Az elektromos teherautók pillanatnyilag a piac egy kis szeletét foglalják el, de szakértők véleménye szerint komoly áttörés előtt állnak. Az e-teherautók hatótávolsága az évtized végéig napi 500 km-ről 900 km-re fog emelkedni.
Néhány éven belül döntő többségben lesznek a német utakon az e-haszonjárművek, és 2040-ig csaknem teljesen kiszorítják a dízelt. Egy német tanulmány szerint 2030-ra az e-teherautók és e-buszok világszerte elérik a 25%-os részarányt, 10 évvel később pedig akár 90%-ra is emelkedhet ez a szám. 2030-ig évi 600 ezer db-ra emelkedik az e-járműgyártás, 10 év múlva pedig évi 2,7 millióra.
Az elektromos hasznonjárművek elterjedésében 2030 lesz a nagy fordulat éve, amit elsősorban a CO2 kibocsátásra vonatkozó előírások váltanak majd ki világszerte. Az akkumulátoros meghajtási mód piaci ára 10%-al csökken az évtized végére.
A megjósolt fejlődés előfeltétele a töltőpontok, köztük a telephelyi töltési lehetőségek kiépítése, ami csak költséges beruházásokkal valósítható meg. A németek úgy kalkulálnak, hogy a megfelelő töltési infrastruktúra kialakítása Európában 2035-ig legalább 720 elektromos töltőparkot kíván, ehhez pedig 6,1 milliárd euró állami és 28,6 milliárd euró vállalkozói befektetésre van szükség. A magánbefektetésekből 28.500 saját töltőpont kiépítése várható.
Forrás: Verkehrsrundschau