Német tudósok szerint a hidrogén 2045-ig a közlekedésben használt energiaforrások 6-33 százalékát adja majd, s a nehéz teherautók lesznek a legnagyobb felhasználói. De energiahatékonyság tekintetében az akkumulátoros üzemmód ma még a tüzelőanyag-cellák előtt áll.
A tüzelőanyag-cellák üzemeltetéséhez szükséges, -253 fokra lehűtött „zöld hidrogén” előállítása ugyanis roppant energiaigényes és drága. Kevés is van belőle a magas költségek és a rendkívül alacsony hőmérséklet előállításának műszaki nehézségei miatt.
Szakemberek véleménye szerint kb. 2030-ra lesz kifizetődő a zöld hidrogén üzemanyagként való előállítása. Addigra várhatóan elegendő megújuló energia forrással fogunk rendelkezni a zöld hidrogén gyártásához.
Az akkumulátorhasználat terén sem teljesen felhőtlen az ég. Az áram drágulásával az elektromos járművek lassan veszítenek a hagyományos, foszilis üzemannyaggal szembeni előnyükből – legalábbis egyelőre.
Forrás: Verkehrsrundschau