A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

A balti országok az utóbbi években komoly konkurenciát jelentettek az európai fuvarozóknak. Most azonban őket is elérte a munkaerőhiány, ami erősen csökkenti az ágazat teljesítményét. (A hirtelen támadt sofőrhiány mögött az húzódhat meg, hogy azelőtt Belorusszia és Oroszország ontotta az olcsó munkaerőt, de az ukrajnai háború hatására ők most nem jönnek munkát vállalni. Ukrajnából pedig nem engedik kilépni a hadköteles férfiakat.)

A lettek most távolabbi országokból próbálnak utánpótlást szerezni. A fülöp-szigeteki és vietnámi gépkocsivezetőket azonban előbb ki kell képezni, és a nyelvtanulás is nélkülözhetetlen. A kamionsofőrök bruttó 3.000 eurós fizetése nagy vonzóerő, de az oktatások és nyelvtanfolyamok költségeit valakinek állnia kell. Az ingyenes állami képzés nem tudja betömni a hiányt, bár tavaly 1.000 teherautó-vezetői engedélyt szereztek a távol-keleti jelentkezők, de sokkal többre van szükség. A 2 milliónál is kevesebb lakosú Lettországban 500 fuvarozó vállalkozás működik, ötvenezer gépkocsivezetőt alkalmazva. A közúti áruszállítás Lettország harmadik legnagyobb gazdasági ágazata, így országszerte nagy az aggodalom a rendkívüli méreteket öltő sofőrhiány miatt.

Forrás: Verkehrsrundschau