A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

Több kedvező dolog is megvalósulni látszik a nyáron meghirdetett fuvarozói csomagból. Nő a napidíj, csökken az illeték, levonható lesz a külföldi útdíj az iparűzési adóból. Összefoglaltuk, mi látszik eddig a fuvarozói kedvezményekből?

Nyáron hirdették meg a fuvarozók helyzetét javító intézkedéscsomagot. A programpontokról kormányhatározat született, ami azt jelenti, hogy az illetékes miniszterek különböző határidőkkel megkapták a feladatot, hogy mit kell megvalósítani. Néhány intézkedés már látszik a jövő évi adótervekből – ezeket foglaljuk össze.

Napidíj

A legjobb, hogy emelkedik a nemzetközi fuvarozásban és személyszállításban dolgozó gépkocsivezetők és kísérők adómentesen adható napidíja. Ez eddig napi 40 euró volt, 2016-tól napi 60 euró is lehet. Ez tehát az adómentesen elszámolható maximális összeg.

Iparűzési adó

Jövőre nem csak az itthon, hanem a külföldön megfizetett útdíjak 7,5 százalékát is levonhatják a fuvarozók a fizetendő iparűzési adóból. Ez főleg nemzetköziben nagyon sokat teljesítő fuvarozóknak lesz jelentős kedvezmény.

Az elszámoláshoz fontos, hogy a fuvarozónak pontos kimutatása legyen arról, hogy az év során mennyit fizetett be útdíjra, s ezek az összegek pontosan szerepeljenek a könyvelésében. Egy esetleges ellenőrzés során ezeket szükséges lehet igazolni is.

Nem lesz átírási illeték

Szintén a fuvarozókat érinti, hogy számukra eltörli a kormány az autó-átírási illetéket. Buszokra, teherautókra és nyergesekre is vonatkozik ez a kedvezmény. Az adatok szerint évi 15 ezer jármű átírása válik ingyenessé, ami 1,3 milliárd forintot hagy a vállalkozók zsebében. Autónként 100 ezer forint körüli az eltörölt tétel.

Sofőrképzés

Kevesebbet hallani ma róla, a program még mindig az előkészületeknél tart. Állítólag januárban indulnak az első képzések. A 6 ezer helyre 23 ezren jelentkeztek. Aki bejut, annak ingyenes lesz a C és E kategória megszerzése, továbbá a GKI kártya. Ez 500 ezer forint támogatást jelent, amit vissza kell fizetni, ha a kiképzett sofőr felbontja a szerződését és elhagyja a szakmát.