A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

KÜLFÖLD

Négy ütemben változik a német minimálbér

Változik a minimálbér 2021. január 1-től Németországban. A német szövetségi kormány elfogadta a minimálbér-bizottság javaslatát. A német minimálbér jelenleg 9,35 euró/óra, ami 2021-ben és 2022-ben is két-két ütemben emelkedik.

A közlönyben megjelent harmadik minimálbér-kiigazítási rendelet (MiLoV3) szerint az alábbiak szerint fog emelkedni a bruttó német minimál órabér:

– 2021. január 1-től: 9,50 euró/óra

– 2021. július 1-től: 9,60 euró/óra

– 2022. január 1-től: 9,82 euró/óra

– 2022. július 1-től: 10,45 euró/óra

Forrás: MKFE

Dániában is megjelenik a minimálbér intézménye

Dániában a kabotázsnál és a kombinált fuvarozásnál kell minimálbért alkalmazni 2021. január 1-jétől. Az áruszállítóknál kabotázsnál és kombinált fuvarozásnál a gépkocsivezető minimális óradíjának 164,96 DKK-nak vagy 22,15 EUR-nak kell lennie. A buszvezetők legalacsonyabb alkalmazható óradíja 163,92 DKK vagy 22,01 EUR.

A minimálbérek  évente változhatnak. Az irányadó óradíjak a dán közlekedési hatóság honlapján jelennek meg (bit.ly/danminimalber). Itt kell majd a  fuvarozási művelet megkezdését lejelenteni. Elvileg majd minden információ elérhető lesz az oldalon, de lapzártánkig ezek még nem jelentek meg. Ellenőrzésnél a dokumentációt be kell mutatni a dán rendőrségnek vagy a közlekedési hatóság ellenőreinek. A hatóságok 2021. január 1-jétől már ellenőrzik, hogy a vállalkozások betartják-e a nyilvántartásba vételi kötelezettséget, és alkalmazottainak megfizetik-e a minimális óradíjat. Ez kiemelt terület lesz minden közúti ellenőrzésnél.

Forrás: MKFE

Változik a téli gumira vonatkozó szabályozás Franciaországban

2021. november 1. és  március 31. között kötelező lesz a hegyvidéki területeken vagy a hólánc vagy a téli abroncsok. Az idén még Franciaországban a hóláncot csak táblával jelölt utakon kötelező használni, és csak akkor, ha hótakaró borítja azokat. Az új szabályozás előírja, hogy a könnyű haszongépjárműveket vagy 4 téligumival kell felszerelni (M + S / MS / M & S jelülésűvel) vagy a két meghajtott kerékre kell hólánc. A buszokra és a pótkocsi nélküli nehéz tehergépjárművekre ugyanez a szabály vonatkozik majd. A pót- vagy félpótkocsival közlekedő teherautóknak szintén  a két meghajtott keréken kell hólánc– jelentette be az OTRE francia fuvarozói szervezet. Ezek olyan hóláncok legyenek, amit téli gumira is fel lehet szerelni.

Forrás: trans.info, en24news.com

Változik a vízumszabály Belarusziában

2020. július 1-jén hatályba léptek a Belarusz Köztársaság új vízumszabályai, amelyeket többek között az Európai Unióval kötött a vízumkönnyítésről szóló megállapodás figyelembevételével dolgoztak ki. Egyszerűsítették a belarusz vízumok megszerzését, és kibővítették a hosszú távú vízumszerzés lehetőségeit is. A vízumkérelmek konzuli díja is jelentősen csökkent: most az EU polgárainak 35 euróba kerül, normál eljárás esetében (5 munkanap). Sürgős eljárásban (max. 2 munkanap) 70 euró. (Korábban előbbi 60, utóbbi 120 euróba került). A sürgős vízumot egy munkanap alatt kiadják.

Nemzetközi járművezetőknél a vízumkérelmeket közvetítőkön keresztül is elfogadják. A járművezetők kaphatnak tranzit vagy üzleti vízumot is. A rövid távú üzleti vízum akár 90 napig is érvényes lehet. Ehhez a szokásos vízumkérelmi dokumentumok mellett be kell adni az MKFE igazolását is, amely tartalmazza a szükséges információt a vezetőről és a kért vízumról. A vízumhoz szükséges űrlap a többi dokumentummal együtt elérhető az MKFE weboldalán a szolgáltatások menüpontban, a letölthető dokumentumoknál. (A belarusz vízumkérelemző dokumentum a követség oldalára vezetve erről a linkről is elérhető bit.ly/belaruszvizum.)

A járművezetők egy évig érvényes, többszöri beutazásra jogosító vízumhoz is hozzájuthatnak, feltéve, hogy az előző évben legalább egy vízumot kaptak. Ebben az esetben a konzuli osztálynak olyan dokumentumokat is be kell nyújtani, amelyek igazolják, hogy hosszú időn keresztül több utazásra van szükség (munkaszerződés, szállítási szerződés stb.). Minden kérelmet külön-külön áttekintenek. További információkat a nagykövetség oldalán olvashatnak ezen a linken keresztül: bit.ly/belarusz_vizum.

Forrás: MKFE

BELFÖLD

Online időpontfoglalás műszaki vizsgára Budapesten

Központi időpontfoglaló alkalmazáson keresztül foglalhatunk időpontot a fővárosi kormányhivatal műszaki vizsgaállomásaira. A Vas Gereben és Mozaik utcai műszaki vizsgaállomásokra előzetes bejelentkezés szükséges, ezt egyszerűsíti az online lehetőség. A foglalható időpontok folyamatosan bővülnek az új szakemberek munkába állásával. A felületre ügyfélkapuval lehet belépni. Az új rendszer bevezetésével az e-mailes időpontfoglalás megszűnik.    

Forrás: kreszvaltozas.hu

Ezek a nagy útfejlesztési tervek

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) ismertetője szerint 2024-ig elkészül a gyorsforgalmi út Zalaegerszegre, az M6-os autópálya országhatárig érő szakasza, valamint felújítanak több mint 80 fő- és mellékútszakaszt. A hálózatbővítésekre és korszerűsítésekre 587 milliárd forint áll majd rendelkezésre. A támogatott fejlesztések közé tartozik az M76-os autóút Fenékpuszta és Zalaegerszeg közötti szakaszának kivitelezése. A beruházásban a zalai megyeszékhely négysávos kapcsolata mellett a sármelléki repülőtér bekötését is elkészítik. A 28 kilométeres szakaszon belül – a ZalaZone járműipari tesztpályához kapcsolódva – nagysebességű közúti tesztek végrehajtására alkalmas részszakaszt is kialakítanak majd. Az autóút zalaegerszegi bevezetőjét és az M7 autópályához közeli szakaszát idén átadják. Az M6-os autópálya befejező, Bóly és Ivándárda közötti szakaszának építéséhez zajlanak a beruházás előkészületei. A tervek szerint több, mint 20 kilométernyi autópálya épül meg a horvát határig. Négysávosra bővítik a 37-es főút Szerencs és Gesztely közti szakaszát, és megépül a Sajószentpéter-Berente elkerülő út is. 

Forrás: MTI

Balesetveszélyes az erős szél

Télen sokkal nehezebben észlelik a szelet a sofőrök, mert nincs lomb a fákon és a nedves idő miatt nincsenek porfelhők sem. Így elsősorban a saját- és a többi jármű mozgásából, reakcióiból vehető észre a szél. Az útra keresztirányú szél a járművet letérítheti a nyomvonalról, és főként gyakorlatlan sofőrök nehezebben tudják visszaterelni az autót. Minél nagyobb egy jármű oldalfelülete és minél magasabb a súlypontja, annál érzékenyebb az oldalról érkező szélnyomásra. Ha a sofőr észleli a billenés veszélyét, akkor jobb mielőbb szélvédett helyen félreállni addig, amíg csillapodik a szél. Nagy szélben lehetőség szerint lassabban kell haladni. Így könnyebben észrevehetjük az útra sodort, nem odavaló akadályokat, letört faágakat is, amelyekre rá-, vagy nekihajtva balesetet szenvedhetünk.

 Forrás: kreszvaltozas.hu

Átalakult a 2-es főút Rákóczi út-Petőfi úti csomópontja

A forgalombiztonság növelése érdekében átalakították a 2-es főút Nagyoroszin áthaladó csomópontját. Az újonnan kialakított körforgalom jelentősen  csökkenti a járművek sebességét. A körforgalom körül sebességcsökkentő küszöb elemeket is elhelyeztek.

Forrás: Magyar Közút