Tapasztalatok szerint a TIMOCOM fuvarbörzén előfordulnak olyan cégek, amelyek elfelejtenek fizetni. A megbízónak pedig gyorsan nyoma vész, felszámolásra kerül, így a fuvardíj behajtása lehetetlenné válik. Mit tehetünk, hogy ezt elkerüljük? Kérdéseinkkel a TIMOCOM csapatához fordultunk, lássuk, ők hogy látják a helyzetet!
Első a biztonság!
A vállalkozások nagyon szigorú szűrésen mennek keresztül mielőtt az oldalra kerülne az ajánlatuk – tudtuk meg a cég képviselőjétől, de azt, hogy pontosan mit ellenőriznek, biztonsági okok miatt nem árulják el. Sőt a TIMOCOM nemcsak az új, hanem a már meglévő vállalkozásokat is folyamatosan ellenőrzi.
Az ajánlatok tartalmáért azonban nem tudnak felelősséget vállalni. A cég kontrolling csoportja az ajánlatok formai és szerkezeti helyességét szűri, ám az ajánlatok sajátosságaira, egyedi feltételeire nem tudják minden egyes esetben felhívni a felhasználók figyelmét. Ezért mindig érdemes az ajánlatot tevő cégről érdeklődnünk.
Sajnos minden biztonság ellenére elvétve előfordulhat, hogy egy-egy fuvar kifizetetlenül marad. – A nem fizetést és ehhez hasonló ügyeket rendkívül komolyan vesszük – mondja a cég képviselője. – Amint ilyet észlelünk, azonnal intézkedéseket hozunk, például felfüggesztjük a szóban forgó vállalkozást. Ezen kívül a hatóságokat is értesítjük, és sürgetjük az ügy azonnali kivizsgálását – magyarázza a TIMOCOM munkatársa. Tehát ha visszaélést tapasztalunk, azonnal jelentsük a TIMOCOM-nak és a hatóságoknak is!
Ellenőrizzük az ajánlattevőt!
Megelőzésképpen az új partnereket ajánlatos leellenőrizni. Az EU-ban bejegyzett cégekről a lényeges adatok könnyen hozzáférhetőek.
Az egyik legismertebb magyar céginformációs oldalt már a legtöbben ismerjük, ez a www.e-cegjegyzek.hu.
Az uniós cégek adatait pedig BRIS rendszeren keresztül kérhetjük le. Ez a bit.ly/brisrendszer linken érhető el, és magyarul is használható. Kereshetünk benne:
– cégnév alapján,
– EUID (Európai Egyedi Azonosító) alapján
– vagy a magyar cégjegyzékszám alapján.
E két kereső segítségével könnyen kiszúrhatjuk, ha az adott cég felszámolás alatt áll, mert ilyen esetben automatikusan kiegészül a cég neve a “felszámolás alatt” toldattal vagy a cég rövid neve az “f.a.” megjelöléssel. Ugyanez történik ha az adott cég csődeljárás alá kerül, ekkor a nevét “csődeljárás alatt” vagy a cég rövid nevét a “cs.a.” toldattal egészíti ki a cégbíróság.
A további adatokért fizetnünk kell, de ha az “f.a.” vagy “cs.a.” toldattal találkozunk, kezdjünk gyanakodni, hogy sok jóra nem számíthatunk! Az is gyanús lehet, ha a cég nemrégiben alakult. A fentieken túl utánanézhetünk a cégnek az EU fizetésképtelenségi nyilvántartásában is: bit.ly/eufizeteskeptelen.
Mit tehetünk, ha kifizetetlenül maradunk?
Ilyen esetben igénybe vehetjük a TIMOCOM nemzetközi inkasszó szolgáltatását. Ha lejárt a számla fizetési határideje, de pénz sehol, akkor a TIMOCOM oldalán található nyomtatvánnyal kérhetünk segítséget a behajtáshoz. A kitöltött nyomtatványt elküldhetjük az inkasso.hu@timocom.com e-mail címre vagy a +36 22 51 59 65 faxszámra. Ezután egy nemzetközi csapat magyar nyelven veszi fel velünk a kapcsolatot. Az eljárás díja 20,00 €, valamint sikeres behajtás esetén a TIMOCOM sikerdíjat számol fel. Ez függ a követelés összegétől. 500 € és 7000 € közötti követelés esetén 37,80 € és 303,50 € között van a sikerdíj, és ehhez hozzá kell még csapnunk az áfát is. A TIMOCOM oldalán van egy díj kalkulátor, így még az eljárás megindítása előtt megtudhatjuk, mennyibe is fog nekünk ez kerülni. A nemzetközi inkasszó szolgáltatás azért lehet egy jó választás, mert segítségével elkerülhető a pereskedés és megőrizhető a jó üzleti kapcsolat.
Bikki Laura