A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

Egyéni vállalkozók: október elsejétől máshogyan kell az ügyeket intézni

Az egyéni vállalkozóknak október elsejétől nem az Általános Nyomtatványkitöltő Programot kell használniuk a vállalkozással kapcsolatos ügyeik intézésére. A vállalkozás indítását, megszűnését, szüneteltetését, továbbá az adatváltozásokat is kizárólag a Webes Ügysegéd nevű szolgáltatáson keresztül lehet bejelenteni.

Az egyéni vállalkozás indítását és a további adatváltozásokat elektronikusan eddig az adóbevallások beküldésére is használt nyomtatványkitöltő program használatával az ügyfélkapun keresztül kellett beküldeni. Személyesen is el lehetett indítani a vállalkozás bejegyzését, ekkor a helyben illetékes kormányhivatalhoz kellett fordulni.

Október elsejétől a vállalkozói nyilvántartást eddig is vezető Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) indított egy új szolgáltatást. Már 2 éve, 2013 óta működik a Webes Ügysegéd nevű internetes alkalmazás. Ezen keresztül évről-évre egyre több szolgáltatást lehet elérni. Ma az Ügysegéd a következőket teszi lehetővé:
• erkölcsi bizonyítványok igénylése, ellenőrzése, tájékoztatás kérése a tárolt adatokról
• gépjárművekkel kapcsolatos ügyintézés: tulajdonváltozás bejelentése, forgalomból történő ideiglenes kivonás, visszahelyezés
• személyi igazolvány elvesztésének, ellopásának bejelentése, pótlása
• útlevél elvesztésének, ellopásának bejelentése
• külföldön történő letelepedés szándékának bejelentése
• külföldön élő állampolgár lakóhely-változásának bejelentése
• lakcímbejelentéshez a szállásadó hozzájárulása.

A szolgáltatások részben fizetősek (pl. erkölcsi bizonyítvány igénylése, vagy iratok pótlása) – ilyen esetben a díjak kifizetése is lehetséges elektronikusan, a programon belül.

A Webes Ügysegéd a www.nyilvantarto.hu/ugyseged oldalon érhető el. A program használatához mindenképpen az ügyfélkapu is szükséges, regisztráció nélkül nem lehet használni a szolgáltatásokat.

Ez a 2013 óta létező felület egészül most ki az egyéni vállalkozók ügyintézésével. A hatóságtájékoztatása szerint október elsejétől csak ezen a felületen keresztül lehet elvégezni a következő feladatokat:
• tevékenység megkezdésének bejelentése
• adatváltozás bejelentése
• tevékenység szüneteltetésének bejelentése
• szüneteltetett tevékenység folytatásának bejelentése
• tevékenység megszüntetésének bejelentése
• egyéni vállalkozók nyilvántartásában szereplő saját adatok megtekintése.

Továbbá ezen a felületen keresztül kell igényelni a vállalkozói igazolványt és a vállalkozás adatait tartalmazó hatósági bizonyítványt, melyeket postai úton fog a hatóság a vállalkozóhoz eljuttatni.

Az internetes program alkalmazása azért jobb, mint az eddigi módszer, mert a bejelentések gyorsabban megtörténnek. Eddig a vállalkozás indítója elküldte az űrlapot, amit a hatóság néhány napon belül feldolgozott. Most viszont nincs közbeiktatott űrlap, a program használatával a bejelentések azonnal rögzítődnek. A bejelentésről szóló visszaigazolásoknak egy-két percen belül kell megérkezniük.

További újdonság, hogy a vállalkozók a Webes Ügysegéd alkalmazásával lekérdezhetik a nyilvántartásban szereplő saját adataikat, s erről hatósági igazolás kiállítását is rögtön kérhetik.

Ügyelni kell arra, hogy a bejelentésre szolgáló, korábbi űrlapok október 1-től már nem használhatóak! A régi űrlapon beküldött bejelentéseket a hatóság nem fogja elfogadni.

A Fuvarlevél szerkesztősége azzal foglalkozik, hogy újságai, szakkönyvei és honlapja segítségével támogassa a szállítmányozó vállalkozások működését. Újságcikkeiben, szakmai írásaiban könnyen érthetővé teszi a magyar jogszabályi előírásokat, bemutatja az új technológiákat és megadja a választ az összes olyan kérdésre, amivel olvasói hozzá fordulnak.

Ügyfélszolgálatunk segítségével előfizetőink gyors és pontos szakmai választ kaphatnak felmerült kérdéseikre.

Hirdetés

Hirdetés megrendelése:
Telefon: 30/628-9945
E-mail: hirdetes@ujmedia.eu