Ha az összes gyártókapacitást azonnal átállítanánk az elektromos meghajtású járművekre, akkor is 16 évbe telne a világ összes járművének a lecserélése (90 millió autóról van szó). A gyakorlatban a járműpark teljes elektromos átállásához kétszer ennyi időre, kb. 30-35 évre lesz szükség. A Bosch cég vezérigazgatója jutott erre a következtetésre, amiből kitetszik, hogy a robbanómotoros technológia még sokáig velünk marad.
A teljes átálláshoz még jelentős műszaki fejlesztésekre is szükség van. Egy aratógép például napi 12 órát dolgozik óránként 250-300 kW teljesítménnyel. Egy ilyen teljesítmény kielégítéséhez olyan nehéz akkumulátorra lenne szükség, amitől a kombájn kerekei besüllyednének a földbe.
A hamarosan Magyarországon is megjelenő Fraunhofer kutató-fejlesztő intézet megállapítása szerint 2030-ban a nehéz teherautók kb. 15%-a közlekedik majd elektromos meghajtással az EU-ban. Az intézet egy 2.400 teherautót számláló flottára kivetített számításai megmutatták, hogy a saját telephelyen végzett lassú áramfeltöltés kielégítheti a flotta igényeit. A nyilvános töltőállomásokon viszont legalább 350 kW teljesítményű töltőpontokra, úgynevezett megawatt töltőállomásokra lesz szükség, hogy ne kelljen várakozni a menet közbeni utántöltéseknél.
Forrás: Verkehrsrundschau