Belföld
Három nap alatt 1300 teherautót és autóbuszt vizsgáltak meg
Februárbana teherautók és autóbuszok műszaki állapotának ellenőrzésére fókuszált a közlekedési hatóság. A háromnapos ellenőrzés alatt 156 járműnél találtak kisebb-nagyobb problémát. Egy tehergépkocsinál az üzembentartó nem rendelkezett árufuvarozói engedéllyel, egy pótkocsinak pedig nem volt sem érvényes műszaki vizsgája, sem kötelező felelősségbiztosítása. Egy teherautó és két busz pedig közlekedésbiztonsági hiányosságok miatt nem folytathatta útját. Az ellenőrzés során több mint 2,3 millió forint bírságot szabtak ki, a legmagasabb bírság 400 ezer forint volt.
Forrás: MTI
Életmentő berendezések vásárlását támogatja a NÚSZ
Ötmillió forinttal segíti a mentőszolgálat munkáját a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. A támogatásból a mentőszolgálat újraélesztő készülékeket szerez be, amelyeket az átadás után azonnal be is vetnek.
Forrás: NÚSZ
Tovább bővült a rendőrség fedett ellenőrző autóinak száma
Nyolc nagyteljesítményű autóval bővül a rendőrség civilautós ellenőrző flottája. A Budapesti Rendőr-főkapitányság még 2019 decemberében kezdte el ellenőrzésre használni a kamerákkal felszerelt, jelöletlen autókat. Nagyon jó eredményeket értek el, ezért az egész országra kiterjesztették a civil autós ellenőrzéseket, melyet Pofátlan(TAN)ításnak neveztek el. Az akció célja, hogy kiszűrjék a többi közlekedőt veszélybe sodró, hátrányba hozó, szabálytalankodó autósokat. Tavaly 32 kocsit szereltek fel az ellenőrzésekhez szükséges technikával. Most ezt a flottát egészíti ki nyolc vadonatúj Skoda Octavia. Tehát országosan 40 rejtett megkülönböztető-jelzésekkel és képrögzítővel ellátott jelöletlen rendőrautó vesz részt az ellenőrzésekben.
Forrás: police.hu
Menet közben megnőtt a rakomány
SzerbiábólLengyelországba tartott az a vizipipadohányt szállító magyar teherautó, melyet a röszkei határátlépés után, Szegeden állítottak meg a NAV munkatársai. A jármű azért vált gyanússá, mert egyrészt letért az autópályáról, másrészt a Röszkén mérthez képest megnőtt a súlya (ne feledjük a TSM támogatja az EKAER rendszert). Az okmányok szerint a raktér csak félig volt áruval, amit Szerbiában vámzárral is lezártak. A pénzügyőrök átvizsgálták a szállítmányt, ami jócskán megnőtt a röszkei belépéskor bejelentett mennyiséghez képest, mert a raktér tele volt. Több mint négy tonna plusz vízipipadohányt pakoltak ki a pénzügyőrök a raktérből. A 125 millió forint értékű árut a NAV munkatársai lefoglalták, és 250 millió forint jövedéki bírságot is kiszabtak.
Forrás: NAV
Külföld
Márciustól újra kaminostop
Március 1-től megszűnik a legalább EURO 3-as, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik téli mentessége. A magyar államhatártól a telephelyig vagy lerakóig sem szabad szombat 22 óra és vasárnap 22 óra között „hazagurulni”. Ez a kedvezmény csak júliusra és augusztusra vonatkozik (a 190/2008-as kormányrendelet alapján). A korlátozás nem vonatkozik az élő növényeket, fagyasztott húsárut, romlandó árut stb. szállítókra. A kivételekről és az engedély kérelemhez szükséges dokumentumokról itt tájékozódhat: bit.ly/kamionstop_szabaly
Változások a német KRESZ-ben
Változni fog a német KRESZ, több ponton szigorítják a büntetési tételeket. Újdonság, hogy a mentőfolyosó jogosulatlan használatáért járó büntetés 200-tól 320 euróig terjedhet, és 2 büntetőpontot is ér. (A német szabályok szerint torlódáskor az autópályákon és gyorsforgalmi utakon kötelező mentőfolyosót kialakítani a belső sáv és a többi sáv között: azaz a szélső sávokból jobbra kell lehúzódni, a belső sávból pedig balra. A legszélső sor a leállósávon halad tovább.)
A szabálytalan parkolást is szigorúan fogják büntetni, akár 100 eurót is fizethetünk az eddigi 15-35 euró helyett. A német minisztérium ezen felül szeretné elérni, hogy a 3,5 tonna feletti buszok és teherautók a városi utcákon csak kis sebességgel fordulhassanak jobbra (4-7, maximum 11 km/h). Az a járművezető, aki megszegi a szabályt, 70 euró bírságot kap és egy büntetőpontot. Ezen felül 30 km/h feletti sebességnél tilos lenne a vészfékasszisztens kikapcsolása a 3,5 tonnánál nehezebb járműveken. A változások várhatóan márciusban lépnek hatályba.
Forrás: Trans.info
Kompon nem érkezhet részeg sofőr Svédországba
Svédország alkoholszonda-kapukat állít fel a kikötőiben, hogy kiszűrje a kompokról ittasan érkező teherautósofőröket. Évente 3 millió jármű érkezik komppal Svédországba, ezek ellenőrzéséhez fejlesztették ki a tesztkapu rendszert. Először a göteborgi kikötőbe telepítették az alkoholszonda kapukat. Ezek leginkább egy fizetőkapuhoz hasonlítanak, a sofőrök behajtanak, megfújják a szondát, és ha minden rendben, akkor a sorompó nyílik. 2014-ben hat kaput állították üzembe a stockholmi kikötőben, majd tavaly decemberben bejelentették, hogy az összes svéd kikötőben kiépítik az alkoholkapukat. A kapuk használata gyors, autónként kb. fél perc alatt túl lehet rajta esni – ebből 20 mp a rendszer mintaelemzése.
Forrás: kreszvaltozas.hu
Brutális szabálytalanságok egyetlen nyergesvontatón
Ritka szállítási móddal lépte át a német hatóságok ingerküszöbét egy lengyel tulajdonú ponyvás nyergesvontató. A járművet először azért terelték le az autópályáról, mert túlságosan lassan haladt, autópálya viszonylatban csaknem lépésben. A félpótkocsi ponyvája alatt két munkagép (egy targonca és egy kanalas kotrógép) utazott, ez a túlsúlyban is jelentkezett. A rögzítés szabálytalanul történt: átvetett hevederekkel rákötve a vázhoz. A vontatójárműnél is komoly okai voltak a lassú haladásnak: a kerékcsapágy, a kerékagy egyaránt töröttek voltak, a fékek alig működtek. A járművet nem engedték tovább és a büntetési tétel is ötszámjegyű volt.
Forrás: kreszvaltozas.hu