A 2021. óta futó Nefton nevű kísérleti projektben első ízben használtak 1000 kW-nál nagyobb teljesítményű töltőt e-teherautókhoz. A megawattos töltő 2024. július 19-én sikeresen mutatkozott be a bajorországi Plattlingban.
Az 1000 kilowattal és 1500 amper áramerősséggel működő készülék egy 40 tonnás szerelvény akkumulátorait 30 perc alatt 80 százalékra képes feltölteni, ami 400 kilométer megtételére elegendő. A kutatók itt még nem állnak meg, távolabbi terveik között a 3000 kW teljesítmény elérése szerepel. A fejlesztés fő célkitűzése olyan ultragyors töltőrendszer kialakítása, mellyel a járművezető a pihenőideje vagy a ki-ill. berakodás ideje alatt feltölthet egy nehéz tehergépkocsit. A technológia kialakításakor figyelembe kellett venni az ultragyors töltő költségeit, a gyakorlati alkalmazhatóság szempontjait és a hálózat terhelhetőségét.
A technológia bevetésre kész, mondják a kutatók, innentől kezdve a politika, az energiagazdaság és a járműgyártók összefogásán múlik a gyors töltőhálózat kiépítése.
Forrás: Verkehrsrundschau