A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

Sebességcsökkentés és forgalmi változások a fővárosban

Forgalomcsillapító mintaprojekteket indít tizenkét kerületben a főváros. A forgalmi változásokat több budapesti kerületben már bevezették, egyelőre tesztjelleggel:

– Közösségi tér jött létre az Andrássy út szervizútjain a Rózsa utca és a Vörösmarty utca között, ezt a szakaszt október közepéig nem használhatják az autósok.

– Kísérleti jelleggel 50 km/h-ra csökkentik a megengedett sebességet a IX. kerületben az Üllői úton, a Könyves Kálmán körút és a Határ út közötti szakaszon.

– A Vörösvári út és a Szentendrei út sűrűn lakott szakaszán 60 km/h óráról  50 km/h-ra csökkentik a megengedett sebességet.

– Az Andrássy út–Nagykörút–Rákóczi út–Károly körút közötti terület utcáin korlátozzák az átmenő autóforgalmat.

– A Budafoki út elején új forgalmi rendet vezettek be, amivel az átmenő forgalmat csökkentik. A városközpont irányába lezárják az autók elől a Budafoki út végét, néhol 30 km/h-ás sebességkorlátozást vezetnek be, és parkolókat is megszüntetnek. A próbaidőszak október végéig tart.

Hétmillió forint bírságot szabtak ki az M7-es leállósávjában közlekedőkre

Összességében csaknem 7 millió forint bírságot szabott ki a rendőrség az M7-es autópályán a leállósávokban haladó autósokra az augusztusi hosszú hétvégén. A rendőrök civil autókból szűrték ki a szabálytalankodókat. A bírság minden esetben 100 ezer forint és 6 előéleti pont volt. A szabályosan közlekedő autósok nem egy esetben tapssal jutalmazták az intézkedést – olvasható a rendőrség közleményében.

Forrás: MTI

Szarvasveszély az utakon

Augusztus végétől novemberig tart a szarvasbőgés. Ilyenkor számítanunk kell az állatok megjelenésére az utakon, és nem csak a táblával jelölt szakaszokon. A párzási időszakban az állatok veszélyérzete csökken, könnyen kiszaladnak az úttestre. A szarvasok mozgása szeles időszakban általában alábbhagy, de alkonyat idején, valamint hidegre forduló időjárás esetén jobban mozdul a vad.

A szarvaselütések következményei súlyosak lehetnek. A magas testfelépítésű állat a szélvédőbe csapódva az utastérbe juthat. Egy furgon akár totálkárossá is törhet, mert annyira sérülnek a tetőoszlopok és a tető. Ezért a közlekedési szakemberek azt javasolják, hogy a veszélyeztetett területeken, erdős, mezős tájakon mérsékeljük a sebességet. Ha konvojban haladunk, akkor tartsunk nagyobb követési távolságot! Ha vadat látunk, akkor elsősorban fékezéssel, dudálással érdemes megpróbálni elkerülni az ütközést, vagy csillapítani a hatásait.

A balesetet jelezni kell a többi közlekedőnek (vészvillogó, háromszög kihelyezése). A vadat nem szabad piszkálni, lehúzni az útról, mert ha még életben van, akkor az agancsával, a harapásával, vagy rúgásával sérülést okozhat. Baleset esetén értesíteni kell a hatóságokat, és megvárni a rendőri intézkedést. Az elpusztult vadállatot nem szabad a helyszínről elszállítani, az a helyi vadásztársaság tulajdonának számít, az elvitele lopásnak minősül.

Forrás: kreszvaltozas.hu

Külföld

Súlykorlátozás a hannoveri hídon

Hannoverben, a B3 úton korlátozták a Weidetorbrücke híd forgalmát. A 3,5 tonnát meghaladó járművek nem használhatják a hidat annak romló műszaki állapota miatt. A forgalmi megfigyelések ugyanakkor azt mutatják, hogy sok tehergépkocsi-vezető nem tartja be a korlátozást. A hatóságok azt javasolják, hogy az A2 és az A7 autópályákon keresztül kerüljük ki a hidat.

Forrás: trans.info

Németországban visszaáll a vasárnapi és ünnepnapi kamionstop

Augusztus végétől Németországban lejárt a kamionstop felfüggesztése. Ezt a tartományok a koronavírus-járvány miatt vezették be és hosszabbították meg. A lazítás az alábbi tartományokban ért végét augusztus végén: Bréma, Alsó-Szászország, Hamburg, Mecklenburg-Elő-Pomeránia,Rajna-Pfalz, Észak-Rajna-Vesztfália, Schleswig-Holstein, Szász-Anhalt, Türingia .

Forrás: trans.info, Bag

Telefonon keresztül frissítsük a német OBU-t

Augusztus végétől elérhető a TollCollect fedélzeti berendezésekhez egy szoftver frissítés. Ez mobiltelefon-hálózaton érkezik a berendezésekre. A frissítésnek köszönhetően egyszerűbb lesz nyomon követni az útdíjfizetést, és változik a hibajelzés. A új rendszer segít eligazodni a díjmentes utakon a 7,5 tonna alatti járművek sofőrjeinek.

Forrás: TollCollect