Az autonóm járművek fejlesztésében élenjáró startup cég, a Plus által felszerelt Iveco nyergesvontatók napi 1.500 kilométert is megtesznek vezető nélkül. A jármű PlusDrive nevű önvezető technológiával van felszerelve, ami nemcsak a sofőrhiány enyhítését szolgálja, hanem növeli a közlekedésbiztonságot is. A németországi próbautak célja adatokat gyűjteni az önvezető teherautók gyártásának megkezdéséhez.
Az automata vezetési megoldásoknak több szintjük van. Ide tartoznak a vezetést segítő automatikus megoldások is, például a tempomat, a parkolósegéd, a sávtartó elektronika vagy a vészfékasszisztens . A következő szintnél már nem kell a járművezetőnek állandóan az utat figyelnie, de valakinek folyamatosan a kormány mögött kell ülnie. „Vezetés” közben megengedett a telefonálás és a tv-nézés is. Ugyanakkor, ha a helyzet megkívánja, rövid időre emberi kézbe kell venni a jármű irányítását. Erre többnyire közlekedési veszélyhelyzetben vagy rossz időjárási körülmények között lehet szükség. A legmagasabb szinten lévő, teljes önvezetésre képes autóknál már nincs szükség emberi beavatkozásra. Ezek már megjelentek a közlekedésben, de utasokat még nem, csak élelmiszert szállítanak. Az USA-ban például egyes élelmiszeráruházakból parányi automata járművek szállítják házhoz az élelmiszert.
Forrás: Verkehrsrundschau