Egy újabb lépés az elektronikus ügyintézés felé: a veszélyhelyzet alatt a táppénz ügyintézéséhez nem kell papírokkal bajlódni, az igazolást e-mailben is megküldheti a háziorvos.
A „táppénzes papír“ alapdokumentum minden munkáltató működésében, eddig semmi mással nem lehetett helyettesíteni. Amikor valaki beteg lesz, akkor az orvosa előbb kiállít egy igazolást a keresőképtelen állományba vételről. Tartós keresőképtelenség esetén pedig a 8. naptól, majd kéthetenként újabb és újabb papírokat kell kiállítani „Orvosi igazolás folyamatos keresőképtelenségről“ címmel. Ezek a táppénzes papírok. Az orvos a papírokat a betegnek adja, ő pedig a munkahelyének, vagy ha ott nincs tb-kifizetőhely, akkor a tb-hez továbbítja.
Ez a gyakorlat az elmúlt évtizedek során semmit sem változott. A világjárvány kellett ahhoz, hogy az elektronikus ügyintézés legalább egy kis mértékben ide is elérjen. A veszélyhelyzet ideje alatti szabályok közé került be, hogy ezeket az igazolásokat nem kell papírként átadni a betegnek, elég, ha az orvos e-mailben továbbítja, a beteg dolgozó pedig ugyanígy küldi tovább munkáltatójának. A foglalkoztató köteles átvenni az e-mailben érkező dokumentumot, s annak átvételét igazolnia is kell munkavállalója számára (például küld egy válaszüzenetet).
657/2020 kormányrendelet
Nagy Csaba