Az EU statisztikai adatai szerint 2022-ben 8,9 százalékkal csökkent a kabotázs fuvarok száma Európában. A közúti teherfuvarozás összteljesítménye 2022-ben megmaradt az előző év szintjén, enyhe emelkedést csak a nemzetközi fuvarozási ágazat tudott felmutatni.
Az európai szóhasználatban kabotázsnak nemcsak az idegen jármű által egy adott országon belüli feladó és címzett közötti fuvarozás minősül, de idetartozik az ún. Cross Trade, vagy nagy-kabotázs is. Nagy-kabotázs pl. az EU területén belüli két ország között egy harmadik országos teherautóval végzett fuvarozás.
A fuvarteljesítmények tavalyi csökkenését elsősorban az ukrajnai háború, valamint a dráguló üzemanyagárak okozták. A Mobilitás Csomag azon rendelkezése is jelentősen csökkentette a fuvarok számát, amely előírja a járműveknek a székhely szerinti tagállamba történő kötelező hazatérését.
Forrás: transinfo.de