A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

Külföld

Igazolás  kell a sofőrnek két spanyol régióban

A Navarrába és Aragóniába fuvarozó sofőröknek bizonyos esetekben igazolást kell maguknál tartaniuk. Ilyen helyzet, ha a pihenőidő alatt a parkolóban hagyják a járművet, és elmennek például bevásárolni. Annak, aki csak áthalad vagy csak a fel- és lerakó helyre megy, nem kell igazolás. Az igazolás mintája letölthető innen: bit.ly/spanyol_nyomtatvany. Forrás: oafe.gr

Franciaországban is igazolás kell a sofőröknek

Kijárási tilalmat rendeltek el Franciaországban a koronavírus-járvány második hulláma miatt. A tilalom este 9 óratól reggel 6-ig tart. A járművezetők a kijárási tilalom alatt is mozoghatnak, ha ezt munkájuk részeként teszik, és rendelkeznek a munkáltató által kiállított igazolással. Az igazolásban meg kell jelölni az összes be- és kirakodási pontot is. Az igazolást a munkáltatónak vagy a vállalkozás vezetőjének  kell aláírnia. Az igazolás letölthető a francia belügyminisztérium honlapjáról: bit.ly/francia_igazolas  és digitálisan is beadható ezen a linken keresztül: bit.ly/francia_igazolas2.

Franciaország 2020. október 29. és november 30. között lezárja határait. Naprakész hírek a fuvarlevel.hu oldalon.

Forrás: trans.info

Kijárási tilalom Olaszországban  – nyomtatvány kell a sofőröknek

23 és 5 óra között éjszakai kijárási tilalom van érvényben Lombardia, Campania és Lazio régiókban. Ekkor csak munkaügyben vagy egészségügyi vészhelyzetekben szabad mozogni. Ezeken a területeken rendelkeznie kell a sofőrnek egy nyilatkozattal, amiben nyilatkoznak az utazás okáról, és arról, hogy tisztában van a járvány miatt hozott intézkedésekkel. A nyilatkozat mintája megtalálható itt: bit.ly/olasz_urlap. A nyilatkozat magyar nyelvű kitöltési útmutatóját megtalálják a fuvarlevel.hu oldalon.Forrás: trans.info

Belgiumban is éjszakai kijárási tilalom van

A belga kormány október 19-én új korlátozásokat vezetett be a koronavírus-helyzet miatt. Országos kijárási tilalmat rendeltek el, és szigorították az érintkezések szabályait. Éjfél és reggel 5 óra között csak rendkívüli okból szabad elhagyni a lakóhelyet. A közúti árufuvarozás kivétel a tilalom alól, de a járművezetőknek igazolni kell útjukat fuvarlevéllel vagy a munkáltató által kiadott igazolással – tájékoztatta tagjait az IRU. A Febetra belga fuvarozói szövetség szerint a szabályozás csak azt írja elő, hogy a kijárási tilalom alatt a sofőrnek be kell tudnia bizonyítani, hogy a feladatát teljesíti. A Febetra szerint ennek legegyszerűbb módja, ha igazolást visz magával a sofőr, ami innen tölthető le: bit.ly/belga_tanusitvanyok. Ezek közül elég az egyiket használni. Különösen akkor lehetnek hasznosak e dokumentumok, ha a sofőrnek bármilyen okból a teherautó nélkül kell utazni. Például épp a járműhöz tart felvenni a munkát, vagy a munka végeztével haza vagy a szállására tart, és mindez a kijárási tilalom ideje alatt történik.

Forrás: trans.info/febetra.be

Új téli gumi szabályok Norvégiában

November közepétől a 3,5 tonna feletti járműveken a hajtott és az első kormányzott tengelyt olyan téli gumival kell felszerelni, ami 3PMSF jelzésű (hópihés és három hegycsúcsos). A többi tengelyen lehetnek „Mud and Snow” abroncsok is (M+S, azaz „sár és hó”). Lenni kell a járművön hóláncnak is, egy pótkocsis vontatót például 7 hólánccal kell felszerelni. A téli gumik profilmélységének legalább 5 mm-esnek kell lennie.

A nem megfelelő gumikért komoly bírság jár.

7,5 t feletti járműveknél

– 2000 norvég korona (kb. 68.000 forint) minden szabálytalan gumiabroncsért

– 1200 norvég korona (kb. 40.000 forint) a hólánc hiányáért.

7,5 t alatti járműveknél

– 1000 norvég korona (kb. 34.000 forint) minden szabálytalan gumiabroncsért,

– 750 norvég korona (kb. 25.000 forint) a hólánc hiányáért.

Forrás: trans.info

Elektronikus vámzár alkalmazása Fehéroroszországban

Fehéroroszország nyáron kezdte használni a nyomkövetővel felszerelt plombákat, mert megelégelték, hogy sokan nem a kijelölt tranzitútvonalakat használták. A plombát azok kapták, akiket korábban rajtakaptak a tranzit szabályok megsértésén. (Ők egyébként nem kevesen voltak, a fehérorosz vámszervek szerint a fuvarozók több mint fele, nem a kijelölt útvonalon ment, vagy a kijelölt megállóhelyen állt meg.) A plomba úgy tűnik, bejött, mert most tovább bővítették azt a kört, akiket elektronikus vámzárral is ellenőriznek. Ilyet kell használni, ha a fuvarozó

– nem fizette meg a vámszabályok megsértése miatti pénzbírságot

– nem fizette be időben a vámot

– nem tartotta be a nemzetközi szerződések jogszabályait.

A vámzárak felhelyezését és eltávolítását a vámhatóság végzi. Ha a jármű Oroszországba vagy Oroszországon túli területre megy, akkor az M1/E30 autópályán a Redki–Krasnoe határátkelőnél távolítják el a vámzárat. A pontos helyet egy útjelző tábla jelöli, amelyen egy elektronikus vámzár és egy „Электронная пломба E-SEAL” felirat látható (a Google Maps koordinátái: 54,689854; 30,942757). Ha itt nem áll meg a jármű, akkor bírságolnak. Ennek összege 18 és 437 EUR között mozog.

Forrás: MKFE, trans.info

Napelemes félpótkocsin dolgozik a Scania

A Scania napelemes félpótkocsival kísérletezik annak érdekében, hogy kisebb legyen a nyerges vontatók fogyasztása. A napelemes félpótkocsikat hibrid teherautók vontathatják majd. A napelemek által megtermelt áramot ugyanis a vontatók is felhasználhatják. Ezzel Svédországban akár 8-10 százalékkal is csökkenhet a szerelvény fogyasztása, míg Dél-Európában ez akár a duplája is lehet. Az első kísérleti példány már el is készült. A félpótkocsi két oldalát 18 méter hosszú napelem borítja, de a tetőre is jutott a modulokból. Számítások szerint egyetlen napelemes félpótkocsi svédországi üzemeltetés esetén évente 14 ezer kWh áramot is termelhet. A mérnökök most  azon kísérleteznek, hogyan lehet a hálózatba táplálni a félpótkocsik által termelt áramot.

Forrás: vezess.hu/scania.com

Belföld

Újabb fejlesztések gyorsítják az E-kárbejelentő használatát

Az új fejlesztéseknek köszönhetően tovább bővültek az E-kárbejelentő szolgáltatásai.  Növekedett a beküldhető képek száma, emellett a baleset résztvevői grafikusan és szövegesen is kiválaszthatják a járművek sérült elemeit, és megadhatják a sérülések jellegét. Pontosabban rögzíthetők a baleset körülményei a bővített baleseti szituációs lista segítségével. A fejlesztések tovább gyorsítják a károsultak és a biztosítók együttműködését, valamint a biztonságos, digitális kárbejelentést. Az applikáció  ingyenesen letölthető a három legnagyobb alkalmazás boltból (Play, Apple Store, Huawei AppGalery).

Forrás: mabisz.hu

Példákkal segít a NAV

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal új kiadványa a személyijövedelemadó-kedvezmények kiszámításában segít. Mi a teendő, ha valakinek év közben megszűnik a munkahelye? Ha az egyik gyermek után már nem jár a családi pótlék? Ha válás után a szülők gyerekeiket felváltva gondozzák? A Kedvezmények példatára az ilyen és ehhez hasonló élethelyzeteket feldolgozva nyújt segítséget a kedvezmények igénybevételéhez. Az első házasok kedvezményével, a családi és a személyi kedvezménnyel csökkenthető a személyi jövedelemadó. Nem mindegy, hogy ezeket a bevallásban milyen sorrendben, egyedül vagy megosztva, év közben, vagy egy összegben érvényesítik a jogosultak. 

Forrás: NAV

A vasúti szállítás lehet a járvány nagy nyertese

Változást hozhat a világjárvány az árufuvarozásban, aminek nagy nyertese a vasúti és az intermodális (kombinált vasúti, közúti, vízi, légi) fuvarozás lehet – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége. Miközben 2020 első felében jelentősen visszaesett a hazai közúti, főként a nemzetközi viszonylatú fuvarozás, addig a vasúti fuvarozás 7,5 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Nőtt az igény az intermodális árufuvarozás iránt is, ami az első fél évben  a járvány ellenére szerényen, 2 százalékkal nőtt 2019 hasonló időszakához képest. A szövetség új munkacsoportot hozott létre, hogy segítse a logisztikai vállalkozások felkészülését.

Forrás: MTI

Több szakaszon kezdődtek felújítások az M3-as autópályán

Összesen több mint 10 kilométeren újul meg az M3-as autópálya. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakaszosan adja át a munkaterületet a kivitelezőknek. November végéig lesznek korlátozások. Aszód térségében a külső sávot újítják fel, Ludas környékén két szakaszon a külső és a belső sávot, a Nyíregyháza felé vezető oldalon Mezőkövesdnél mindkét forgalmi sávot érintik majd a munkálatok. Ahol lehetséges, ott megoldják,hogy 2×2 sávon lehessen haladni.

Forrás: Magyar Közút