Sebességcsökkentés és forgalmi változások a fővárosban
Forgalomcsillapító mintaprojekteket indít tizenkét kerületben a főváros. A forgalmi változásokat több budapesti kerületben már bevezették, egyelőre tesztjelleggel:
– Közösségi tér jött létre az Andrássy út szervizútjain a Rózsa utca és a Vörösmarty utca között, ezt a szakaszt október közepéig nem használhatják az autósok.
– Kísérleti jelleggel 50 km/h-ra csökkentik a megengedett sebességet a IX. kerületben az Üllői úton, a Könyves Kálmán körút és a Határ út közötti szakaszon.
– A Vörösvári út és a Szentendrei út sűrűn lakott szakaszán 60 km/h óráról 50 km/h-ra csökkentik a megengedett sebességet.
– Az Andrássy út–Nagykörút–Rákóczi út–Károly körút közötti terület utcáin korlátozzák az átmenő autóforgalmat.
– A Budafoki út elején új forgalmi rendet vezettek be, amivel az átmenő forgalmat csökkentik. A városközpont irányába lezárják az autók elől a Budafoki út végét, néhol 30 km/h-ás sebességkorlátozást vezetnek be, és parkolókat is megszüntetnek. A próbaidőszak október végéig tart.
Hétmillió forint bírságot szabtak ki az M7-es leállósávjában közlekedőkre
Összességében csaknem 7 millió forint bírságot szabott ki a rendőrség az M7-es autópályán a leállósávokban haladó autósokra az augusztusi hosszú hétvégén. A rendőrök civil autókból szűrték ki a szabálytalankodókat. A bírság minden esetben 100 ezer forint és 6 előéleti pont volt. A szabályosan közlekedő autósok nem egy esetben tapssal jutalmazták az intézkedést – olvasható a rendőrség közleményében.
Forrás: MTI
Szarvasveszély az utakon
Augusztus végétől novemberig tart a szarvasbőgés. Ilyenkor számítanunk kell az állatok megjelenésére az utakon, és nem csak a táblával jelölt szakaszokon. A párzási időszakban az állatok veszélyérzete csökken, könnyen kiszaladnak az úttestre. A szarvasok mozgása szeles időszakban általában alábbhagy, de alkonyat idején, valamint hidegre forduló időjárás esetén jobban mozdul a vad.
A szarvaselütések következményei súlyosak lehetnek. A magas testfelépítésű állat a szélvédőbe csapódva az utastérbe juthat. Egy furgon akár totálkárossá is törhet, mert annyira sérülnek a tetőoszlopok és a tető. Ezért a közlekedési szakemberek azt javasolják, hogy a veszélyeztetett területeken, erdős, mezős tájakon mérsékeljük a sebességet. Ha konvojban haladunk, akkor tartsunk nagyobb követési távolságot! Ha vadat látunk, akkor elsősorban fékezéssel, dudálással érdemes megpróbálni elkerülni az ütközést, vagy csillapítani a hatásait.
A balesetet jelezni kell a többi közlekedőnek (vészvillogó, háromszög kihelyezése). A vadat nem szabad piszkálni, lehúzni az útról, mert ha még életben van, akkor az agancsával, a harapásával, vagy rúgásával sérülést okozhat. Baleset esetén értesíteni kell a hatóságokat, és megvárni a rendőri intézkedést. Az elpusztult vadállatot nem szabad a helyszínről elszállítani, az a helyi vadásztársaság tulajdonának számít, az elvitele lopásnak minősül.
Forrás: kreszvaltozas.hu
Külföld
Súlykorlátozás a hannoveri hídon
Hannoverben, a B3 úton korlátozták a Weidetorbrücke híd forgalmát. A 3,5 tonnát meghaladó járművek nem használhatják a hidat annak romló műszaki állapota miatt. A forgalmi megfigyelések ugyanakkor azt mutatják, hogy sok tehergépkocsi-vezető nem tartja be a korlátozást. A hatóságok azt javasolják, hogy az A2 és az A7 autópályákon keresztül kerüljük ki a hidat.
Forrás: trans.info
Németországban visszaáll a vasárnapi és ünnepnapi kamionstop
Augusztus végétől Németországban lejárt a kamionstop felfüggesztése. Ezt a tartományok a koronavírus-járvány miatt vezették be és hosszabbították meg. A lazítás az alábbi tartományokban ért végét augusztus végén: Bréma, Alsó-Szászország, Hamburg, Mecklenburg-Elő-Pomeránia,Rajna-Pfalz, Észak-Rajna-Vesztfália, Schleswig-Holstein, Szász-Anhalt, Türingia .
Forrás: trans.info, Bag
Telefonon keresztül frissítsük a német OBU-t
Augusztus végétől elérhető a TollCollect fedélzeti berendezésekhez egy szoftver frissítés. Ez mobiltelefon-hálózaton érkezik a berendezésekre. A frissítésnek köszönhetően egyszerűbb lesz nyomon követni az útdíjfizetést, és változik a hibajelzés. A új rendszer segít eligazodni a díjmentes utakon a 7,5 tonna alatti járművek sofőrjeinek.
Forrás: TollCollect