A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

Belföld

Még idén bevezethetik az elektronikus fuvarlevelet Magyarországon

Hamarosan elindulhat egy új digitális platform, amely lehetővé teszi a szállítmányozás papírmentessé tételét. Ennek fontos mérföldköve, hogy a logisztikai és fuvarozói ágazat érdekképviseleteinek közreműködésével megalakult az e-CMR Europe Kft. A projekttársaság célja az elektronikus belföldi és nemzetközi fuvarlevél hazai bevezetése. Az e-CMR és a belföldi e-fuvarlevél bevezetésével felgyorsul a számlázási folyamat, a fuvarozók hamarabb hozzájuthatnak a megszolgált fuvardíjhoz. Minél előbb indul el, és minél többen csatlakoznak a magyarországi rendszerhez, annál nagyobb haszonélvezője lehet a hazai logisztika, fuvarozás és közvetetten a magyar költségvetés is e rendszer használatának.

Forrás: e-CMR Europe Kft.

Magyar-orosz-kínai vasúti logisztikai vállalatot hoznak létre

Vasúti szállítmányozási vegyesvállalatot hoz létre a részben állami tulajdonú magyar CER Cargo, az orosz állami vasút logisztikai vállalata és a kínai partner – jelentette be az ITM államtitkára.  Mosóczi László elmondta, hogy Európába kínai árut, visszafelé vegyipari és gyógyszeripari termékeket szállítanak majd. – Ez egy alternatív útvonal, hiszen a távol-keleti áruk jelentős része Fehéroroszország és Lengyelország felé megy. De egyrészt az az útvonal már túlterhelt, másrészt a Kína-Oroszország-Ukrajna-Magyarország útvonal  a legrövidebb és a leggyorsabb Magyarország mellett Ausztria, Észak-Olaszország, Svájc és Dél-Németország felé is – mondta az államtitkár. A vállalatot a tervek szerint még az idén Magyarországon fogják bejegyezni. A három ország egyenlő tőkével száll be a közös cégbe, de hogy ez mennyi lesz, azt csak később jelentik be.

Forrás: MTI

Külföld

Ukrajna: regisztrálni kell, ha vámköteles árut szállítunk

Július 1-től Ukrajnában új követelmények vannak a külföldi fuvarozókkal szemben. Regisztrálni kell az Ukrán Állami Vámszolgálatnál azoknak, akik vámellenőrzés alá tartozó árut szállítanak. Nemcsak importnál és az exportnál, hanem tranzitnál is. Ha elmulasztjuk a regisztrációt, akkor megtagadhatják a vámkezelést vagy az országon való áthaladást. 

Kinek kell regisztrálni?

– külföldi fuvarozóknak (magyaroknak is)

– Ukrajna területén árutovábbítást végzőknek (pl.: kombinált szállítás esetén a szállítmányozónak)

Hogyan regisztráljak?

Ukrajnába belépés előtt vagy kilépés előtt töltsük ki a bit.ly/ukran_regisztralas oldalon lévő nyomtatványt. Ezt angol vagy ukrán nyelven tegyük meg. A nyomtatványhoz csatoljuk a magyar cégbejegyzés másolatát vagy az egyéni vállalkozói státusz igazolását. Ez is legyen ukrán vagy angol nyelvű (nem kell hivatalos fordítás).

A kitöltött nyomtatványt ezután küldjük be az ukrán vámhivatalhoz. Ezt megtehetjük személyesen a határon, postán vagy vámügyintézőnk segítségével. Sofőrünk csak akkor nyújthatja be a nyilatkozatot, ha erre felhatalmaztuk (tehát legyen nála meghatalmazás). Az ukrán vámhivatalok elérhetőségét itt találjuk: customs.gov.ua/en/contacts.

Regisztráció után 1 órán belül kapunk egy ideiglenes azonosítószámot. Erről 5 napon belül hivatalos értesítést is kapunk.

Fontos: csak egyszer kell regisztrálni a vállalkozásunknak, tehát a szállítmányokat nem kell külön-külön regisztrálni.

Forrás: trans.info, MKFE

Októbertől a brit földre induló kamionsofőröknek is útlevél kell

2021. október 1-jétől az EU tagországainak állampolgárai csak érvényes útlevéllel léphetnek be az Egyesült Királyság területére. A személyi igazolvány a hivatásos gépkocsivezetőknek sem lesz elegendő a belépéshez.

Forrás: MKFE

Szlovéniában az év végén indul a Skytoll

Szlovéniában a Dars autópálya-társaság megbízta a szlovák Skytollt egy elektronikus útdíj-rendszer kiépítésével, ami 2021. december 1-jétől kezdheti meg működését. A legfeljebb 3,5 tonna össztömegű járművek havi vagy heti bérleteket is választhatnak. Az elektronikus matricát megvehetjük okostelefonon és az eddigi autópálya matricákat árusító helyeken.

Forrás: trans.info

Dániának változtatnia kell a 25 órás parkolási korlátozáson

Az Európai Bizottság figyelmeztette Dániát, hogy módosítsa a kamionparkolók 25 órás limitjét. Ez az időkorlát 2018. január elseje óta van érvényben mintegy 90 autópálya melletti létesítménynél. Az ottani kamionparkolókban 25 óránál többet nem parkolhatnak a kamionok, ezért a gépjárművezetők nem tudják kivenni a 45 órás heti pihenőidejüket Dániában. Nemcsak a kabinban nem, hotelben sem. 

Az Európai Bizottság szerint ezzel Dánia akadályokat gördít a szolgáltatások szabad áramlása elé. Dániának most négy hónapja lesz arra, hogy módosítsa az erre vonatkozó törvényeket. Amennyiben nem teszi meg, az Európai Bíróság kötelezettségszegési eljárást indíthat Dániával szemben. Az EU lépése már csak azért is fontos, mert februárban a dán hatóságok azért büntették a külföldi kamionosokat, mert a fülkében töltötték el a 45 órás heti pihenőidejüket.

Forrás vezess.hu

Összeállította: D.CS.