Hol változott a vezetési és pihenőidő szabálya Európában?

Frissítve: 2020.12.28.

Ausztria

Március 16. és április 14. között könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait. A könnyítést április 10-én meghosszabbították, így már  2020. május 31-ig alkalmazhatóak:

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát.
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 100 órát.
  • 5 óra 30 perc vezetés után legalább 45 perces folyamatos szünetet kell tartani (április 14-ig érvényes)
  • A napi pihenőidő 9 órára csökken (április 14-ig érvényes)
  • Hetente legalább egy 24 órás pihenőt kell tartani hat 24 órás időszak után (április 14-ig érvényes)

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.
Az eredeti osztrák jogszabály letöltéséhez kattinson a linkre: Erlass_Ruhezeiten_20200410.

Belgium – új

2020.december 20 és 2021. január 26 között könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait:

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát.
  • 5 óra 30 perc vezetés után legalább 45 perces folyamatos szünetet kell tartani
  • A napi pihenőidő 9 órára csökkenthető
  • A heti pihenőidő megkezdése elhalasztható hat, 24 órás időszakon túlra is

A könnyítés azokra a tehergépjárművezetőkre vonatkozik, akik

  • az Egyesült Királyságba szállítanak
  • belgiumi vagy francia tengeri kikötők felé tartanak és
  • a Brexit okozta forgalmi problémák hátráltatják munkájukat (főleg az E40-es és E17-es utakon közlekedőket érinti) .

Bulgária

Bulgária ideiglenesen felfüggesztette a vezetési- és pihenőidők ellenőrzését 2020.03.19 és 2020.04.16 között. A könnyítést április 14-én meghosszabbították, így már  2020. május 31-ig alkalmazhatóak:

A felfüggesztés és módosítás az 561/2006 EK rendelet alábbi pontjait érinti:

  • a maximális napi vezetési időt 11 órára növelik (május 31-ig érvényes)
  • öt és fél óra vezetési idő után kell 45 perces szünetet tartani (május 31-ig érvényes)
  • a rendszeres heti pihenőidőt 45 óráról 24 órára csökkentik (április 16-ig érvényes)
  • két egymást követő héten is lehet csökkentett heti pihenőidőt tartani (24 óra), ha (április 17-től érvényes)
    • a sofőr négy egymást követő hét során legalább négy heti pihenőidőt tart, melyek közül legalább kettő rendszeres heti pihenőidő (45 órás) és
    • a két csökkentett heti pihenőidőt visszapótolja a következő heti pihenőidő megkezdése előtt.
  • a heti pihenőidő eltölthető a jármű kabinjában, amennyiben az megfelelő háló- vagy fekvőhellyel rendelkezik (április 17-től érvényes)

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Csehország

Március 16-tól ideiglenesen toleranciát hirdettek a vezetési és pihenőidők betartására. A rendelkezés 30 napig érvényes.

Csehország április 15 és 2020. május 31-e között könnyíti a vezetési és pihenőidők szabályain. 2020. április 15-től az alábbi szabályok alkalmazhatók:

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát.
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 100 órát.
  • A napi egybefüggő pihenőidő nem lehet kevesebb 9 óránál.
  • A heti pihenőidő megkezdése elhalasztható a hat, 24 órás időszakon túlra is
  • A heti pihenőidő eltölthető a jármű kabinjában, amennyiben az megfelelő háló- vagy fekvőhellyel rendelkezik

A Cseh Köztársaság területén minden szállításra is vonatkozik.

Dánia

2020. november 20-ig  könnyítik a vezetési és pihenőidőkre vonatkozó szabályokat:

  • a napi vezetési idő 9 óráról 11 órára nő
  • a heti rendszeres pihenőidő 24 órára csökken

 

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Egyesült Királyság-új

Anglia, Wales és Skócia területén 2020. december 10 és 2021. január 22 között könnyítenek a vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályokon.

A könnyítés lehetővé teszi, hogy a sofőr két egymást követő héten is csökkentett heti pihenőt tartson az alábbi szabályok betartása mellett:

  • a 2020. december 10-től számított 4 hetes időszakban a sofőr két egymást követő héten is tarthat csökkentett heti pihenőidőt. A csökkentett heti pihenőnek legalább 24 órásnak kell lennie. A sofőr akkor is élhet a két csökkentett heti pihenővel, ha december 10-ét megelőző héten csökkentett heti pihenőt tartott.
  • A csökkentett heti pihenőket a csökkentést követő harmadik hét vége előtt, egyben kell visszapótolni. Ezt a pótlást nem lehet egy napi pihenőhöz hozzácsapni, hanem a 45 órás pihenőhöz kell hozzáadnunk a csökkentést (a két csökkentett heti pihenő után tartott 45-ös pihenőhöz)
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 99 órát.

Anglia, Wales és Skócia területén vonatkozik az élelmiszer és a létszükségleti javak belföldi szállítására (a nemzetközi szállításokra nem). Ezek pontos listáját itt tekintheti meg.

Könnyítenek a Nagy Britannia és Észak Írország között nemzetközi fuvarfeladatokat  ellátók vezetési és pihenőidején is:

  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát.
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 96 órát.
  • A napi pihenőidőt 9 órára csökken
  • A heti pihenőidő megkezdése elhalasztható a hat, 24 órás időszakon túlra is

A mentesség 2020. december 23 és 2021. január 22 között alkalmazható, Nagy Britannia és Észak -Íroszág közötti nemzközi szállítások esetén.

A vezetési és pihenőidők változásról pontosan tájékozódhat az Egyesült Királyság kormányának weboldalán.

 

Finnország

Könnyítik az áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait március 27 és április 25 között. A könnyítéseket április 26-án meghosszabbítják, így 2020. május 31-ig alkalmazhatók.

  • A napi pihenőidőt 11 óráról 9 órára csökkentették
  • A rendszeres heti pihenőidőt 45 óráról 24 órára csökkentik, nincs szükség visszapótlásra
  • 5 óra 30 perc vezetés után legalább 45 perces folyamatos szünetet kell tartani.
  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát (április 26-tól érvényes).
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát (április 26-tól érvényes)
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 120 órát (április 26-tól érvényes).
  • A heti pihenőidő eltölthető a jármű kabinjában, amennyiben az megfelelő háló- vagy fekvőhellyel rendelkezik (április 26-tól érvényes)

A mentesség az áruszállításra vonatkozik.

Franciaország

Könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályain 2020.03.21 és 2020.04.19. között:

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 10 órát.
  • A vezetési idő 11 órára növelhető két alkalommal egy héten.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát.
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 110 órát.
  • A heti pihenőidő megkezdése elhalasztható a hat, 24 órás időszakon túlra is.

A francia rendeletet itt olvashatja el. 2020. április 24-én a francia kormány úgy döntött, hogy az 561-es rendelet kedvezményeit nem hosszabbítja meg.

Görögország

Könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait március 19 és április 17 között. A könnyítést meghosszabbítják és május 31-ig alkalmazhatók.

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát (április 17-ig érvényes).
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 58 órát (április 18-tól érvényes).
  • 5 óra 30 perc vezetés után legalább 45 perces folyamatos szünetet kell tartani.
  • A napi pihenőidőt 9 órára csökken
  • A heti pihenőidő megkezdése elhalasztható a hat, 24 órás időszakon túlra is (április 17-ig érvényes).
  • A heti pihenőidőnek az előző, heti pihenőidő végétől számított hetedik, 24 órás időszak végéig meg kell kezdődnie vagy a rendszeres heti pihenőidő 45 óráról 24 órára csökkenthető (április 18-tól érvényes).
  • A heti pihenőidő eltölthető a jármű kabinjában, amennyiben az megfelelő háló- vagy fekvőhellyel rendelkezik (április 18-tól érvényes)

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Ugyanezek az eltérések vonatkoznak azokra a görögországi nemzetközi szállítási műveletekre is, amelyeket az AETR (1970) rendelkezései szerint hajtanak végre.

Hollandia

Könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait március 14 és április 07 között. A könnyítést április 02-án meghosszabbították , így már  2020. május 31-ig alkalmazhatóak:

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát.
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 96 órát.
  • A heti pihenőidő megkezdése elhalasztható a hat, 24 órás időszakon túlra is.

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Horvátország

Könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait március 18 és április 16 között.:

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát.
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 96 órát.
  • 5 óra 30 perc vezetés után legalább 45 perces folyamatos szünetet kell tartani.
  • A napi pihenőidő 11 óráról 9 órára csökken
  • A rendszeres heti pihenőidőt 45 óráról 24 órára csökkentik (visszapótlás nélkül).

A mentesség az élelmiszert, gyógyszert, gyógyászati eszközöket, üzemanyagot, állati takarmányt szállító belföldi és a nemzetközi fuvarozókra vonatkozik.

Írország

Könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait március 18 és április 16 között. A könnyítéseket április 15-én meghosszabbítják és 2020. május 31-ig maradnak érvényben:

  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 112 órát.
  • Bármely két, egymást követő héten a járművezetőnek tartania kell legalább két rendszeres heti pihenőidőt, vagy egy rendszeres heti pihenőidőt és egy legalább 24 órás csökkentett heti pihenőidőt. A csökkentést nem kell visszapótolni. A heti pihenőidőnek az előző, heti pihenőidő végétől számított hat, 24 órás időszak végéig meg kell kezdődnie.
  •  A járművezetőnek bármely két heti pihenőidő között legfeljebb öt csökkentett napi pihenőideje lehet (április 17-től érvényes)
  • A heti pihenőidő eltölthető a jármű kabinjában, amennyiben az megfelelő háló- vagy fekvőhellyel rendelkezik (április 17-től érvényes)

A munkáltató továbbra is felelős a sofőr egészségi állapotáért és nem várhatja el tőle, hogy betegen vagy fáradtan üljön a volán mellé!

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Lengyelország

Március 18. és április 16. között könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályain. A könnyítéseket a lengyel Infrastrukturális Minisztérium meghosszabbította, így  2020, május 31-ig alkalmazhatóak.

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát.
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 96 órát.
  • 5 óra 30 perc vezetés után legalább 45 perces folyamatos szünetet kell tartani.
  • A heti pihenőidő eltölthető a jármű kabinjában, amennyiben az megfelelő háló- vagy fekvőhellyel rendelkezik (április 17-től érvényes)

A napi és a heti pihenőidő szabályaiban nincs változás.

A lengyel minisztérium azt kéri a sofőröktől, hogy:

  • az eltéréseket minden esetben rögzítsék a tachográfkorong hátulján vagy a digitális menetíró kinyomatán.
  • figyeljenek saját biztonságukra. Csak akkor éljenek a könnyítések adta lehetőségekkel, ha nem fáradtak és biztonsággal tudnak vezetni.

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Lettország

Március 27. és április 25. között könnyítik az áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait.

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát.
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 96 órát.
  • 5 óra 30 perc vezetés után legalább 45 perces folyamatos szünetet kell tartani.
  • A rendszeres heti pihenőidőt 45 óráról 24 órára csökkentik.

A mentesség az áruszállításra vonatkozik.

Luxemburg

Március 19 és április 17 között könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait. A könnyítést április 16-án meghosszabítják, így 2020. május 31-ig alkalmazhatók:

  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát
  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát. (április 18-tól érvényes)
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 96 órát.
  • A heti pihenőidő megkezdése elhalasztható a hat, 24 órás időszakon túlra is.
  • A heti pihenőidő eltölthető a jármű kabinjában, amennyiben az megfelelő háló- vagy fekvőhellyel rendelkezik (április 18-tól érvényes)

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Magyarország

Magyarország 2020. május 31-ig meghosszabbította  a vezetési és pihenőidő szabályaira vonatkozó átmeneti kivételeket. 2020. április 20 és május 31 között  az alábbi kedvezmények alkalmazhatók:

  • a napi vezetési idő 9 óráról 11 órára nő,
  • a heti vezetési idő 56 óráról 60 órára nő,
  • a kétheti vezetési idő 90 óráról 105 órára nő,
  • a 45 perces szünet kötelező kivételének gyakorisága 4,5 óráról 5,5 órára emelkedik,
  • a napi pihenőidő 11 óráról 9 órára csökken.
  • a heti pihenőidő tekintetében a sofőr két lehetőség közül választhat:
    • a rendszeres heti pihenőidők helyett csökkentett heti pihenőidőt alkalmaz, ebben az esetben a csökkentést kompenzálni kell az arányos pihenővel, vagy
    • a heti pihenőidőt a megelőző heti pihenőidő végétől számított nem hat, hanem hét 24 órás időszak után kezdi meg.

Németország

Április 17-ig  könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait. A könnyítéseket a Német Szövetségi Hivatal meghosszabítja, így 2020. május 31-ig alkalmazhatóak:

  • A napi vezetési idő 10 órára növelhető öt alkalommal egy héten.
  • Két egymást követő héten is lehet csökkentett a heti pihenőidő.

A mentesség az élelmiszer, gyógyszer és gyógyászati segédeszközök szállítására vonatkozik.

Norvégia

Március 13-tól – május 31-ig a norvég közlekedési hatóság felfüggeszti az 561-es szabályok ellenőrzését az élelmiszert, gyógyszert, gyógyászati eszközöket és a mindennapi élethez szükséges termékeket szállítóknál.

A felfüggesztés az 561/2006 EK rendelet alábbi pontjait érintik:

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 58 órát.
  • A teljes vezetési idő két egymást követő héten  nem haladhatja meg a 96 órát.
  • A napi pihenőidő 11 óráról 9 órára csökken
  • A legalább 24 órás heti pihenőidőt 45 órás heti pihenőidőnek kell követnie, azaz a csökkentett heti pihenő minden második héten megengedett. A csökkentett heti pihenőidőt nem kell visszapótolni.

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Portugália

2020.04.22 és 2020.05.31 között könnyít a  vezetési- és pihenőidőkre vonatkozó szabályokon.

  • A maximális napi vezetési idő 11 órára nő
  • Bármely két, egymást követő héten a járművezetőnek tartania kell legalább két rendszeres heti pihenőidőt, vagy egy rendszeres heti pihenőidőt és egy legalább 24 órás csökkentett heti pihenőidőt. A csökkentést nem kell visszapótolni.
  • A rendszeres heti pihenőidő eltölthető a kabinban is, ha itt a sofőrnek megfelelő alvási lehetősége van.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 90 órát.

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Románia

Románia 2020.03.18 és 2020.04.16 között könnyít a  vezetési- és pihenőidőkre vonatkozó szabályokon. A könnyítéseket meghosszabbítják, így már 2020. május 31-ig alkalmazhatók:

  • A maximális napi vezetési idő 11 órára nő
  • Öt és fél óra vezetési idő után kell 45 perces szünetet tartani
  • A napi pihenőidő 11 óráról 9 órára csökken
  • A rendszeres heti pihenőidőt 45 óráról 24 órára csökken (április 16-ig érvényes)
  • A heti pihenőidőnek az előző heti pihenőidő végétől számított hetedik 24 órás időszak végéig meg kell kezdődnie (április 17-től érvényes).

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Spanyolország-új

2020.12.15. és 2021.01.13. között könnyít a  vezetési- és pihenőidőkre vonatkozó szabályokon:

  • A maximális napi vezetési időt 11 órára nő
  • A teljes vezetési idő két egymást követő héten nem haladhatja meg a 96 órát
  • A heti pihenőidő megkezdése elhalasztható hat, 24 órás időszakon túlra is
  • A rendszeres heti pihenőidő eltölthető a kabinban, ha  a pihenéshez, alváshoz megfelelő felszereltséggel rendelkezik (fekvőhely).

A mentesség az Egyesült Királyságbeli fuvarfeladatot ellátó sofőrökre vonatkozik (brexit okozta fennakadások).

Svájc

2020.03.19. és 2020.04.19. között könnyít a vezetési- és pihenőidőkre vonatkozó szabályokon.

  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 112 órát
  • A rendszeres heti pihenőidőt 45 óráról 36 órára csökkentik, két egymáskövető héten
  •  A járművezetőnek bármely két heti pihenőidő között legfeljebb öt csökkentett napi pihenőt tarthat (3 helyett).

A mentesség azokra az élelmiszer, gyógyszer és gyógyászati segédeszközök szállítására vonatkozik (zöld folyosó), melyet bejelentettek a svájci Szövetségi Hivatal gazdasági csoprtjának (AEP)

Svédország

2020.03.16. és 2020.04.14. között könnyít a  vezetési- és pihenőidőkre vonatkozó szabályokon, majd ezt meghosszabbították a 2020.04.15. és 2020.05.31 közötti időszakra.

  • A maximális napi vezetési időt 11 órára növelik
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát.
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 120 órát.
  • A napi egybefüggő pihenőidő nem lehet kevesebb 9 óránál.
  • A rendszeres heti pihenőidőt 45 óráról 24 órára csökkentik.
  • A 45 óránál rövidebb heti pihenőidő eltölthető a kabinban is, ha itt a sofőrnek megfelelő alvási lehetősége van

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Szlovákia

2020. november 11 és december 11. között könnyítik az áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait:

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát.
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 96 órát.
  • 5 óra 30 perc vezetés után legalább 45 perces folyamatos szünetet kell tartani.
  • A napi egybefüggő pihenőidő nem lehet kevesebb 9 óránál.

A mentesség a belföldi  szállításra  vonatkozik.

A vezetési- és pihenőidőket felfüggesztő rendeletet a szlovák Munkaügyi Felügyelőség oldalán ( Národný inšpektorát práce) olvashatja el.

Szlovákia arra is felhívja a figyelmet, hogy a könnyítések ellenére is a sofőrnek csak akkor szabad a volánhoz ülnie, ha nem fárdt. A munkáltató továbbra is felelős a sofőr egészségi állapotáért és nem várhetje el tőle, hogy betegen vagy fáradtan üljön a volán mellé.

Szlovénia

Március 16. és április 14. között könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait:

  • A maximális napi vezetési idő 11 órára nő
  • A heti  megengedett vezetési óraszám 60 órára emelkedik
  • A maximális megengedett vezetési idő bármelyik egymást követő két hétben 96 óra nő
  • 5 óra 30 perc vezetés után legalább 45 perces folyamatos szünetet kell tartani.
  • A rendes napi pihenőidő 9 órára csökken.
  • A heti pihenőidő megkezdése elhalasztható a hat, 24 órás időszakon túlra is.

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

A magyarországi változásokról ebben a cikkünkben tájékozódhat.

A vezetési és pihenőidőkkel kapcsolatos változásokat angolul, táblázatos formában megtalálja az Európai Unió weboldalán.

A változásokról, korlátozásokról naprakészen tájékozódhat információs térképünk segítségével.

Az IRU az Európai Bizottság segítségével pontosította, hogy a vezetési és pihenőidők könnyítései kikre vonatkoznak:

  • ha az uniós tagállam a mentességet a nemzetközi szállításra adja (a legtöbb esetben igen), akkor a mentesség minden uniós fuvarozó vállalkozásra és azok járművezetőire vonatkozik.
  • az uniós tagállamoknak kötelező egymást és az AETR országokat tájékoztatni a bevezetett könnyítésekről, így ezeket közúti ellenőrzéskor figyelembe veszik.
  • az 561/2006 / EK rendelet alapján megadott könnyítések azonban nem vonatkoznak az unión kívüli járművek vezetőire (AETR szerződés). Tehát az EU-n kívüli járművek sofőrjeinek az AETR megállapodás szabályait továbbra is be kell tartani.

Az Európai Unió létrehozott egy tájékoztató oldalt. Ezen országonként megtaláljuk a járvány miatt életbe lépett változtatásokat: forgalmi korlátozások, kamionstop felfüggesztés, vezetési- és pihenőidők módosítása stb.

Forrás: IRU,  AEBTRI,  ZMPD, MKFE,  AFTRI, MKFE, ITM

Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.

Ezek is érdekelhetik: