Bulgária, Ciprus, Lengyelország, Litvánia, Málta, Magyarország és Lengyelország közös keresetét tűzte napirendjére az EU Bírósága. Az említett 7 tagország hátrányosan megkülönböztetőnek tartja az új kabotázs szabályokat, a járművezetők 4 héten belüli kötelező hazatérésének, illetve a teherautó 8 héten belüli visszahozatalának az előírását.
A tagországok azt is kifogásolják, hogy a járművezető nem töltheti a vezetőfülkében a heti pihenőidejét. Bulgária szerint a Mobilitás Csomag gyengíti az EU peremvidékén lévő tagállamok helyzetét. Litvánia az EU-ban fennálló parkolóhelyhiány miatt irreálisnak tartja a pihenőidők szigorú előírását.
Az EU Parlament és a Tanács ügyvédei visszautasítják a Mobilitás Csomag elleni kifogásokat. Az EU Tanács jogászai szerint Bulgária alaptalanul kifogásolja az EU peremvidékén lévő országok hátrányos megkülönböztetését, amikor Finnország és Írország nem él ilyen felvetéssel. Sokkal inkább arról van szó, hogy néhány ország alacsonyabb bérekre alapozza az üzletpolitikáját. Az EU jogalkotói ezt a problémát próbálják megoldani a Mobilitás Csomaggal. A tárgyalás hamarosan megkezdődik, ítélet kb. egy év múlva várható.
Forrás: Verkehrsrundschau