Új járványügyi szabályok léptek életbe Ausztriában, melyek érintik a hivatásos gépkocsivezetőket is
November 22-től új járványügyi előírások léptek életbe Ausztriában. Ennek értelmében csak akkor léphetünk be olyan munkahelyre, ahol a másokkal való érintkezés nem kizárható, ha megfelelünk a tesztelt, felgyógyult vagy oltott szabálynak. Ez az ún. 3G szabály.
Az osztrák Egészségügyi Minisztérium tájékoztatása szerint a következők valamelyikével kell rendelkezni:
– legfeljebb 72 órán belüli érvényességű PCR-teszt, vagy
– gyógyultság igazolása (legfeljebb 180 nap), vagy
– oltási igazolás (legfeljebb 360 nap, 2021. december 6-ától legfeljebb 270 nap).
A sofőrökre vonatkozik némi engedmény. Nekik nem kell betartani a 3G szabályt, ha a szabadban, naponta legfeljebb kétszer, 15 percnél nem hosszabb ideig érintkeznek a fel- vagy lerakó munkatársaival. Tehát ebben az esetben a sofőrnek nincs szükség tesztre vagy oltási igazolványra. Szintén nincs szükség a szabályok betartására, ha a sofőr egyedül tartózkodik a kabinban. Viszont, ha négykezesben vezet vagy pakolót visz magával, akkor a fülkében is elvárt a 3G szabály betartása.
Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a töltőállomásokon FFP2 maszkot kell használni!
Forrás: Verkehrsrundschau 2021.11.17, NiT Hungary
Holland tiltakozás a kamionok 8 hetenkénti kötelező hazatérése ellen
A Mobilitási Csomag részeként született visszatérési szabály kimondja, hogy az EU területén dolgozó kamionoknak 8 hetente vissza kell térniük a honállamukba. A holland fuvarozói szövetség (TLN) az előírás elhalasztását követeli. Meglátásuk szerint a szabály alkalmazása a szállítási lánc működését akadályozza. Az intézkedés a fuvarozó vállalkozásokat új teherautók beszerzésére és újabb gépkocsivezetők alkalmazására kényszeríti akkor, amikor sofőrhiány van.
Az intézkedés hozadékaként megnövekszik az üres futások száma is. Ez főleg a kelet-európai vállalkozásokat fogja hátrányosan érinteni, mivel a nyugatról keletre tartó áruszállítások száma alacsonyabb, mint ellenkező irányba. A TLN azt javasolja az EU Bizottságnak, hogy a versenysemlegesség szellemét sértő szabály bevezetését halasszák el.
Forrás: Verkehrsrundschau 2021.11.02.
A német kis és középfuvarozók többsége akkor sem választja a kombinált fuvarozást, ha megérné
300 kilométernél nagyobb távolságok esetén a fuvarozóknak gazdaságilag előnyösebb a kombinált fuvarozást választani. Mégsem választják. A német közúti teher- és hulladék-szállítási egyesület (BGL) nagyszabású közvélemény kutatása alapján kiderült, hogy a kisvállalkozók 62 százaléka a kombinált fuvarozás előnyei ellenére mégis a közutat választja. A közvélemény kutatásból az is kiderült, mi tartja vissza őket:
– kevés a munkaerő a feladat megszervezéséhez, és hiányzik a felkészültség
– nem rendelkeznek olyan rakfelülettel, ami alkalmas a vasúti daruzáshoz
– többségük nem ismeri a kombinált fuvarozás árait, ezért nem is számol a lehetőséggel,
– nincs a telephelyük közelében vasúti kapcsolat.
A BGL arra a következtetésre jutott, hogy a kisvállalkozók vasútra csábítása érdekében egy olyan internetes felületet kell kialakítani, ahol előre lefoglalhatják a szállítás időpontját. Ezzel csökkenthető a várakozással és rakodással töltött idő. Hasonló internetes foglalási rendszer már a nagyobb tengeri kikötőkben is sikeresen működik.
Pénzért mindent?
Harmincmillió eurót fizet a Jost Logitics, egy belga-luxemburgi cég, csakhogy elkerülje a kelet-európai sofőrök alacsony bérezése miatti bírósági eljárást. A cég éveken át foglalkoztatott Nyugat- és Közép-Európában, kelet-európai gépkocsivezetőket alacsony fizetésért. Az eljárás még tart, sajtóhírek szerint a belga bíróság döntése decemberre várható.
Forrás: Verkehrsrundschau 2021.11.02.
Összeállította: Kaibinger Tamás