A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

2023. augusztus 21-től csak második generációs tachográffal szabad forgalomba helyezni a 3,5 tonna össztömeget meghaladó járműveket. Csakhogy egy kis hiba csúszott az okos tachográf működtetésébe. 

Kiderült ugyanis, hogy az Euspa űrprogramügynökség nem tudja határidőre rendelkezésre bocsátani az előírt biztonsági jelet. Ez a ma még hiányzó szolgáltatás egy olyan jelzés, ami a műholdas jeladás esetleges hibájára vagy külső beavatkozásra hívja fel a járművezetők figyelmét. Az új tachográf emiatt nem rendelkezik majd a rendeletben foglalt valamennyi előírt funkcióval. Brüsszel ezért módosítani akarja az új tachográfra vonatkozó előírásokat, és el akarja rendelni a 2. verziós tachográfok pillanatnyi helyzetnek megfelelő átalakítását. Ennek az árát a járműtulajdonosok fogják megfizetni. A TLN nevű holland szállítmányozói szervezet bírálja a 10,5 millió eurós többlet kiadással járó brüsszeli elképzeléseket. A jogszabály megváltoztatása szerintük növeli a szakműhelyekben a tachográfok kalibrálásával foglalkozó dolgozók munkaidejét, és új eszközök megvásárlására kényszeríti őket. Be kell szerezniük a különböző márkájú menetírókhoz tartozó speciális eszközöket, és azok kezelésére ki kell oktatni a dolgozóikat. A TLN szerint várható, hogy a szakműhelyek a többlet kiadásaikat továbbszámlázzák a tachográfot megvásárló fuvarozóknak. Véleményük szerint mivel a hibák gyakori előfordulásáról nincsenek információk, a tachográfok ideiglenes átalakítása minimális előnnyel járna, azonkívül a közúti ellenőrök is nehezen tudnák megállapítani, hogy egy adott készülék aktualizálása megtörtént-e.

Forrás: trans.info/de