Hol változott a vezetési és pihenőidő szabálya Európában?

Frissítve: 2020.05.19.

Ausztria

Március 16. és április 14. között könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait. A könnyítést április 10-én meghosszabbították, így már  2020. május 31-ig alkalmazhatóak:

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát.
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 100 órát.
  • 5 óra 30 perc vezetés után legalább 45 perces folyamatos szünetet kell tartani (április 14-ig érvényes)
  • A napi pihenőidő 9 órára csökken (április 14-ig érvényes)
  • Hetente legalább egy 24 órás pihenőt kell tartani hat 24 órás időszak után (április 14-ig érvényes)

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.
Az eredeti osztrák jogszabály letöltéséhez kattinson a linkre: Erlass_Ruhezeiten_20200410.

Belgium

Március 14 és április 30 között könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait. A könnyítéseket április 13-án meghosszabbították, így már  2020. május 31-ig lesznek alkalmazhatóak:

  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 96 órát
  • A heti pihenőidő megkezdése elhalasztható a hat, 24 órás időszakon túlra is
  • Két egymást követő héten is lehet csökkentett heti pihenőidőt tartani (24 óra), ha (április 13-tól érvényes)
    • a sofőr négy egymást követő hét során legalább négy heti pihenőidőt tart, melyek közül legalább kettő rendszeres heti pihenőidő (45 órás) és
    • a két csökkentett heti pihenőidőt visszapótolja a negyedik hét végéig
  • Március 26 és május 31 között  a heti pihenőidő eltölthető a jármű kabinjában, amennyiben az megfelelő háló- vagy fekvőhellyel rendelkezik

Az első négy pontban szereplő  könnyítések az élelmiszert, gyógyszert, gyógyászati segédeszközöket  (ellátási lánc) szállító járművek vezetőire vonatkoznak.

Az utolsó pontban szereplő könnyítés minden belföldi és a nemzetközi szállítást végző járművezetőre vonatkozik.

Bulgária

Bulgária ideiglenesen felfüggesztette a vezetési- és pihenőidők ellenőrzését 2020.03.19 és 2020.04.16 között. A könnyítést április 14-én meghosszabbították, így már  2020. május 31-ig alkalmazhatóak:

A felfüggesztés és módosítás az 561/2006 EK rendelet alábbi pontjait érinti:

  • a maximális napi vezetési időt 11 órára növelik (május 31-ig érvényes)
  • öt és fél óra vezetési idő után kell 45 perces szünetet tartani (május 31-ig érvényes)
  • a rendszeres heti pihenőidőt 45 óráról 24 órára csökkentik (április 16-ig érvényes)
  • két egymást követő héten is lehet csökkentett heti pihenőidőt tartani (24 óra), ha (április 17-től érvényes)
    • a sofőr négy egymást követő hét során legalább négy heti pihenőidőt tart, melyek közül legalább kettő rendszeres heti pihenőidő (45 órás) és
    • a két csökkentett heti pihenőidőt visszapótolja a következő heti pihenőidő megkezdése előtt.
  • a heti pihenőidő eltölthető a jármű kabinjában, amennyiben az megfelelő háló- vagy fekvőhellyel rendelkezik (április 17-től érvényes)

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Csehország

Március 16-tól ideiglenesen toleranciát hirdettek a vezetési és pihenőidők betartására. A rendelkezés 30 napig érvényes.

Csehország április 15 és 2020. május 31-e között könnyíti a vezetési és pihenőidők szabályain. 2020. április 15-től az alábbi szabályok alkalmazhatók:

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát.
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 100 órát.
  • A napi egybefüggő pihenőidő nem lehet kevesebb 9 óránál.
  • A heti pihenőidő megkezdése elhalasztható a hat, 24 órás időszakon túlra is
  • A heti pihenőidő eltölthető a jármű kabinjában, amennyiben az megfelelő háló- vagy fekvőhellyel rendelkezik

A Cseh Köztársaság területén minden szállításra is vonatkozik.

Dánia

Március 23 és április 11 között könnyítik a vezetési és pihenőidőkre vonatkozó szabályokat.

  • A heti pihenőidő megkezdése elhalasztható

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Egyesült Királyság

Az Egyesült Királyság közlekedési hatósága Anglia, Wales és Skócia területén március 23 és április 21 között könnyít a vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályokon. A könnyítéseket május 31-ig meghosszabbítják.

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát vagy
  •  A heti pihenőidő megkezdése elhalasztahtó az előző heti pihenőidő végétől számított hetedik, 24 órás időszak végéig, de a kötelező heti pihenőidőket továbbra is be kell tartani.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát.
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 96 órát.
  • A napi pihenőidő 11 óráról 9 órára csökken
  • Öt és fél óra vezetési idő után kell 45 perces szünetet tartani (április 21-ig érvényes).
  • Komp / vonat használatának az engedélyezése a csökentett napi pihenőidő alatt (április 22-től érvényes).

 Anglia, Wales és Skócia  területén  vonatkozik az élelmiszer, gyógyszer és gyógyászati segédeszközök szállítására(április 21-ig érvényes).

Anglia, Wales, Skócia és Észak-Írország  területén  vonatkozik az  áruszállítására (április 22-től érvényes).

Finnország

Könnyítik az áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait március 27 és április 25 között. A könnyítéseket április 26-án meghosszabbítják, így 2020. május 31-ig alkalmazhatók.

  • A napi pihenőidőt 11 óráról 9 órára csökkentették
  • A rendszeres heti pihenőidőt 45 óráról 24 órára csökkentik, nincs szükség visszapótlásra
  • 5 óra 30 perc vezetés után legalább 45 perces folyamatos szünetet kell tartani.
  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát (április 26-tól érvényes).
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát (április 26-tól érvényes)
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 120 órát (április 26-tól érvényes).
  • A heti pihenőidő eltölthető a jármű kabinjában, amennyiben az megfelelő háló- vagy fekvőhellyel rendelkezik (április 26-tól érvényes)

A mentesség az áruszállításra vonatkozik.

Franciaország

Könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályain 2020.03.21 és 2020.04.19. között:

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 10 órát.
  • A vezetési idő 11 órára növelhető két alkalommal egy héten.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát.
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 110 órát.
  • A heti pihenőidő megkezdése elhalasztható a hat, 24 órás időszakon túlra is.

A francia rendeletet itt olvashatja el. 2020. április 24-én a francia kormány úgy döntött, hogy az 561-es rendelet kedvezményeit nem hosszabbítja meg.

Görögország

Könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait március 19 és április 17 között. A könnyítést meghosszabbítják és május 31-ig alkalmazhatók.

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát (április 17-ig érvényes).
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 58 órát (április 18-tól érvényes).
  • 5 óra 30 perc vezetés után legalább 45 perces folyamatos szünetet kell tartani.
  • A napi pihenőidőt 9 órára csökken
  • A heti pihenőidő megkezdése elhalasztható a hat, 24 órás időszakon túlra is (április 17-ig érvényes).
  • A heti pihenőidőnek az előző, heti pihenőidő végétől számított hetedik, 24 órás időszak végéig meg kell kezdődnie vagy a rendszeres heti pihenőidő 45 óráról 24 órára csökkenthető (április 18-tól érvényes).
  • A heti pihenőidő eltölthető a jármű kabinjában, amennyiben az megfelelő háló- vagy fekvőhellyel rendelkezik (április 18-tól érvényes)

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Ugyanezek az eltérések vonatkoznak azokra a görögországi nemzetközi szállítási műveletekre is, amelyeket az AETR (1970) rendelkezései szerint hajtanak végre.

Hollandia

Könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait március 14 és április 07 között. A könnyítést április 02-án meghosszabbították , így már  2020. május 31-ig alkalmazhatóak:

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát.
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 96 órát.
  • A heti pihenőidő megkezdése elhalasztható a hat, 24 órás időszakon túlra is.

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Horvátország

Könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait március 18 és április 16 között.:

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát.
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 96 órát.
  • 5 óra 30 perc vezetés után legalább 45 perces folyamatos szünetet kell tartani.
  • A napi pihenőidő 11 óráról 9 órára csökken
  • A rendszeres heti pihenőidőt 45 óráról 24 órára csökkentik (visszapótlás nélkül).

A mentesség az élelmiszert, gyógyszert, gyógyászati eszközöket, üzemanyagot, állati takarmányt szállító belföldi és a nemzetközi fuvarozókra vonatkozik.

Írország

Könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait március 18 és április 16 között. A könnyítéseket április 15-én meghosszabbítják és 2020. május 31-ig maradnak érvényben:

  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 112 órát.
  • Bármely két, egymást követő héten a járművezetőnek tartania kell legalább két rendszeres heti pihenőidőt, vagy egy rendszeres heti pihenőidőt és egy legalább 24 órás csökkentett heti pihenőidőt. A csökkentést nem kell visszapótolni. A heti pihenőidőnek az előző, heti pihenőidő végétől számított hat, 24 órás időszak végéig meg kell kezdődnie.
  •  A járművezetőnek bármely két heti pihenőidő között legfeljebb öt csökkentett napi pihenőideje lehet (április 17-től érvényes)
  • A heti pihenőidő eltölthető a jármű kabinjában, amennyiben az megfelelő háló- vagy fekvőhellyel rendelkezik (április 17-től érvényes)

A munkáltató továbbra is felelős a sofőr egészségi állapotáért és nem várhatja el tőle, hogy betegen vagy fáradtan üljön a volán mellé!

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Lengyelország

Március 18. és április 16. között könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályain. A könnyítéseket a lengyel Infrastrukturális Minisztérium meghosszabbította, így  2020, május 31-ig alkalmazhatóak.

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát.
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 96 órát.
  • 5 óra 30 perc vezetés után legalább 45 perces folyamatos szünetet kell tartani.
  • A heti pihenőidő eltölthető a jármű kabinjában, amennyiben az megfelelő háló- vagy fekvőhellyel rendelkezik (április 17-től érvényes)

A napi és a heti pihenőidő szabályaiban nincs változás.

A lengyel minisztérium azt kéri a sofőröktől, hogy:

  • az eltéréseket minden esetben rögzítsék a tachográfkorong hátulján vagy a digitális menetíró kinyomatán.
  • figyeljenek saját biztonságukra. Csak akkor éljenek a könnyítések adta lehetőségekkel, ha nem fáradtak és biztonsággal tudnak vezetni.

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Lettország

Március 27. és április 25. között könnyítik az áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait.

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát.
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 96 órát.
  • 5 óra 30 perc vezetés után legalább 45 perces folyamatos szünetet kell tartani.
  • A rendszeres heti pihenőidőt 45 óráról 24 órára csökkentik.

A mentesség az áruszállításra vonatkozik.

Luxemburg

Március 19 és április 17 között könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait. A könnyítést április 16-án meghosszabítják, így 2020. május 31-ig alkalmazhatók:

  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát
  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát. (április 18-tól érvényes)
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 96 órát.
  • A heti pihenőidő megkezdése elhalasztható a hat, 24 órás időszakon túlra is.
  • A heti pihenőidő eltölthető a jármű kabinjában, amennyiben az megfelelő háló- vagy fekvőhellyel rendelkezik (április 18-tól érvényes)

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Magyarország

Magyarország 2020. május 31-ig meghosszabbította  a vezetési és pihenőidő szabályaira vonatkozó átmeneti kivételeket. 2020. április 20 és május 31 között  az alábbi kedvezmények alkalmazhatók:

  • a napi vezetési idő 9 óráról 11 órára nő,
  • a heti vezetési idő 56 óráról 60 órára nő,
  • a kétheti vezetési idő 90 óráról 105 órára nő,
  • a 45 perces szünet kötelező kivételének gyakorisága 4,5 óráról 5,5 órára emelkedik,
  • a napi pihenőidő 11 óráról 9 órára csökken.
  • a heti pihenőidő tekintetében a sofőr két lehetőség közül választhat:
    • a rendszeres heti pihenőidők helyett csökkentett heti pihenőidőt alkalmaz, ebben az esetben a csökkentést kompenzálni kell az arányos pihenővel, vagy
    • a heti pihenőidőt a megelőző heti pihenőidő végétől számított nem hat, hanem hét 24 órás időszak után kezdi meg.

Németország

Április 17-ig  könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait. A könnyítéseket a Német Szövetségi Hivatal meghosszabítja, így 2020. május 31-ig alkalmazhatóak:

  • A napi vezetési idő 10 órára növelhető öt alkalommal egy héten.
  • Két egymást követő héten is lehet csökkentett a heti pihenőidő.

A mentesség az élelmiszer, gyógyszer és gyógyászati segédeszközök szállítására vonatkozik.

Norvégia

Március 13-tól – május 31-ig a norvég közlekedési hatóság felfüggeszti az 561-es szabályok ellenőrzését az élelmiszert, gyógyszert, gyógyászati eszközöket és a mindennapi élethez szükséges termékeket szállítóknál.

A felfüggesztés az 561/2006 EK rendelet alábbi pontjait érintik:

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 58 órát.
  • A teljes vezetési idő két egymást követő héten  nem haladhatja meg a 96 órát.
  • A napi pihenőidő 11 óráról 9 órára csökken
  • A legalább 24 órás heti pihenőidőt 45 órás heti pihenőidőnek kell követnie, azaz a csökkentett heti pihenő minden második héten megengedett. A csökkentett heti pihenőidőt nem kell visszapótolni.

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Portugália

2020.04.22 és 2020.05.31 között könnyít a  vezetési- és pihenőidőkre vonatkozó szabályokon.

  • A maximális napi vezetési idő 11 órára nő
  • Bármely két, egymást követő héten a járművezetőnek tartania kell legalább két rendszeres heti pihenőidőt, vagy egy rendszeres heti pihenőidőt és egy legalább 24 órás csökkentett heti pihenőidőt. A csökkentést nem kell visszapótolni.
  • A rendszeres heti pihenőidő eltölthető a kabinban is, ha itt a sofőrnek megfelelő alvási lehetősége van.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 90 órát.

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Románia

Románia 2020.03.18 és 2020.04.16 között könnyít a  vezetési- és pihenőidőkre vonatkozó szabályokon. A könnyítéseket meghosszabbítják, így már 2020. május 31-ig alkalmazhatók:

  • A maximális napi vezetési idő 11 órára nő
  • Öt és fél óra vezetési idő után kell 45 perces szünetet tartani
  • A napi pihenőidő 11 óráról 9 órára csökken
  • A rendszeres heti pihenőidőt 45 óráról 24 órára csökken (április 16-ig érvényes)
  • A heti pihenőidőnek az előző heti pihenőidő végétől számított hetedik 24 órás időszak végéig meg kell kezdődnie (április 17-től érvényes).

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Spanyolország

2020.03.27. és 2020.04.12. között könnyít a  vezetési- és pihenőidőkre vonatkozó szabályokon. A könnyítéseket április 14-én meghosszabbították, melyek  2020. május 31-ig lesznek alkalmazhatóak:

  • A maximális napi vezetési időt 11 órára nő (április 14-től érvényes)
  • A rendszeres napi pihenőidő 9 órára csökken (április 14-től érvényes)
  • Két egymást követő héten is tartható csökkentett heti pihenőidő (24 óra), (április 14-től érvényes)
    • ha a sofőr négy egymást követő hét során legalább négy heti pihenőidőt tart, melyek közül legalább kettő rendszeres heti pihenőidő (45 órás)
    • a csökkentett heti pihenőidőt nem kell visszapótolni
  • A 45 órás heti pihenőidő eltölthető a kabinban (május 31-ig érvényes)
  • A rendszeres heti pihenőidőt 45 óráról 24 órára csökkentik visszapótlásra nincs szükség (április 12-ig érvényes)
  • A maximális napi vezetési időt 10 órára növelhető kétszer egy héten (április 12-ig érvényes)

Figyeljünk arra, hogy

  • a heti vezetési idő továbbra sem haladhatja meg az 56 órát,
  • a teljes vezetési idő két egymást követő héten nem haladhatja meg a 90 órát
  • április 13-án nem volt érvényben semmilyen könnyítés (ezen a napon a spanyol kormány arról döntött, hogy nem hosszabbítja meg a könnyítéseket, majd április 14-én változtatott az álláspontján).

A mentesség a spanyolországi szállításokra vonatkozik.

Svájc

2020.03.19. és 2020.04.19. között könnyít a vezetési- és pihenőidőkre vonatkozó szabályokon.

  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 112 órát
  • A rendszeres heti pihenőidőt 45 óráról 36 órára csökkentik, két egymáskövető héten
  •  A járművezetőnek bármely két heti pihenőidő között legfeljebb öt csökkentett napi pihenőt tarthat (3 helyett).

A mentesség azokra az élelmiszer, gyógyszer és gyógyászati segédeszközök szállítására vonatkozik (zöld folyosó), melyet bejelentettek a svájci Szövetségi Hivatal gazdasági csoprtjának (AEP)

Svédország

2020.03.16. és 2020.04.14. között könnyít a  vezetési- és pihenőidőkre vonatkozó szabályokon, majd ezt meghosszabbították a 2020.04.15. és 2020.05.31 közötti időszakra.

  • A maximális napi vezetési időt 11 órára növelik
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát.
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 120 órát.
  • A napi egybefüggő pihenőidő nem lehet kevesebb 9 óránál.
  • A rendszeres heti pihenőidőt 45 óráról 24 órára csökkentik.
  • A 45 óránál rövidebb heti pihenőidő eltölthető a kabinban is, ha itt a sofőrnek megfelelő alvási lehetősége van

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

Szlovákia

Március 19. és április 17. között könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait. A könnyítéseket április 17-én meghosszabbítják, így már 2020. május 31-ig alkalmazhatók.

  • A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 11 órát.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg a 60 órát.
  • A teljes vezetési idő az egymást követő kéthetes időszak alatt nem haladhatja meg a 96 órát.
  • 5 óra 30 perc vezetés után legalább 45 perces folyamatos szünetet kell tartani.
  • a napi egybefüggő pihenőidő nem lehet kevesebb 9 óránál.

Szlovénia

Március 16. és április 14. között könnyítik a nemzetközi áruszállításban dolgozók vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályait:

  • A maximális napi vezetési idő 11 órára nő
  • A heti  megengedett vezetési óraszám 60 órára emelkedik
  • A maximális megengedett vezetési idő bármelyik egymást követő két hétben 96 óra nő
  • 5 óra 30 perc vezetés után legalább 45 perces folyamatos szünetet kell tartani.
  • A rendes napi pihenőidő 9 órára csökken.
  • A heti pihenőidő megkezdése elhalasztható a hat, 24 órás időszakon túlra is.

A mentesség a belföldi és a nemzetközi szállításra is vonatkozik.

A magyarországi változásokról ebben a cikkünkben tájékozódhat.

A vezetési és pihenőidőkkel kapcsolatos változásokat angolul, táblázatos formában megtalálja az Európai Unió weboldalán.

A változásokról, korlátozásokról naprakészen tájékozódhat információs térképünk segítségével.

Az IRU az Európai Bizottság segítségével pontosította, hogy a vezetési és pihenőidők könnyítései kikre vonatkoznak:

  • ha az uniós tagállam a mentességet a nemzetközi szállításra adja (a legtöbb esetben igen), akkor a mentesség minden uniós fuvarozó vállalkozásra és azok járművezetőire vonatkozik.
  • az uniós tagállamoknak kötelező egymást és az AETR országokat tájékoztatni a bevezetett könnyítésekről, így ezeket közúti ellenőrzéskor figyelembe veszik.
  • az 561/2006 / EK rendelet alapján megadott könnyítések azonban nem vonatkoznak az unión kívüli járművek vezetőire (AETR szerződés). Tehát az EU-n kívüli járművek sofőrjeinek az AETR megállapodás szabályait továbbra is be kell tartani.

Az Európai Unió létrehozott egy tájékoztató oldalt. Ezen országonként megtaláljuk a járvány miatt életbe lépett változtatásokat: forgalmi korlátozások, kamionstop felfüggesztés, vezetési- és pihenőidők módosítása stb.

Forrás: IRU,  AEBTRI,  ZMPD, MKFE,  AFTRI, MKFE, ITM

Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.

Ezek is érdekelhetik: