A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

Győr közelében sokféle szolgáltatást nyújtó, biztonságos kamionparkoló épül

Még az idén megkezdődik az M1 autópálya 112. kilométerénél található lehajtójánál hazánk legnagyobb őrzött kamionparkolójának építése. Nem is parkoló lesz ez, hanem egy mindent egy helyen kínáló közlekedési szolgáltató centrum. A sofőröket bevásárlási lehetőség, szállás, fürdők, mosógépek várják, az autókat pedig szerelőműhely, mosó, sőt még műszaki vizsgáztatásra és tachográf­illesztésre is lesz lehetőség. 

A 4 milliárd forintos beruházás felét az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF), másik felét a Logistic Investment Kft. és egy osztrák befektető vállalja. A Logistik Investment Kft. műszaki igazgatója, Galambos István tájékoztatta lapunkat a maga nemében újdonságnak számító beruházásról. 

A parkoló helyett helyesebb lenne közlekedési szolgáltató központot mondani, itt ugyanis egy sokféle szolgáltatást nyújtó komplexum épül.

A tervek szerint lesz: 

  • üzemanyag-ellátás
  • szálláslehetőség
  • bevásárlási lehetőség
  • fürdő, zuhanyzó, 
  • mosó- és szárítógép
  • javítás, szerelés
  • műszaki vizsgáztatás
  • tachográf illesztés
  • a buszoknak külön sáv a WC tartályok kiürítéséhez
  • a betelepülő logisztikai vállalkozókat egy újkori környezet várja.

Olyan lesz, mint egy telephely

Az összetett szolgáltatások előnye, hogy a nemzetközi fuvarozásból három hetente hazatérő gépkocsivezető a parkolóban hagyhatja az autóját, ahol a telephelyi feladatokat elvégzik a helyszínen működő vállalkozások. Mialatt a hazautazó járművezető nyugodtan töltheti otthon a pihenőidejét, a parkolóban minden szükséges teendőt elvégeznek. Ha kell meghosszabbítják az autó műszaki vizsgáját, elvégzik a tachográfillesztést, gumicserét, kocsimosást, kisebb-nagyobb javításokat. Így a gépkocsivezető hétfő reggel kipihenten, teljesen rendbetett autóval indulhat a következő fuvarba. Különösen a Győrtől távoli telephellyel rendelkező sofőröknek előnyös, hogy nem kell a pihenőidő eltöltéséhez több száz kilométert megtenni a nehéz teherautóval, ami éves szinten több millió forint felesleges kiadást jelent például egy békéscsabai fuvarozónak.

Néhány autószerelési, vizsgáztatási megbízáshoz a saját telephelyi információk lehívására is szükség van. Ezért a közlekedési centrum működtet majd egy távoli számítógép elérési szervert, amin keresztül letölthetők az adatok.

Első ütemben a parkoló készül el

A beruházás első, legfontosabb lépéseként a parkolót kell megépíteni. A teljes komplexum felépítése 3 éven belül várható, de a parkoló és a legalapvetőbb kiszolgálási elemek felavatása mához egy évre várható. A 30 hektáros területen 260 kamion elhelyezésére nyílik lehetőség, de a későbbiekben még további 1000 teherautó-parkolóhellyel bővíthető a létesítmény. 

A parkoló után készülnek el a kapcsolódó beruházások: töltőállomások elektromos és alternatív üzemanyagok tankolásához is, étterem, teherautó-javító műszaki vizsgabázis és a többi szolgáltató egységek. A komplexum szolgáltatásai egymásra épülnek: a parkolóba betérő műszaki hibás autó vezetője nyugodtan étkezhet, zuhanyozhat, vagy akár meg is szállhat éjszakára, amíg a szerelők elvégzik a jármű javítását.

– Készül egy energetikai park is, amely napelemekkel állítja elő a saját rendszereinkhez és az autók feltöltéséhez szükséges villamos energiát. Rendelkezünk egy saját mélyfúrású kúttal is, amiből 90 oC-os vizet tudunk kinyerni. Ezt a hő felhasználása után visszapumpáljuk a földbe – mondja Galambos István 

Biztonság

Jelen állás szerint a győri lesz az ország legnagyobb aranyfokozatú biztonságos parkolója. Az arany fokozatú minősítés feltételeit az Európai Biztonságos Parkolási Szervezet (ESPORG) ítélte oda a beruházóknak. A minősítés egyik legfontosabb szempontja a biztonság, ami többek között magában foglalja az előírásos méretű kerítések és kamerák alkalmazását, szabványos parkolóhelyek kialakítását és a be-és kiléptetés pontos rendjét. 

Európa útjain és parkolóiban évente 25 milliárd eurónyi árunak kel lába lopások, rablások következtében. A leggazdagabb európai országok is tele vannak zsúfolt parkolókkal, a leállósávra kiszorulva éjszakázó kamionokkal. – Csak úgy lehet megtartani a gépkocsivezetői pálya vonzóerejét, ha teljes kiszolgálást nyújtó közlekedési központokkal várjuk a pihenőidőre betérő sofőröket, ahol nem kell a rakomány- vagy üzemanyag-tolvajoktól tartani – állapítja meg Galambos István. A biztonságért fizetni közös érdeke az áru tulajdonosának, a biztosítónak és a fuvarozónak. 

Itt szinte minden van

A helyszínválasztás egyébként azért esett Győrre, mert ott szinte minden fontos kapcsolódási lehetőség megtalálható. A parkoló az M1 autópályával párhuzamosan, annak közvetlen közelében helyezkedik el. Budapestről Bécs felé haladva a 112-es kilométernél található, de a dupla körforgalom lehetővé teszi  mindkét irányból a megközelítést.

Győr fontos ipari központ, kiváló infrastruktúrával. Az egyik legforgalmasabb hazai autópályán kívül közel esik a gönyűi vízi átrakó, a vasúti kapcsolat 2 kilométeren belül elérhető, de nincs sokkal messzebb a legnagyobb szállító repülőgépek fogadására alkalmas péri repülőtér sem. Az intermodális kapcsolatoknak köszönhetően további 70 hektárra várják a beruházók a betelepülő logisztikai cégek jelentkezését.

Kaibinger Tamás

A Fuvarlevél szerkesztősége azzal foglalkozik, hogy újságai, szakkönyvei és honlapja segítségével támogassa a szállítmányozó vállalkozások működését. Újságcikkeiben, szakmai írásaiban könnyen érthetővé teszi a magyar jogszabályi előírásokat, bemutatja az új technológiákat és megadja a választ az összes olyan kérdésre, amivel olvasói hozzá fordulnak.

Ügyfélszolgálatunk segítségével előfizetőink gyors és pontos szakmai választ kaphatnak felmerült kérdéseikre.

Hirdetés

Hirdetés megrendelése:
Telefon: 30/628-9945
E-mail: hirdetes@ujmedia.eu