A Volkswagennél nem félnek a kínai konkurenciától

Nagy kínai autógyárak – mint pl. az elektromos autókat készítő BYD vagy a Saic nevű állami vállalkozás – autószállító hajók valóságos flottáját rendelték meg azzal a céllal, hogy világszerte exportálhassák a kínai elektromos autókat.

Kínai autódömpingről egyelőre nem beszélhetünk, de a kínaiak erőteljesen nyomulnak az Unió piacán. A Volkswagen idáig nem tudott lépést tartani elektromos jármű értékesítésben a BYD-vel vagy az amerikai Teslával, de most bízik az EU Kína ellen bevezetett tiltott szubvenció miatti vizsgálatában.

Ha bebizonyosodik, hogy a kínai autógyártók meg nem engedett állami támogatásban részesülnek, akkor az EU 30%-os büntetővámot vet ki visszamenőleg is az ilyen járművekre. Egy 2024. március 6-i uniós vámrendelet már elhárította a jogi akadályokat az esetleges büntetővám alkalmazása elől.

A kínai autók után jelenleg 10% vámot kell fizetni az EU-ban, az uniós autók után pedig 15% illetéket kérnek Kínában.  

Forrás: Verkehrsrundschau

A Fuvarlevél szerkesztősége azzal foglalkozik, hogy újságai, szakkönyvei és honlapja segítségével támogassa a szállítmányozó vállalkozások működését. Újságcikkeiben, szakmai írásaiban könnyen érthetővé teszi a magyar jogszabályi előírásokat, bemutatja az új technológiákat és megadja a választ az összes olyan kérdésre, amivel olvasói hozzá fordulnak.

Ügyfélszolgálatunk segítségével előfizetőink gyors és pontos szakmai választ kaphatnak felmerült kérdéseikre.

Hirdetés

Hirdetés megrendelése:
Telefon: 30/628-9945
E-mail: hirdetes@ujmedia.eu