Bajba kerülnek az európai bioüzemanyag-gyártók, mert drágul a termék, és kevesebb fogy belőle, mint azelőtt. Kína újabban óriási mennyiségű biogázolajjal árasztja el az európai piacot. Németország legnagyobb CNG szállítója, az OG Cleanfuels, nemrégiben kénytelen volt 10 százalékkal megemelni a biogáz üzemanyag árát.
Az értékesített bio-CNG mennyiség alapján ugyanis az OG Cleanfuels energiamegtakarítási kvótákat értékesíthet. A kvótaértékesítésből befolyt összeget az OG Cleanfuels eddig a bio-CNG árának a csökkentésére fordította. Itt lép be a képbe a dömpingszerűen értékesített kínai biogázolaj, ami alapján rengeteg kvóta került piacra, és ez óhatatlanul a kvótaárak csökkenéséhez vezet. A kevesebb kvótapénzből kevesebbet lehetett visszaforgatni a bio-CNG árának a csökkentésére, ezért volt szükség az áremelésre.
Sok európai bioüzemanyag-értékesítőt érint még hátrányosan a kvótaárak csökkenése. Az OG Cleanfuels és hasonló sorsú társai gyanítják, hogy Kína pálmaolajat is felhasznál a bio gázolaj előállításához. Ez nem tilos, viszont ilyen termék értékesítése után nem igényelhető energiamegtakarítási kvóta. A kínai hatóságok azonban nem engedélyezik az EU-nak a bio gázolajjal kapcsolatos vizsgálatokat, így jelenleg nem lehet megbizonyosodni arról, hogy a kínai bio gázolaj tartalmaz-e pálmaolajat.
Forrás: Verkehrsrundschau