A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

Belföld

Átadták az Egert az M3-as autópályával összekötő M25-ös autóutat

A beruházásnak köszönhetően rövidül a menetidő és javul a forgalombiztonság Eger és Budapest között. A két ütemben megépült, 19 kilométeres szakasszal immár 18-ra gyarapodott a négysávos úton elérhető megyei jogú városok száma. Az M25-ös autóút 2021. január 1-ig személygépkocsival még díjmentesen használható.

Forrás: MTI

Elkészült az M4 gyorsforgalmi út teljes Pest megyei szakasza

Elkészült az M4-es gyorsforgalmi út teljes Pest megyei szakasza az M0-ás körgyűrűtől Abonyig 62 kilométeren. Következő lépésként 2022 tavaszáig megépül a Szolnok elérését és elkerülését biztosító Abony-Törökszentmiklós út is.

Nyáron lezárulhat a Berettyóújfalu és a határ, Nagykereki közötti csaknem 30 kilométeres szakasz építése is. A fejlesztések befejezésével már csak az M30-as épülő, Miskolc-Tornyosnémeti szakasza hiányzik ahhoz, hogy kiépüljön Közép-Európa észak-déli irányú közúti folyosójának, a Via Carpatianak a magyar szakasza (lásd a térképen).

Forrás: MTI

Exportnál és importnál nem kell 8 napon belül kiállítani a számlát

2020. július 1-jétől a számlák kibocsátásának időkorlátja a korábbi 15 napról 8 napra változott. A Pénzügyminisztérium tájékoztatása szerint a főszabály alól vannak kivételek, így a  8 napos számlakibocsátási határidő nem vonatkozik azokra az esetekre, amikor a számla nem tartalmaz áfát.

Az EU-n kívüli országokba irányuló exportnál a fuvarozás, mint kapcsolódó szolgáltatás áfamentesen számlázható, ha közvetlenül a megrendelőnek számlázunk (tehát nincs szállítmányozó). Ugyanez igaz az importra is. Ha pedig áfamentes a fuvar, akkor nem kell 8 napon belül kiállítani a számlát. Ilyenkor az a szabály, hogy a számlát a teljesítéstől vagy a fizetendő adó megállapításától számított ésszerű határidőn belül kell kibocsátani. A Pénzügyminisztérium tájékoztatását ezen a linken keresztül olvashatjuk: bit.ly/szamlaido_level.

Forrás: MKFE

Állami támogatással épít új logisztikai központot a Lidl

Új logisztikai központot épít a Lidl Magyarországon. A vállalkozás negyedik magyarországi logisztikai központja a Pest megyei Ecseren épül. A 62 ezer négyzetméteres létesítmény a tervek szerint 2021 novemberére készül el.

Forrás: MTI

Külföld

Akár 5000 fontos bírságot is fizethet, aki papucsban karambolozik

A nem megfelelő lábbeli viselése baleseteket okozhat. Különösen veszélyesek ilyen szempontból a papucsok, amelyek menet közben lecsúszhatnak a lábról, és beakadhatnak a pedál alá. Lehetetlenné tehetik, hogy a pedálokat megfelelő erővel vagy megfelelő gyorsasággal nyomjuk le, ami könnyen  ütközéshez vezethet. A brit KRESZ szerint a papucs miatt balesetet okozó sofőrre 5.000 fontig terjedő bírság vár (kb. 1.850.000 forint), és akár 9 büntetőpontot is kaphat. Sőt ideiglenesen még a vezetéstől is eltilthatják, amelynek időtartamáról a bíróság dönt. A papucs viselése nem tilos, de a brit autóklub olyan cipő viselését javasolja, amely nem teszi lehetővé, hogy a láb lecsússzon a pedálról. Fontos, hogy az autóvezetéshez használt cipő talpa ne legyen vastagabb 10 mm-nél. Ugyanis a vastag talp nehéz, ezért korlátozza a boka mozgását.

Forrás: trans.info

Négy lépésben, folyamatosan emelkedni fog a német minimálbér

A német minimálbér-bizottság javaslatot tett a minimálbér emelésére. A szövetségi kormánynak ezt még el kell fogadnia, de eddig mindig támaszkodott az ajánlásokra. A javaslat szerint a minimálbér fokozatosan fog emelkedni.  

A német minimálbér jelenleg 9,35 euró, ez a következő két évben jelentősen emelkedhet.

Az első emelés várhatóan 2021. január 1-jén lesz. A minimálbér akkor óránként 9,50 euróra fog emelkedni, míg hat hónappal később, 2021. július 1-jén 9,60 euróra. A következő emelésre 2022. január 1-jén kerülne sor, akkor az óradíj már 9,82 euróig kúszna. A minimálbér emelés utolsó szakaszát a bizottság 2022. július 1-jére tervezte. Akkor a németországi minimális órabér 10,45 euróra emelkedne.

Forrás: trans.info

Új fedélzeti eszköz a lengyel útdíj-rendszerben, a régit nem kell lecserélni

A lengyel útdíj-rendszerben júliustól új ViaBOX modellt lehet vásárolni. Az autópályakezelő tájékoztatása szerint nem kell lecserélni a régi eszközöket. Mindkét modell ugyanúgy, ugyanazokkal a beállításokkal működik. Az új eszköz pusztán fele akkora, és korszerűbb megoldással rögzíthető a szélvédőre.

Forrás: viatoll.pl