Nem várja meg a Németországgal szembeni uniós eljárás végét Franciaország, ott is be fogják vezetni a külföldi teherautó-sofőrök számára kötelező francia bért. Nem is minimálbért, hanem a francia átlagbért, havi 2600 eurót kell fizetni a sofőröknek.
A francia kormány egy nagyobb gazdasági csomag részeként tervezi az országban dolgozó sofőrökre is kötelező átlagbér bevezetését. A tervezet gazdaságélénkítő csomagnak nem is ez a fő eleme, nem ez váltja ki az országban a legtöbb vitát. A gazdaságpolitikai reform egyik legtöbbet kritizált pontja például az üzletek vasárnapi nyitva tartásáról szól. Eddig évi 5 vasárnap tarthattak nyitva az üzletek, az új szabályozás ezt évi 12 vasárnapra emeli fel. A turisztikai szempontból fontos térségekben pedig nem is lesz korlátozás.
A gazdasági javaslatcsomag igencsak megosztotta a francia politikusokat. A kormány csak kerülő úton tudta elfogadtatni a változásokat. A nemzetgyűlés törvénye helyett kormányrendelet hirdette ki az új szabályokat, ami miatt sokan támadták az intézkedéseket. Most azonban pont került a viták végére, mert a nemzetgyűlés elállt a további tiltakozástól. Az új intézkedésekre tehát már biztosan számítani kell.
A sofőrökkel kapcsolatban a német minta után a franciák is azt várják el, hogy az országba érkező, vagy azon csak áthaladó külföldi tehergépkocsi-vezetők is megkapják fizetésként legalább a francia átlagbért. Ez jelenleg havi 2600 euró, ez lesz az elvárt jövedelem a sofőröknél. Ez a 8,5 eurós elvárt német minimálbérnek majdnem a duplája – órabérben számolva több mint 15 euró.
A jelenlegi hírek szerint az intézkedés nem csak a francia lerakót érintő fuvarokra, hanem a tranzitra is vonatkozik, de ez még változhat. Egyelőre a törvény részletszabályait nem ismerjük, s a bevezetés pontos időpontja is ismeretlen még. A törvényt várhatóan júliusban hirdetik ki, a részletes szabályokat pedig későbbi rendeleteknek kell pontosítaniuk. A konkrét intézkedés így akár már ősztől bevezethető lesz.
Korábbi információk szerint a francia területen dolgozó vállalkozásoknak meg kell majd bízniuk egy franciaországi képviselőt, aki az ellenőrzést végző hatósággal fogja tartani a kapcsolatot. A fuvarozással kapcsolatban ezentúl mindig a franciaországi címzettet fogják tartani megbízónak – akkor is, ha nem a címzett, hanem a feladó szervezi a fuvarozás részleteit. A francia címzett felel azért is, hogy a fuvarozó betartsa a személyzetre vonatkozó elvárásokat. Elsősorban őt fogják ellenőrizni. Ezzel is arra akarják rászorítani a francia cégeket, hogy főleg francia fuvarozókkal lépjenek kapcsolatba.