A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

Megúszható a díjemelés, de külön nyilatkozni kell

Júliustól emelkednek a mobiltársaságok előfizetési díjai és a percdíjak is. Egy hatósági állásfoglalás miatt azonban most tiltakozhatunk is ez ellen. Aki időben bejelenti a tiltakozását, az megúszhatja a díjemelést.

A telefontarifák változásaiba eddig nem volt sok beleszólásunk. Ha a szolgáltató indokoltnak látta, egyszerűen megemelte a díjakat, az ügyfelek pedig kényszerűségből elfogadták a módosuló szerződést. Ügyfélként nem voltunk alkuhelyzetben. Ilyenkor különösen azok jártak rosszul, akiket kötött a hűségnyilatkozat, s kénytelenek voltak megmaradni akár a kedvezőtlenebbre változó tarifacsomagban is.

A telefonos cégeknek ez a módszere korábban sem volt igazán tisztességes, de az előfizetőknek nem volt sok eszközük a saját igazuk melletti kiállásra. Most viszont az előfizetők segítséget kaptak a hatóságoktól. A telefonos cégeket is felügyelő hírközlési hatóság (NMHH, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság) eljárást indított, mert úgy látta, hogy a szolgáltatók egy idei díjemelés bejelentésével megsértik a szerződésmódosítás szabályaira vonatkozó törvényeket.

A nagy telefonos cégek ez év tavaszán küldték ki a nyártól életbe lépő új tarifáikról szóló értesítéseket. Változnak az előfizetési díjak, a percdíjak és minden külön szolgáltatás ára is emelkedik. A hatóság szerint viszont sérti a jogszabályokat, ha ezt a díjmódosítást az előfizetőknek kötelező elfogadniuk. A törvények jelenleg nem teszik lehetővé ezt az egyoldalú szerződésmódosítást.

A két nagy szolgáltató, a Telenor és a Telekom végül szerződést kötött a hatósággal, pontosítva és tisztázva az áremelés részleteit. A lényeg az, hogy a két szolgáltató akkor emelheti meg a távközlési díjait július 1-től, ha az ügyfeleknek lehetőséget adnak a régi tarifa megtartására.

Hogyan lehet megtartani a régi tarifákat?

Friss hírek szerint eltérő a Telenor és a Telekom ajánlata.

A Telekom ügyfelei számára a szolgáltató a júliusi telefonszámlával mindenkinek ki fogja küldeni az új értesítéseket a júliustól hatályos előfizetési szerződéssel és az új tarifákkal. Az előfizetők erre 15 napon belül reagálhatnak. Aki nem reagál, nem tiltakozik ellene, annak életbe lép az új szerződés az új tarifákkal.

Aki a szerződés átvételét követő 15 napon belül nyilatkozik, hogy az új feltételeket nem fogadja el, annak a régi tarifa marad hatályban. A szolgáltatásokat továbbra is a korábbi feltételekkel veheti igénybe.

A tarifamegtartás lehetőségével azok élhetnek, akik május 1. előtt kötötték a szerződésüket. Az előfizetéses és a kártyás telefonokra is vonatkozik ez a lehetőség. Az előfizetéssel rendelkezők írásos szerződést kapnak, a kártyás ügyfelek pedig sms-t kapnak az új feltételekről (a részletes szerződést az sms alapján a cég weblapján vagy az üzletekben tekinthetik meg). A május 1. utáni szerződéseknél automatikusan az új feltételek érvényesek.

A Telenor rövidebb határidőt szabott. A cég már június 24-től elkezdte kiküldeni az értesítéseket, s az ügyfelek mindössze június 30-ig jelezhetik, ha nem fogadják el az új feltételeket.

A gyakorlatban ez a tarifamegtartás addig tart, amíg az ügyfél semmit sem változtat az előfizetésén. Minden egyes változás – tarifacsomag-váltás, például egy nagyobb internetes csomag kérése, vagy bármilyen más változás – a szerződés módosítását jelenti. Módosítani pedig már csak az új feltételek szerint lehet. Addig viszont, amíg valaki egyáltalán nem nyúl hozzá a szerződéséhez, nem igényel új szolgáltatást, addig megtarthatja a korábbi előfizetési díjait.

Apró csavar, hogy kártyás ügyfeleknél már a következő egyenleg-feltöltés is új szerződésnek minősül, így a mostani tarifa megtartása csak a jelenlegi egyenleg felhasználásáig lehetséges.

A Fuvarlevél szerkesztősége azzal foglalkozik, hogy újságai, szakkönyvei és honlapja segítségével támogassa a szállítmányozó vállalkozások működését. Újságcikkeiben, szakmai írásaiban könnyen érthetővé teszi a magyar jogszabályi előírásokat, bemutatja az új technológiákat és megadja a választ az összes olyan kérdésre, amivel olvasói hozzá fordulnak.

Ügyfélszolgálatunk segítségével előfizetőink gyors és pontos szakmai választ kaphatnak felmerült kérdéseikre.

Hirdetés

Hirdetés megrendelése:
Telefon: 30/628-9945
E-mail: hirdetes@ujmedia.eu