyébként külföldön nem fogadják el az új jogsit sem.

  26. Nor B on said:

    Minek szavaztatok meg az uniot?!! kellett nektek! Azert kell ez a buzisag mert ha a geppel
    megolsz valakit vagy osszeborotasz valamit akkor az lesz az
    elso hogy vizsgalo fasz megnezi hogy ki voltal e kepezve a gep kezelesekor eppen adodo figyelmessegekre.
    A burosagon majd szarnak arra hogy te mit tudsz mennyi ideje kezelni.
    Azt tegyek a fiokba majd? Dokumentalni kell az
    esemenyeket.
    Ha a teszkoba szar teszkos fos elektronikai eszkozt veszel es 3 nap utan osszesul es visszaviszed papir nelkul szerinted majd mit irnak a jegyzokonyvbe? beragasztanak egy darabot belole? Az majd eleg
    lesz hogy egy osszeolvadt szart viszel oda amin nyilvan latszik hogy annyi neki de azt neki ott a boltosnak azt egeszen a felettesekig kell lepapirozni hogy bizonyitani tudja hogy tenyleg fonok aki a nagy szekben ulsz, a penzed tenyleg visszaadtam mert egy jo nagy fos termeket arultal.
    Most komolyan ezt magyarazni kell? Nem
    kellett volna unio mert nagyon szepen megvoltam nelkule. Sot
    meg akkor jobban is. Most ez van. Leptessetek ki az orszagot es talan jobb lesz minden….

  27. László N on said:

    Érdekes az új jogosítvány.A különbözeti vizsgáknak annyi rublikát hagytak ahány típus van ,de az orvosi vizsgálatra csak 4 hely van.A dokik java csak 1 évre akarja meg adni az alkalmasságot(ami eredetileg 3 év lehet).A vizsga díj 30E + típusonként 10E és ha jól tudom egyszerre csak 3 típusból lehet vizsgázni (60 Ezerért).

  28. magasos79 on said:

    Nekem. Könnyűgépkezelő (OKJ 31 5256 02) Bizonyítványom van megtudja mondani valaki hogy most ehhez újra le kell tennem az okj vizsgát targoncához?

    • fuvaros on said:

      Nem, az teljesen jó. De ha maga a gépkezelői jogosítvány 2009 előtti, akkor gyakorlati vizsgát újra kell tenni.

      • magasos79 on said:

        Köszönöm válaszát fuvaros!! sajnos nekem 2009 előti 2000-ben csináltattam.De legalább az jó hir hogy nem kell OKJ csak gyakorlati vizsga

  29. Zoli on said:

    Ezzel megint csak azt érik el,hogy még több munkanélküli lessz.Mi lessz a következő?személyautóra mikor kell újra vizsgázni?

  30. 19hongrey73 on said:

    Mennyivel fogok többet tudni ,a targonca ugyan úgy működik. Tényleg csak kirántanak egy papírt sok ember kezéből.És aki minimálbérből van az miből fizet.Vagy mehet az utcára.

  31. EdHunt3r on said:

    Csak menjetek szavazni Viktor Királyra…kellett ez???

  32. Ugyan már, kit érdekel, hogy egy illegitim állam, illegitim ostoba vezetése mit akar.

  33. valaki on said:

    annak idején fél éves tamfojam volt a vizsga kereket cseréltünk légtelenitettünk tisztába kellet lenni a géppel most meg ilyen semmirekellök csak úgy köteleznek minket hogy újra vizsgázzunk a munkakönyvembe is úgy szerepel hogy szakma akkor mit akarnak ezek akik még azt se tudják melyik az eleje és a hátulja könnyü az asztal mellöl magyarázni dolgozni kell vele és akkor majd meglátjuk születik e ilyen agyhalott gondolat az agyukba persze nem az ők zsebükből húzzák ki a pénzt és nem ők vesztik el a munkájukat
    hát mire jutott ez az országt a sok léhűtöt kellene elzavarni a parlamentből aki ezt kitalálta!!!!

  34. i.tomi on said:

    Ez botrányos!!Ez megint a pénzlehúzásról szól,az ugynevezett “oktatási intézményék” most dörgölik a markukat mert már nem tudtak mást kitalálni hogy húzzanak le még egy bőr a dolgozó emberekről.Leközelebb az fog következni, hogy a “2012” elött megszerzett szakmunkás bizonyítványok már nem lesznek jók, több száz ezer forintért viszont elvégezhetünk különböző tanfolyamokat amivel érvényesíthetjük.Valószínű, hogy a politika keze is benne van.

  35. én on said:

    azt hiszem ez már egy hülye folyamat,kezdték a vagyonőrökkel,itt a folytatás,és lehet sorolni,ebben az országban a politikusokon kivűl mindenki meghülyült,persze rajtuk kivül,felháboritó ez az állandó pénzbehajtás

  36. ájem on said:

    Szörnyű, undorító, felháborító. Mi az, hogy én leteszek egy vizsgát és utána az nem jó. Pláne, hogy nem kevés pénzt fizettem érte. Az érettségit is újra kell majd tennie mindenkinek? Ez ugyanaz. Megtanultam, használom, benne dolgozok (mint mindenki akinek megvan) akkor minek????

    Szépen tolják a haveroknak, oktatóknak, iskoláknak mert valószínű nincs elég bevételük. Újra vizsgáztatnám az összes közgazdászt, politikust akik nem a frontvonalban szenvednek a gazdaság fejlődéséért. Akik kitermelik azt a rohadt dzsídípít azok hagy szopjanak. Gratulálok!

  37. KirovetsK700 on said:

    Borzalmas,nevetséges,hihetetlen pofátlanság..ez tisztán csak a pénzhajhászásról szól,hány bőrt akarnak még ezek lehúzni rólunk..?
    Mivel fogok többet megtudni a nehézgépekről?
    14 éves koromba kezdtem egy JCB 3D-vel..ma 35 vagyok egy 4CX-en dolgozom..az eltelt idő alatt a JCB kombigépek generációjának minden változatán dolgoztam..Aki szintén hasonló cipőben jár mint én,vagy még több gyakorlata van ilyen téren,hisz sokan dolgozunk ebben az országban nehézgépkezelőként,és kijelentem hogy a magyar gépkezelők kiválóak,azt sem elémeletben még úgy sem gyakorlatban nem tudnak újat mutatni semmiféle új tanfolyamon..ha ez tényleg igaz hogy OKJ-s vizsga kell,javaslom hogy a gyakorlati vizsgán az oktató-vizsgabiztos csinálja utánam azt amit én csinálok mondjuk egy 3CX Superrel..akkor személyesen én adoma kezébe a 150 000 ft-ot..

  38. Gabi bácsi on said:

    Az OKJ-s dokiknak miért nem kell ezen az elven akkor újra vizsgázni?Mocskos szemét rabló banda!

  39. Sanya on said:

    Én 2012 végén vizsgáztam OKJ-s tanfolyamon. Igaz még sárga a könyvem,de már ennek megfelelően minden ülővolános targoncát kezelhetek. Ez azt jelenti hogy nekem nem kell új vizsgát tennem?

    • Nagy Csaba on said:

      Nem, aki 2009 után végzett, annak nincs tennivalója.

  40. Sanya on said:

    Okés,akkor meg van spórolva a vizsga költsége. 😀
    Kösz a választ.

  41. penovacz antal on said:

    Ez semmi más mint pénzlehúzás az amúgy se sokat kereső emberektől.Ráadásul megint egy csomó ember az utcára kerül,mert sokan nem fognak tudni levizsgázni a koruk miatt.Aki ezt kitalálta az egy nyomorult gazember ,……miért nem lehet az Ausztriai példát követni ezt mondja meg valaki?

  42. László Némeh on said:

    Szégyellje magát aki ilyen határozatot elfogadott. Annak kéne kifizetnie a különbözeti vizsgákat aki kitalálta. Vagy az igen tisztelt képviselő uraknak, vagy az NKH-nak.
    Több mint 8 éve használok munkában Jungheirich és Bt targoncákat és szánalmas hogy újra “gyakorlati vizsgát” kell rá majd tenni. Mire?? Bármelyik hivatalnok úr vagy oktató fél napot sem bírna ki egy olyan munkahelyen, ahol ezekkel dolgozni is kell arról nem beszélve, hogy a rakodás sem menne nekik.. akkor milyen vizsgáról is beszélünk? Fizessék ki a nagyszerű határozatukat, meg a munkaidőt ami e miatt kiesik, majd akkor lesz idő bohóckodásra.. Szánalmas ez az “Eu tagság” . Megjegyzem az OKJ képzési rendszert is Tönkretették. A középfokú oktatás káoszban van 2014 január óta. Nem hiszem, hogy erre szüksége van Magyarországnak..

  43. Kicsit zavaros az egész. Osztrák cégnél dolgozom. Eddig csak a cégen belül egy “skiccelt papírral” targoncázhattam, ha kellett, de most elvégeztették velem a targ.vezetői, majd az emelőgépkezelőit is. Fényképes plasztikkártya a végeredmény. Nem ismerem az OKJ-s szösszenetet, de Ausztriában teljes értékű targoncavezetői állásban dolgozhatok ezzel. A kategóriákkal kapcsolatban, a gyalog kíséretű targoncához, békához nem kell semmilyen jogsi, a villás targoncánál nincs semmilyen korlátozás(diesel, gáz, el., teherbírás), a teleszkópos targ.(manitou)-nál annyi a korlátozás, hogy ha emelővilla van felszerelve, bármelyiket használhatom, ha csörlős, drótköteles emelő van felszerelve akkor nem, mert akkor autódaru kezelői kell. Itt Ausztriában ezek a szabályok. Kb. 30 óra volt a kurzus, gyak. vizsgával együtt.

  44. Az előzőhöz. Ezeket a munkagépeket, ha rendesen fel vannak szerelve, első-hátsó világítás, irányjelző, stb, bármikor vezethetem a közúti forgalomban, az érvényes B kategóriás jogsival, 3.5t-ig. Efölött B/E, vagy C kell.

  45. Kosznovszki Ferenc on said:

    Azért ezt nagyon jól kitalálták tavaly augusztusban szereztem meg a darus emelőhátfalas meg a konténeres jogsit tavaly elött meg a targoncásat okjval még le se jár de csináljam újra nagyszerű és kifizetni kifogja. Akkor Fizessék vissza a pénzemet amit eddig kifizettem

  46. Kicsinyusz on said:

    Az építőgépkezelő munkakörök képesítéshez kötéséről és az építőgépkezelők képzéséről szóló 6/1980. (I. 25.) ÉVM-KPM együttes rendelet alapján kiadott építőgépkezelői jogosítvány a bejegyzett géptípus kezelésére jogosít. Az e rendelet 2. mellékletében meghatározott gépcsoportokba tartozó gép kezelésére jogosító építőgépkezelői jogosítvány az emelő- és rakodógép kezelésére 2015. december 31-ig jogosít.

    EMELŐ- ÉS RAKODÓGÉP, AZ ALÁBBIAK SZERINT:

    III. EMELŐ- ÉS RAKODÓGÉPEK
    42 Emelő- és szerelőállványok
    43 Konténer emelők
    44 Járműves daruk
    45 Rakodógépek
    EMELŐ- ÉS RAKODÓGÉP GÉPCSOPORTOK
    Kódszám Megnevezés
    4213 Gépjármű emelő-hátfalak (MSZ EN 1756-1)
    4221 Mobil szerelő állvány (MSZ EN 1495)
    4223 Mobil szerelő kosár (MSZ EN 280)
    4224 Hidraulikus szerelőkosaras gépjármű
    4374 Konténer emelők
    4411 Autódaruk (MSZ EN 13000)
    4431 Lánctalpas daruk
    4451 Járműre szerelt daruk (MSZ EN 12999)
    4511 Hidraulikus rakodók (homlokrakodók, forgórakodók, teleszkópos rakodók, MSZ EN 474-3)
    4572 Kompaktorok
    4593 Vagonkirakók

    A targonca a II. ANYAGMOZGATÓ- ÉS SPECIÁLIS SZÁLLÍTÓGÉPEK csoportjába tartozik:
    33 Targoncák
    36 Speciális anyagszállító és anyagtovábbító járművek

    ANYAGMOZGATÓ- ÉS SPECIÁLIS ÉPÍTŐIPARI SZÁLLÍTÓ GÉPCSOPORTOK
    3312 Gyalogkíséretű targoncák
    3313 Vezetőállásos targoncák
    3324 Vezetőüléses targoncák
    3624 Betonszállító mixer
    3626 Betonszállító mixer betonszivattyúval
    3627 Kényszertömörítésű szilárd hulladék gyűjtő és szállító gépek
    3628 Szennyvízszállító és szippantó járművek

    Tehát a targonca a rendelet szerint nem emelő- és rakodógép, hanem ANYAGMOZGATÓ- ÉS SPECIÁLIS ÉPÍTŐIPARI SZÁLLÍTÓ gép.
    Hmm?

  47. Péter on said:

    Nekem van egy 2010-es emelőgépkezelő bizonyítványom, “sárga” jogosítvánnyal.
    OKJ 31 582 06 0100 31 01
    Akkor csak a jogosítvány nem jó, a bizonyítvány igen?
    Csak gyakorlati vizsgát kell tenni, elméletit nem?
    És ha ez így van hol lehet ezt “hitelt érdemlően” megtudni?
    Valaki tudna egy olyan hivatalos címet ahol ez le van írva?

  48. István on said:

    Azt hiszem erről nem csak nekem jut eszembe hogy a k…a anyátokat a ravatalon…

  49. Edit on said:

    Nekem ez az egy szakmám van, 2003 ban tettem le.
    Ha nem vizsgázok újra nem is leszek szakmunkás?

  50. DaMi on said:

    Elszomorító és felháborító! Egy munkanélküli ország, kifosztja a munkanélkülieket is. Tehát harmadjára is vizsgáznom kell (de miből tudom fizetni??), 1984-ben 23.sz targoncavezető, majd1990-ben könnyűgépkezelő. Itt a járműdaruk (KCR), konténeremelő, unirak, híddaru, H.szerelőkosaras… mindig abból, amilyen munka volt. Törölhetem vele… És a törvényhozók minden kötelező képesítés, diploma nélkül “dolgozhatnak”.

  51. Tibi on said:

    Én nem facebukozom de ott minden politikus elérhető.Keressünk meg valakit hátha tud segíteni, azoknak akik régen tettek vizsgát.Esetleg vissza fizetik az akkori költségeket?

  52. DaMi on said:

    Utánajártam a dolognak. Az én esetemben, 3 OKJ-s tanfolyam, + a vizsga díj 30E típusonként… Tehát, már kb. 300.000.- Ft körül megúszom a dolgot. “Legolcsóbb” !!! a targonca 69.000.-Ft az OKJ + 30.000.- Ft jogsi. A többi ettől több. Igaz, még nincs munkám, mert ha lenne is, ott kell hagynom, mert a nappali óraszám nem engedi meg, hogy tanuljak és dolgozzak. Magyarország jobban teljesít… 🙁

  53. Erre nem gondoltam volna hogy még ez is változik én 2007be vizsgáztam OkJ bizonyitványt adtak többen kérdeztük mennyire hivatalos a tanfojam válasz még a hóldon is válalhatunk munkát eu elfagadja ez nem más pénz le húzas

  54. jozsi on said:

    Érettségit és diplomákat nem kell 5 évente megújítani?
    Időszerű lenne már őket is szívatni.
    Melyik szakmában kell újra vizsgázni még?
    A villanyszerelő,kőműves,asztalos stb. velük mi lesz?
    Ha nem vizsgáznak elfelejtik a szakmát?

  55. Dami on said:

    Most kaptam meg a Munkavédelmi és Munkaügyi Igazgatóság tájékoztatását. Tehát : 2016.01.01.-től, HA emelőgéppel NEM KÖZÚTI SZÁLLÍTÁST végző járműre rakodik a targoncás kolléga, hanem pl,: állványra, akkor arra nem terjed ki a KHEM hatálya!! Tehát, lehet ugyan úgy használni- dolgozni (érv.orvosival). Nem sz@r, csak kaka. De, ara kíváncsi lennék, hogy ki a fene találta ki?? Ott ül a minisztérium sötét kis szobájában, és ezen agyal….. Valami torz szülött. (Jó, jó, tudom, PÉNZ beszedés)

    • Nagy Csaba on said:

      El tudná küldeni emailben ezt az állásfoglalást? Nagyon kíváncsi lennék, hogyan tesznek különbséget a jogosítványban annak alapján, hogy mire rakodik a gépkezelő. Címem: posta@ujmedia.eu. Nagy Csaba

        • magasos79 on said:

          Nekem is el tudná küldeni emailben ezt az állásfoglalást? Nagyon kíváncsi lennék, hogyan tesznek különbséget a jogosítványban annak alapján, hogy mire rakodik a gépkezelő. Címem: sztano79@citromail.hu Sztanó József előre is Köszönöm!!!

  56. Bakter on said:

    Akcióban az államilag jóváhagyott oktatási maffia…. ÉBRESZTŐ!!!