Megcsappant az elektromos autók iránti igény Németországban. Négy évvel ezelőtt a német fuvarozók 57 százaléka még úgy nyilatkozott, hogy az e-meghajtásnak 2028-ig döntő szerepe lesz flottájuk kialakításában. A Geotab Inc. legújabb felmérése szerint ma már csak 25 százalékuk gondolja így.
Ennek fő oka az akkumulátoros meghajtás ismert gyengeségében keresendő: az e-autókkal megtehető távolság egyelőre nem éri el a dízelekét. De a fuvarozók kedvét nem csak a gyenge hatótávolság veszi el az elektromos járművektől, 47 százalékuk a magas költségeket, 36 százalékuk a töltési idők hosszát, 30 százalékuk pedig a töltőpontok kiépítettségének a hiányát is megemlítette. Ezek a bírálatok elhangzottak már egy 2019-es felméréskor is.
Az is kiderült a Geotab vizsgálatából, hogy egyre inkább felzárkózik az elektromos üzemmód. 2019-ben a fuvarozók 77 százaléka rendelkezett dízel járművekkel, 21 százalékuk benzinessel és csupán 2 százalékuk ruházott be elektromos járművekbe. A számok mára kissé megváltoztak: a dízel-járművek aránya 67 százalékra csökkent, a benzineseké 17 százalékos, az elektromos üzemű autók aránya eléri a 8 százalékot.
A flottaüzemeltetők 38 százaléka ugyanakkor hiányolja az állami ösztönzőket, 51 százalék fokozná az állami beruházásokat a töltőállomások kiépítése terén. A megkérdezettek 63 százaléka a járművek hatótávolságának növelésében látja a továbblépés lehetőségét.
Forrás: Verkehrsrundschau