A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

Hamarosan figyelmeztető jelzéseket ad ki a HU-GO rendszer, ha érzékeli, hogy nem megfelelően fizették az útdíjat az autóra. A figyelmeztető jelzést azok kapják meg, akik regisztráltak a szolgáltató rendszerében.

Jelenleg a sofőr semmilyen visszajelzést nem kap arról, ha valamit elrontott, ha nem megfelelően fizette ki az útdíjat. Ez főleg a viszonylati jegyet váltóknál gyakori probléma. Egy rosszul beírt rendszám, hibásan megadott járműadatok, megváltoztatott útvonal hamar megbosszulja magát. A vállalkozó azonban sokszor csak akkor szerez tudomást a tévedésről, amikor hetekkel később meghozza a posta a rendőrségtől a bírságcsekket. Ha szerencséje van, akkor csak egyszer 140-165 ezer forintra büntetik. Ha nincs szerencséje, akkor a hiba tovább fennállt, s ugyanazért a problémáért több napon keresztül újra és újra megbírságolják. Könnyű úgy összeszedni egy félmilliós bírságot, hogy hetekig nem is veszi észre a fuvarozó, hogy valami nincs rendben a díjfizetésével.

Ezen a problémán valóban segíteni tud egy figyelmeztető rendszerüzenet. Ha az autót valahol bemérik, akkor a rendszer most is érzékeli, hogy a megadott adatok és a mért adatok nem egyeznek meg. Például máshol van az autó, mint amelyik úton lehetne, vagy nem azzal a tengelyszámmal vettek rá jegyet, mint kellett volna. A fuvarozók régóta hiányolják, hogy miért ne lehetne egy ilyen üzenetküldést rendszerbe állítani. Új adatokra, új regisztrációra nincs szükség hozzá. A fuvarozók válláról viszont elég nagy terhet venne le ezzel. A fuvarozói érdekképviseletek egy éve kérik, hogy indítsák be ezt a riasztási szolgáltatást. Plusz pénzbe alig kerül, semmilyen plusz támogatást nem jelent, viszont nagyon sok bírságot meg lehet előzni vele.

A NiT Hungary és az MKFE jelentette most be, hogy a NÚSZ augusztustól próbaüzemben el fogja indítani ezt a szolgáltatást. Ha hibát vesznek észre, akkor a rendszer küldeni fog egy figyelmeztető jelzést a megadott elérhetőségekre. Azt még egyelőre nem tudjuk, hogy ez sms-ben, vagy más módon történik-e, például emailben.

Fontos tudni, hogy a bírságot akkor is megkapja majd a fuvarozó, ha a HU-GO kiküldi neki ezt a riasztási jelzést. Hiszen amikor a rendszer érzékeli, hogy valami nincs rendben (hivatalos szóhasználattal „nem megfelelő úthasználat”-ot regisztrál), akkor már valahol bemérték az autót díjfizetés nélkül. Ezeket a beméréseket nem fogják eltörölni, ugyanúgy megy a rendőrséghez az adat. Amit a fuvarozó nyerhet: megúszhatja az ismétlődő bírságokat. Az első hiba észrevétele után azonnal javíthatja a hibát, s megelőzheti, hogy ugyanazért a problémáért újra és újra megbírságolják.

A szolgáltatás e cikk írásakor egyelőre nem indult még el, a HU-GO weboldalán még híreket sem lehet olvasni róla. A hírt a NiT Hungary és az MKFE jelentette be. A szolgáltatást augusztustól tesztelni fogják. A próbaüzem egy-két hónapig tart majd, s ebben csak a fuvarozók egy kis része vesz részt. A nyilvános szolgáltatás majd a sikeres próbaüzem után, szeptemberben vagy októberben indulhat el.

A próbaüzemben részt vevőket a NÚSZ fogja kiválasztani. Elvileg bármelyik regisztrált fuvarozó bekerülhet. Aki részt vesz a szolgáltatás tesztelésében, az hiba esetén a következő üzenetet kapja:

Tisztelt XY!
Ellenőrzési rendszerünk a(z) AAKTESZT321 rendszámú jármű úthasználata során nem megfelelőséget észlelt. Kérjük, szíveskedjen ellenőrizni a regisztrált adatokat, illetve a megvásárolt úthasználati jogosultság során rögzített paramétereket!

További információk:
Nem megfelelőség észlelésének ideje: 2014.07.25 12:47:38
Felségjelzés: H

Tisztelettel:
Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
web: www.hu-go.hu
E-mail: ugyfel@hu-go.hu
Call Center: +36 40 40 50 60