Egy német közvélemény-kutatás szerint a fuvarozók és a haszonjármű gyártók az elektromos meghajtásban látják a jövő útját. A flotta tulajdonosok 2/3 része ma már 10 százalékban elektromos teherautókat használ.
A nehéz gépjárművek gyártása terén a tüzelőanyag cellás üzemmód hódít, közép és rövid távra viszont az akkumulátoros meghajtást részesítik előnyben a vásárlók. Az előrejelzések szerint 2030-ig valamennyi súlykategóriában 20 százalékkal növekedik az elektromos meghajtású teherautók eladása. Ez azt jelenti, hogy 2030-ra a károsanyag kibocsátás mentes teherautók piaci aránya eléri a 30 százalékot. Jelenleg még a könnyű elektromos járművek vezetik az eladási listákat, de ez az irányzat 2025-től változni fog a nehezebb járművek javára. Egyelőre még kevés a töltőállomás, de a pótlás – főleg az autópályák mentén – folyamatos. Az utóbbi évek műszaki fejlesztései miatt sokat csökkentek az elektromos járművek használatával járó költségek. Nőtt az akkumulátorok élettartama, és csökkent az tüzelőanyag cellák ára. A német fuvarozók többsége a jövő nagy kihívásának látja az elektromos meghajtású teherautókra való átállás mielőbbi megvalósítását.
Forrás: transport-online.de