A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

Európai túlsúlybírság-körkép

89 automata mérőállomás figyeli majd a túlsúlyos járműveket

A túlsúlyos járművek miatt hamarabb tönkremennek az utak, gyakrabban kell azokat javítani, felújítani. Ezért az EU azt várja a tagállamoktól, hogy tegyenek lépéseket a túlpakolt járművek kiszűrése érdekében. Ez pedig azt jelenti, hogy Európa szerte egyre több, a hazai TSM rendszerhez hasonló automatikus mérőpont létesülhet. Készítettünk Önöknek egy körképet arról, hogyan ellenőrzik, s milyen összegekre büntetik a túlsúlyt az egyes országokban.

EU irányelv teszi kötelezővé az ellenőrzést

A nemzetközi forgalomban közlekedő teherautók és buszok össztömegét és tengelyterhelését egy EU-s irányelv szabályozza. (Ez a 96/53/EK irányelv, amelynek 1. számú mellékletében olvashatóak a konkrét értékek: bit.ly/össztömeg.)

Az irányelv szerint az egyes tagországok 2021. május 27-ig kötelesek különleges eszközöket bevezetni a járművek súlyának ellenőrzésére. Ezt kétféle módon tehetik meg. 

– az útba épített automatikus eszközökkel (ilyen a hazai TSM rendszer), 

– a járműre telepített, fedélzeti mérőberendezésekkel (OBW).

Tavaly óta már a fedélzeti mérőberendezésekre is létezik egységes műszaki előírás, így elvileg az is bevezethető lenne. Csakhogy az EU irányelv szerint a tagállamok a külföldi járművektől nem követelhetik meg a fedélzeti mérőműszer beszerelését, így a külföldi fuvarozókat nem lehetne ellenőrizni. Nem csoda, hogy a legtöbb ország az első lehetőség mellett döntött.

Németország

Melyik szerv ellenőrzi a túlsúlyt? A rendőrség és az Áruszállítási Hivatal (BAG).

Tolerancia: 7,5 tonna alatt 5%, felette 2%.

Bírságolás: A sávosan emelkedő bírságot a sofőrre és a tulajdonosra is kiróják. Ezen túl még büntetőpontot is kioszthatnak. Cégek is kaphatnak büntetőpontot. A vállalkozásoknak ugyan nincs jogosítványuk, amit elveszíthetnének, de ha a pontokból látszik, hogy egy cég rendszeresen megsérti a szabályokat, akkor a hatóságok nem bánnak vele kesztyűs kézzel.

A szándékosságot külön „díjazzák”. 30% feletti túlsúly esetén már számíthatunk arra, hogy a hatóság szándékosnak minősíti az esetet, függetlenül attól, mi volt a CMR-be írva. Ilyenkor plusz büntetést is adhatnak, ami akár a szállítmány teljes bevételének elvesztésével is járhat. (Ezt elvileg minden szabálysértésnél kiszabhatják, de inkább csak a kirívóan súlyos, szándékos szabálysértésnél alkalmazzák. A büntető-pontok száma is nyom a latba.)

Túlsúly bírság
Túlsúly mértéke Járművezető  Tulajdonos
7,5 t alatti jármű 5-10 % 10 € 10 €
10-15 % 30 € 30 €
15-20 % 35 € 35 €
20-25 % 95 € + 1 büntető pont 95 € + 1 büntető pont
25-30 % 140 € + 1 büntető pont 140 € + 1 büntető pont
30 % felett 235 € + 1 büntető pont 235 € + 1 büntető pont
7,5 t feletti járművek 2-5 % 30 € 35 €
5-10 % 80 € + 1 büntető pont 140 € + 1 büntető pont
10-20 % 110 € + 1 büntető pont 235 € + 1 büntető pont
20-25 % 190 + 1 büntető pont 380 + 1 büntető pont
25-30 % 285 + 1 büntető pont 425 + 1 büntető pont
30 % felett 380 + 1 büntető pont 425 + 1 büntető pont

(Forrás: Trans.info)

Lengyelország

Melyik hatóság ellenőrzi? A rendőrség, az adóhatóság és a közlekedési minisztérium (GITD).

Tolerancia: Nincs. Ha a jármű tengelyterhelése vagy a tényleges össztömeg átlépi a megengedett mértéket, már bírságolnak.

Bírság:

0-10 %-os túllépésnél 500 Zloty (120 €)

10-20 % túllépés esetén 2.000 Zloty (480  €)

20 %-os túlterhelés felett 15.000 Zloty (3500  €). Ez a legmagasabb kivethető bírság.

Franciaország

Melyik hatóság ellenőrzi? A rendőrség, az adóhatóság és a közlekedési minisztérium.

Tolerancia: Nincs.

Ellenőrzés: Kitereléses mérések vannak, de jövőre elindul az automatikus, menet közbeni mérés is. Jelenleg 28 hagyományos mérleg működik az országban. A gyanús járművet megállítják, megmérik a súlyukat, majd egy kontrollponton ellenőrzik a mért adatokat. Csak ezt követően bírságolnak. 2019-től tesztelik azt a tengelysúlymérő rendszert, ami menet közbeni méréseket tesz lehetővé. Ezt 2021-ben vezetik be, automatikusan fogja dokumentálni a túlsúlyt, és a bírságot postán kapjuk kézhez.

Bírság 3,5 t felett
Túlsúly Bírság  Továbbutazás feltétele
0-5% 135 €
5-20 % 135 €  a túlsúly megszüntetése
20 % fölött 1500 € + a sofőr és a szállítmányozó feljelentése a bírság megfizetése és túlsúly megszüntetése

Kedvezményt kapunk, ha 3 napon belül kifizetjük a bírságot. Ekkor 135 euró helyett csak 90-et kell fizetnünk. 45 nap után viszont a fizetendő összeg 375 euróra emelkedik.

A 3,5 t alatti kisteherautóknál, ha a túlterhelés meghaladja az 500 kg-ot, akkor a büntetés 270 euró. Ha pótkocsit vontatunk, akkor annak a súlya a vontató súlyának 1,3-szorosánál nem lehet nagyobb. Ha ezt túllépjük, akkor a bírság: 135 euró / minden 10%-os  túlsúlyért. (Ha például a pótkocsi súlya 1,5-szöröse a vontató súlyának, akkor a bírság: 2*135 € = 270 €.)

Belgium

Ellenőrző hatóság: rendőrség, adóhatóság, közlekedési minisztérium.

Tolerancia: Nincs.

Ellenőrzés: 8 mérőállomás működik az E42, E25, E411 utak mentén, és vannak mobil mérőberendezések is.

Bírságok
tengelysúly összsúly
0-5% 250 € 500  €
5-10 % 500 €  500  €
10-15 % 1000 € 1000  €
15-20 % 1500 € 2000  €
20-30 % 2000 € 3000  €
30-40 % 2500 € 4000  €
40-50 % 3000 € 5000  €
50-60 % 3500 € 5000  €
60 % felett 4000 € 5000  €

A fenti büntetési összegeket a következő szorzókkal kell csökkenteni:

  • 3,5 t alatt: 0,2
  • 3,5-12 t: 0,5
  • 12-32 t: 0,8

A helyszíni bírság megfizetéséig visszatartják a járművet.

(forrás: Wallonie.be)

Hollandia

Ellenőrző szerv: rendőrség, ellenőrzési hatóság (ILenT).

Tolerancia: 5 %-os össztömeg túllépésig, 10 %-os tengelysúly túllépésig.

Ellenőrzés, bírságolás: Csak kitereléses mérés alapján bírságolnak. Az összsúly 10, a tengelysúly 20%-os túllépése esetén már nem engedik meg a továbbhaladást.

Az országban a főbb útvonalakon vannak automata mérőműszerek is. Ezekkel szűrik ki azokat, akik rendszeresen túlpakolt autókkal dolgoznak. A legnagyobb kárt okozó cégeknek a rendszer automatikusan küld egy figyelmeztetést, amiből megtudhatják, hogy 3 hónapon keresztül a hatóság célkeresztjében lesznek. Ez azt jelenti, hogy ha a cég valamelyik autóját túlsúlyosnak méri az automata, akkor jelzést küld az ellenőröknek, akik kiterelik a gyanús járművet. Ha itt a mérés túlsúlyt állapít meg, akkor már nincs kegyelem, büntetnek ( akár 10 ezer EUR-ra is). A külföldi gépkocsiknál más a helyzet. Mivel nem szerepelnek a holland járműnyílvántartásban, a külföldi fuvarozók nem kapnak automatikus levelet, de az adatokat a hollandok megküldik a külföldi végrehajtó hatóságoknak.

Bírság
összsúly túllépés tengelysúly túllépés
5-9 % 360  €          
10-14 % 500  € 360  €
15-19% 800  € 500  €
20-24% 1100  € 800  €
25-29% 1800  € 1100  €
30-34% 2700  € 1800  €
35-49% 2700  € 2700  €
50% felett 3600  € 3600  €

A négy legmagasabb kategóriában 5 éven belüli ismétlés esetén először 50, másodjára 100 %-kal nő a büntetési tétel. Harmadjára már bírósági idézést adnak át.

Olaszország

Ellenőrző hatóság: rendőrség, adóhatóság,  infrastrukturális minisztérium.

Tolerancia: Az össztömegre van 5 % tolerancia.

Ellenőrzés: Az autópálya-kapuknál előszűrik a járműveket. Akit túlsúlyosnak mérnek, azt kiterelik és újra megmérik. Ha tényleg túlsúlyos az autó, akkor kiszabják a bírságot.

Bírságolás: A túlsúly meghatározása más a 10 t alatti és az efeletti járműveknél.

– a 10 tonna alatti járműveknél azt nézik, hogy hány %-os a túlsúly. Példának vegyünk egy 7300 kg megengedett össztömegű járművet, amit 8400 kg-os súllyal csípnek el. Először kiszámolják, hogy a tűréshatárral együtt mennyi lehetne a súlya: 7.300 kg x 1,05 = 7.665 kg. Ezt még fel is kerekítik 7.700 kg-ig. Eddig nem büntetnek. Majd kiszámolják, hogy mennyi a túlsúly: 8.400 kg – 7.700 kg = 700 kg. És legvégül meghatározzák a %-os túlsúlyt: 700 kg / 7.300 kg x 100 = 9.6 %. A büntetést a 9,6%-os túlsúly alapján szabják ki.

– 10 tonna feletti járműveknél már nem a túllépés százaléka szerint büntetnek, hanem a plusz tonnákra kell a bírságot kifizetni. Például egy 26 000 kg megengedett tömegű járművet 29 400 kg-mal mérnek be. Itt is megnézik, hogy az 5 %-os toleranciát figyelembe véve mekkora lehetne a súlya: 26.000 kg x 1,05 = 27.300 kg. Majd kiszámolják a túlsúlyt, vagyis a mért és a még tolerált súly közötti különbségét: 29.400 kg – 27.300 kg = 2.100 kg. A büntetést a 2,1 t alapján szabják ki.

A sofőrnek büntetőpont is jár a túlsúlyért. Ha a túlsúly több mint 10%, akkor a jármű nem folytathatja az útját addig, amíg nem sikerül azt 10 % alá csökkenteni. A veszélyes árut (ADR) szállító teherautókra magasabbak a bírságtételek.

Bírság:

10 t alatti járművek

A túlsúly nagysága az 5%-os tolerancia felett

10 tonna feletti járművek

A túlsúly nagysága az 5%-os tolerancia felett 

Normál jármű Büntető pont ARD jármű Büntető pont
10 % -ig 1 tonna alatti 41-169  € 1 82-338  € 4
10-20 % 1-2 tonna közötti 85-338  € 2 170-676  € 4
20-30 % 2-3 tonna közötti 169-680  € 3 338-1360  € 4
30 % felett 3 tonnát meghaladó 422-1697  € 4 844-3394  € 4

A bírságot az fizeti, akinél a forgalmi engedély van, azaz a sofőr. Bizonyos esetekben eltekintenek a helyszíni kifizetéstől, és azt levélben kézbesítik a tulajdonosnak.

Csehország

Ellenőrző hatóság:  rendőrség, adóhatóság.

Tolerancia: A mérést számítógéppel végzik. Az eredménybe beszámítják a mérők esetleges eltérését is.

(Forrás: denik.cz)

Ellenőrzés: Jelenleg két működő dinamikus mérleg van, amik mozgó autókat tudnak mérni. Az egyik a D5-ös út 105-ös kilométerénél, a másik D8-as út 5 kilométerénél, de épül egy a D 35-ös úton is. Ezen kívül mozgó mérőállomásokat használnak a legnagyobb forgalmú főutakon.

Bírság:

  • sofőr:  5000-15.000 cseh korona ( ̴  67- 200 E Ft)
  • fuvarozó: tonnánként 9.000 korona, legfeljebb 500 ezer korona ( ̴ tonnánként 120 E Ft, legfeljebb 6,7 M Ft)

(Forrás: Pardubuice.cz)

Ha a túlterhelés valóban nagy, akkor a sofőrnek át kell rakodni a túlsúly megszüntetése érdekében.

Szlovákia

A túlsúly mérésére jogosult szerv: nemzeti autópálya társaság (NDSAS).

Tolerancia: Nem ismeretes.

Ellenőrzés, bírságolás: A mobil mérőkocsik mellett 6 fixen telepített mérőhelyen végeznek kitereléses méréseket. Ezen felül van 12 dinamikus, azaz menet közben mérő eszköz is, de azokat csak előszűrésre használják.

A túlsúlyra helyszíni bírságot vetnek ki, ami legfeljebb 650 euró. Ha ezt nem fizetjük ki, akkor a közlekedési felügyeletnek adják át az ügyet. Ők közigazgatási eljárást indítanak, ahol 150-800 euró lehet a bírság. Ha a sofőr 12 t-nál nehezebb járművel megy súlykorlátos útra, akkor legfeljebb 1000 eurós helyszíni vagy 1500 eurós közigazgatási bírságot kaphat.

(Forrás: rtbf.be)

Románia

Mérésére jogosult szervek: infrastrukturális minisztérium (CNADNR) és a közlekedési hatóság (ISTCR).

Tolerancia: Nem ismeretes.

Ellenőrzés, bírságolás: Egyelőre csak kitereléses mérőpontokon mérnek. (Vannak hírek arról, hogy vizsgálják a menet közbeni mérést lehetővé tévő rendszereket. De nincs információnk arról, hogy ezek működnének, vagy szabnának ki bírságokat ilyen mérések alapján.) Magánszemélyek és egyéni vállalkozók 1.305-2.900 lejes büntetést kaphatnak a túlsúly miatt ( ̴  98- 217 ezer Ft). Jogi személyek már 3.045-14.500 lejt  ( ̴ 228- 1085 ezer Ft).

(Forrás:Playtech.ro)

Ausztria

Ellenőrző szerv: rendőrség.

Tolerancia: az összsúlyra 2, a tengelysúlyra 6%-os tűréshatár van érvényben.

Ellenőrzés: Kitereléses méréseket csinálnak, vannak fix mérőhelyek és mobil mérőeszközeik is. Építik a menet közbeni súlymérést lehetővé tevő rendszert.

Bírságolás: A közlekedési szabálysértésekre nincsenek egységes büntetési tételek. Háromféle eljárás van, a rendőr dönti el, melyiket kívánja alkalmazni.

– A kevésbé súlyos esetekben helyszíni bírságot szabnak ki, legfeljebb 90 euró értékben.

– A dokumentált szabálysértéseknél, ha fénykép, helyszíni mérési jegyzőkönyv stb. készül, akkor ún. anonim eljárást is indíthatnak. Ez hasonló az itthoni közigazgatási eljáráshoz, a bírságot a tulajdonos kapja, legfeljebb 365 euró értékben. A túlsúly általában ide tartozik.

– A különösen súlyos vagy ismételt szabálysértéseknél közigazgatási bírságot szabnak ki, legfeljebb 2.180 euró értékben. A bírsághoz hozzáadják a közigazgatási illetéket is, így akár  5.000 eurót is fizethetünk. Akkor is közigazgatási eljárás indul, ha nem fizetjük ki a helyszíni vagy az anonim bírságot. Ilyenkor a közigazgatási bírság legfeljebb 600 euró.

– Általában megnézik, hogy hány százalékos a túlsúly, és mennyi volt ennek a fuvardíja. Ebből kiszámítják, hogy a túlsúllyal mekkora többlethez jutott volna hozzá a fuvarozó. Pontosan erre az összegre büntetik a sofőrt, és ennek kétszeresére a céget. Az osztrákok a felrakót is felelőssé teszik, rájuk a fuvarozó céggel azonos bírságot rónak ki – magyarázza az osztrák bírságolási szokásokat Kacsó Sándor, az Asszisztencia 561 Kft ügyvezetője.

Addig nem engedik tovább a járművet, amíg a túlsúlyt nem szüntetjük meg. Ha nem tudjuk megoldani az átrakást, akkor az osztrákok biztosítanak egy átrakó állomást, persze nem ingyen.

Ha kifizetjük a helyszíni vagy az anonim bírságot, akkor azzal elismerjük a szabálysértést. Ha nem ismerjük el a szabálysértést, akkor megindul a közigazgatási eljárás. Ekkor a sofőrnek kauciót kell fizetnie, amit később levonnak a bírságból. Csak az éljen ezzel, aki biztos az igazában, különben többet fog fizetni!

Horvátország

A méréseket az infrastrukturális minisztérium és a közlekedési hatóság (Hrvatska Ceste doo) végzi.  

Tolerancia: A túlsúlyra 3 %-os tűréshatár van, addig nem büntetnek.

Ellenőrzés, bírságolás: Évente 12 ezer járművet mérnek az ország 850 kiterelési pontján. Ezek zömébe csak mérőkocsi jár ki, de vannak telepített mérlegek is, főleg a határoknál. Mostanában szereztek be dinamikus mérlegeket is, de ezekkel nem büntetnek. Csupán a túlterhelt járművek kiszűrésére, statisztikai és útvizsgálati célokra használják.

Túlsúly-bírság 
Járművezető Szállításért felelős személy  Fuvarozó cég 
kisebb vétség  1-2 E kuna (̴ 48-96 E Ft) 1,5-5 E kuna (̴ 72-240 E Ft) 2-5 E kuna (̴ 96-240 E Ft)
ha veszélyesnek minősítik  2-5 E kuna (̴  96-240 E Ft) 2-7 E kuna (̴  96-336 E Ft) 5-15 E kuna (̴  240-720 E Ft)

Szlovénia

Ellenőrző hatóságok: rendőrség, adóhatóság, Szállítmány Ellenőrzési Szervezet (Transport Inspectorate). A közutakon a rendőrség, a településeken és a besorolás nélküli utakon a többi szerv ellenőriz.

Tolerancia: 3 %

Ellenőrzés, bírságolás: A túlsúlyért bírságolják a sofőrt, a fuvarozó céget, valamint a fuvarozásért felelős személyt is. A bírság magasabb, ha nemcsak az EU által meghatározott össz- vagy tengelysúlyt lépjük át, hanem a gyártó által megengedettet is.

Több helyen is vannak az autópályákon úttestbe épített súlymérő pontok, de ezeket csak előszűrésre használják. A gyanús járműveket kiterelik a legközelebbi mérőpontra vagy pihenőbe, ahol mobil mérleggel végzik el a mérést, majd bírságolnak túlsúly esetén. A ljubljanai magyar konzulátus tájékoztatása szerint a külföldiekkel azonnal megfizettetik a bírságot. Ha nem tudunk azonnal fizetni, akkor biztosítékul bevonják a sofőr és a jármű iratait, és csak a bírság kifizetése után adják vissza.

  Túlsúly-bírság
    Járművezető

 

Szállításért felelős személy 

 

Fuvarozó cég 

megengedett összsúly/tengelysúly túllépés 3-10% 200 € 200 €

 (500 € *)

600 €
10-20% 300 € 300 €

 (500 € *)

900 €
20-30% 600 € 600 €

 (500 € *)

1.800 €
30% felett 900 € 900  €

 (500 € *)

3.000 €
gyártó által meghatározott összsúly/ túllépés mértéke

3,5 tonnáig 3-10%-ig;

3,5-12 tonna 3-5 %-ig;

12 tonna felett 3-5 %-ig

400  € 400 € 600 €

3,5 tonnáig 10-20%;

3,5-12 tonna 5-15 %;

12 tonna felett 5-10 %

600  € 600 € 900 €

3,5 tonnáig 20-30%;

3,5-12 tonna 15-25 %;

12 tonna felett 10-20 %

800  € 800 € 1.800 €

3,5 tonna alatt, 30% felett;

3,5-12 tonna 25 % felett;

1000 € 1000 € 3.000 €

12 tonna felett, 20-30 %

1000 € 1000 € 2400 €
12 tonna felett, 30 % felett 1200 € 1200 € 3.000 €

* a tengelysúly eltérése esetén a szállításért felelős személy 500 eurós bírságot kap.

EU-n kívül

Nagy-Britannia

Az ellenőrző hatóság: rendőrség és a DVSA, a közlekedési és szállítmányozási hatóság.

Tolerancia: 5%-os túlsúlyig, de csak akkor, ha ez 1 tonnánál kevesebb.

Ellenőrzés, bírságolás: a kitereléses mérőpontok mellett jól kiépített dinamikus mérőrendszer is működik. Ez utóbbit csak riasztásra, előszűrésre használják. A gyanús járművekről értesítik a legközelebbi járőrt, aki kitereli az autót a legközelebbi DVSA mérőpontra. Nagy- Britanniában a túlsúlyt csak a helyszínen bírságolják. Ha viszont a túlsúly nagyobb, mint 30 % vagy 5 tonna, akkor nincs helyszíni bírság, hanem egyből a bíróságra utalják az ügyet.

Bírságok
Túlsúly mértéke Rögzített bírság Bírósági előleg

5-9,99 %

vagy 5%-nál kisebb, de 1 tonnánál nagyobb

100 £  
10-14,99% 200 £  
15-30% 300 £  
30 % vagy 5 tonna felett   1500 £

A külföldi fuvarozóknak azonnal be kell fizetni a büntetést (értesítést küldenek a tulajdonosnak is.) Ha ez nem történik meg, a bírság kiegyenlítéséig elkobozzák a járművet. Fizetni készpénzben, bankkártyával, telefonon vagy utalással lehet.

A bírság befizetés nem jelenti a büntetés elfogadását. Azt még 28 napig meg lehet támadni a bíróságon. Ha a bíróság elfogadja a fellebbezést, akkor visszaadják a bírságot. A bírósági eljárásnál 1500 fontot azonnal el kell utalni. Ez lesz a büntetés fedezete, amit az ítélet függvényében vagy ki kell egészíteni, vagy visszaadnak belőle.

Ukrajna

A méréseket végezheti a belügyminisztérium (HSC), a Szállítmány Biztonsági Szolgálat (DSBT) és az állami út-ügynökség (UKRAVTODOR) is.

Tolerancia: 5%-os túlsúlyig (jelenleg).

Ellenőrzés, bírságolás: jelenleg Kijev környékén építik az automata mérési pontokat, de hamarosan országosan is több tucat lesz. Ezen felül mobil és fix mérőállomások is vannak.

A szabályszegésért a teherautó tulajdonosa felel. Külföldi járművek esetében az ukrán hatóságok nem rendelkeznek céginformációkkal. Ezért a járművet az országba beléptető vezetőnek kell megfizetnie a bírságot. Ha nem teszi, kitiltják az országból.

Idén júniusban további szigorításokat jelentettek be. Ezek bevezetésére valószínűleg 2020 végéig sor kerül. Megszűnik a tolerancia, és már 1 kg túllépésért is fizetni kell. A fuvarlevélbe, CMR-be írt adat sem mentesít majd a büntetés alól. 

Súlyosan büntetik, ha a fuvarlevélbe hamis adat került, vagy a törvényben meghatározottnál nagyobb súlyt írtak be: a bírság 34.000 hrivnya (̴ 368 E Ft).

Túlsúly bírságok
Túlsúly mértéke Jelenleg érvényes  Várható új bírságok
3,5 t feletti járművek 0-2 % 1.700 hrivnya (̴ 18,4 E Ft)
2-5% 5.100 hrivnya (̴  55,1 E Ft)
5-10 % 8.500 hrivnya (̴ 92 E Ft) 8.500 hrivnya (̴  92 E Ft)
10-20 % 17.000 hrivnya (̴ 184 E Ft) 17.000 hrivnya (̴ 184 E Ft)
20-30 % 34.000 hrivnya (̴368 E Ft) 34.000 hrivnya (̴ 368 E Ft)
30 % felett 34.000 hrivnya (̴ 368 E Ft) 51.000 hrivnya (̴  552 E  Ft)

(Forrás:Transinfo)

Oroszország

A túlsúly méréseket a Szövetségi Szállítmányozás Ellenőrzési Szolgálat végzi (ROSTRANSNADZOR).

Tolerancia: 2%-os túlsúlyig

Ellenőrzés, bírságolás: Helyhez kötött és mobil mérések is vannak, de automatikusan bírságoló mérőállomásokat is telepítenek.

Bírságok 
A túlsúly mértéke Ellenőrzés formája Járművezető Szállításért felelős személy Fuvarozó cég Tulajdonos
2-10 % Helyszíni 1500 RUB (6 E Ft) 10-15 E RUB (40-60 E Ft) 100-150 E RUB (400-600 E Ft)
Dinamikus mérési pont  150 E RUB (600 E Ft)
10-20 % Helyszíni 3-4 E RUB (12-16 E Ft) 25-30 E RUB (100-120 E Ft) 250-300 E RUB (1- 1,2 M Ft)
Dinamikus mérési pont  300 E RUB (1,2 M Ft)
20-50 % Helyszíni 5-10 E RUB (20-40 E Ft) + jogsi 2-4 hónap 35-40 E RUB (140-160 E Ft) 350-400 E RUB (1,4- 1,6 M Ft)
Dinamikus mérési pont  400 E RUB (1,6 M Ft)
50% felett Helyszíni 7-10 E rubel, + jogsi 4-6 hónap 45-50.000 rubel 400- 500.000 rubel
Dinamikus mérési pont  500.000 rubel

Ha a sofőr figyelmen kívül hagyja a súlykorlátozó táblát: 5000 RUB, kb. 20 E Ft-os bírságra számíthat.

10%-os túlterhelésig kérhetünk túlsúlyengedélyt. 15-20%-kal kevesebb a bírság, ha van túlsúlyengedélyünk, de ezt is túlléptük.

Pontatlan fuvarlevél: Azért is bírságot kell fizetni, ha pontatlan információk vannak a fuvarlevélben. Ekkor a túlsúlyért a felrakó is fizet.

Járművezető Szállításért felelős személy Szállítmányozó cég Felrakó, ha egyéni vállalkozó (csak túlsúlynál) Felrakó, ha cég. (csak túlsúlynál)
1,5-2 E RUB (6-8 E Ft) 15-20 E RUB (60-80 E Ft) 200-300 E RUB (800-1200 E Ft 100-150 E RUB (400-600 E Ft) 250-400 E RUB (1-1,6 M Ft

Őri András

A Fuvarlevél szerkesztősége azzal foglalkozik, hogy újságai, szakkönyvei és honlapja segítségével támogassa a szállítmányozó vállalkozások működését. Újságcikkeiben, szakmai írásaiban könnyen érthetővé teszi a magyar jogszabályi előírásokat, bemutatja az új technológiákat és megadja a választ az összes olyan kérdésre, amivel olvasói hozzá fordulnak.

Ügyfélszolgálatunk segítségével előfizetőink gyors és pontos szakmai választ kaphatnak felmerült kérdéseikre.

Hirdetés

Hirdetés megrendelése:
Telefon: 30/628-9945
E-mail: hirdetes@ujmedia.eu