A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

A webáruházak, katalógusáruházak is kényteleken árat emelni, mert az útdíj bevezetése nem várt mértékben növelte meg a költségeiket – írta a Világgazdaság. Főleg a házhoz szállítás drágul, a csomagszállító cégek külön útdíjfelárat számítanak fel. 

Az internetes kereskedelem legdrágább területe a megrendelt csomagok házhoz szállítása. Bár a vásárló általában csak a csomagküldő szolgálat furgonjával találkozik, a megrendelések teljesítésében nagy szerep jut a logisztikai központok közötti szállításnak is. Ezt pedig már nagyobb teherautókkal végzik a cégek, így az útdíjfizetés erre az iparágra is hatással van. A szállító vállalkozások kénytelenek árat emelni.

A csomagszállítással foglalkozó vállalkozások már eddig is a mindenkori üzemanyag-árak szerint alakították ki áraikat. A kilométerenkénti alapdíj kapott egy szorzót, ami az üzemanyag árával együtt növekedett. Körülbelül a 300-350 forintos gázolajár fölött alkalmazzák ezt az árképzést. Az üzemanyag-felár mintájára több cég is bevezette most az útdíjfelárat a díjképzésben. A Sprinter például honlapján nyilvánosan is közli, hogy július elsejétől Budapest-vidék, vagy vidék-Budapest viszonylatban 3,5, vidék-vidék viszonylatban 6 százalékos pótdíjat szed útdíjfelár címén. A DPD 50 kg alatti kiscsomagok esetén 4 százalékot tesz rá a szállítási költségre, raklapos szállítás esetén viszont már a szállítási díj 28 százalékát számlázzák ki külön útdíjpótlékként. A növekvő szállítási költségek emelni fogják a webáruházak szállítási díjait is.