A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

Fuvarlevél hírek

Belföld

Új határátkelő nyílt a román-magyar határon

Elkészült az M4-es autópálya Romániáig tartó szakasza, aminek eredményeképp Nagykerekinél új határátkelő nyílt. Az új határátkelőhely 0-24 órában nyitva áll a teherforgalom előtt. Fontos tudnivaló a veszélyes árut és élőállatot szállító vállalkozásoknak, hogy rakományaikkal itt nem, csak a közeli ártándi határátkelőn tudnak átjutni. Ami a túlméretes áruszállítást illeti, itt legfeljebb 3,5 m széles illetve 4,5 m magas jármű közlekedhet, súlyban és hosszúságban nincs korlátozás.

A csaknem 30 kilométeres új szakaszra 2021. január 1-től kell matricát váltani. A HU-GO rendszerbe tartozóknak pedig az útdíjrendelet módosításától kell majd fizetniük a 214-es és 242-es kilométerszelvények között.

Forrás: MKFE

Októbertől már bünteti a számlaadat-szolgáltatás elmaradását a NAV

Július 1-től már minden belföldi vállalkozásnak kiállított számlát fel kell tölteni a NAV Online Számla rendszerébe. Ezt megtehetjük a rendszerrel összekötött számlázóprogramunkkal vagy az onlineszamla.nav.gov.hu oldalon a számlák “kézi” feltöltésével. A NAV a veszélyhelyzet miatt szeptember 30-ig adott türelmi időt, vagyis nem büntette azokat, akik elmulasztották az adatszolgáltatást. Októbertől azonban már bírságolják a mulasztókat.

Forrás: NAV

Külföld

Szeptember 1-jétől bővült a lengyel EKAER

A lengyelországi SENT rendszerben újabb áruk kerültek a bejelentésköteles listába. 

Forrás: MKFE

Keréknyomás-mérő rendszert tesztelnek a hollandok

Egy holland kutatás kimutatta, hogy a teherautók baleseteinek 40 százaléka a gumiabroncsok hibáira, pontosabban a rossz nyomásra vezethető vissza. A holland utakon ezért már folyik a munka egy olyan intelligens nyomásmérő rendszer felállítására, ami menet közben méri az abroncsok nyomását. Tavaly már telepítettek egy ilyen műszert, ami az út felett, egy kijelzőn mutatta a mérőrendszeren áthaladó jármű abroncsnyomását. Most pedig a Mobile Truckmeister nevű alkalmazáson keresztül a sofőrök a telefonjukra is kaphatnak értesítést a guminyomásról. Ehhez elég regisztrálni az alkalmazásban és megadni a jármű rendszámát. A holland média beszámolója szerint a tesztek megkezdése óta naponta mintegy 15 teherautónál állapítja meg a rendszer a nem megfelelő nyomást az abroncsokban.

Forrás: trans.info

Franciaországban emelkedtek a pihenőidővel kapcsolatos büntetések

Franciaországban szeptembertől emelkedik a bírság, ha késve kezdjük meg a heti pihenőidőt. 750 euró lehet a büntetés akkor, ha a késés kevesebb, mint 12 óra. A 12 óránál nagyobb késést már 1.500 eurós szabálysértési bírsággal jutalmazza a francia hatóság.

Forrás: trans.info

2022-től kötelező az intelligens sebességszabályozó rendszer

2022-től minden az Unióban eladott új autónak és busznak rendelkeznie kell intelligens sebesség szabályozóval (ISA-rendszerrel). Az előírás a személyautókra, az áruszállító- és teherautókra és az autóbuszokra is érvényes. Az intelligens sebességszabályozó figyelmeztetni fogja a járművezetőt, ha túl gyorsan halad. Ha a sofőr erre nem reagálna, akkor a rendszer csökkenti a jármű sebességét. Jelenleg az Európai Közlekedési Tanács hivatásos sofőrök bevonásával azt vizsgálja, hogy az alábbi intelligens sebességszabályozók közül melyik  lenne a legjobb:

– hang alapú figyelmeztetés: az engedélyezett sebesség túllépésekor hangjelzést ad a rendszer.

– haptikus pedál: a rendszer az engedélyezett sebesség túllépésekor megnehezíteni a pedál benyomását és a további gyorsítást.

– vibráló pedál: a vibrálás addig tart, amíg a jármű sebessége eléri az engedélyezett határt. A rezgés a mobiltelefonokéhoz hasonló erősségű.

– sebességkontroll: a sebességhatár túllépésekor a rendszer korlátozza a motor forgatónyomatékát.

– sebességkontroll vibráló pedállal.

2022-től az új autókban ezen felül kötelező lesz:

– a vezető fáradtságára vagy figyelmének lankadására figyelmeztető rendszer

– tolatókamera,

– adatrögzítő („fekete doboz”),

– sávelhagyásra figyelmeztető rendszer,

– ütközés esetére tesztelt biztonsági övek,

– holtteret kiküszöbölő, és a kanyarodáskor a többi úthasználót figyelmeztető rendszer. .

Forrás: trans.info, alapjárat.hu

 

A Fuvarlevél szerkesztősége azzal foglalkozik, hogy újságai, szakkönyvei és honlapja segítségével támogassa a szállítmányozó vállalkozások működését. Újságcikkeiben, szakmai írásaiban könnyen érthetővé teszi a magyar jogszabályi előírásokat, bemutatja az új technológiákat és megadja a választ az összes olyan kérdésre, amivel olvasói hozzá fordulnak.

Ügyfélszolgálatunk segítségével előfizetőink gyors és pontos szakmai választ kaphatnak felmerült kérdéseikre.

Hirdetés

Hirdetés megrendelése:
Telefon: 30/628-9945
E-mail: hirdetes@ujmedia.eu