A 3,5 tonna össztömeg feletti, nemzetközi forgalomban tevékenykedő teherautók régi – első generációs digitális és analóg – tachográfjait 2024. december 31-ig le kell cserélni az új, második generációs, intelligens tachográfokra.
A nemzetközi tapasztalat szerint a flottatulajdonosok nem sietnek a most még gyorsan lebonyolítható cserével. A magyar és a külföldi tachográfszervizek attól félnek, hogy a fuvarozók az utolsó pillanatra halasztják a cserét, és emiatt hosszas várakozások alakulnak ki. Számítani kell rá, hogy az utolsó hetekben megsokszorozódnak az új készülék iránti igények, és nem lesz elég készülék a raktárakban.
Az év végi roham idején megnő a rendelések átfutási ideje is. A cserére jogosult szervizek teljesítménye sem fokozható a végtelenségig: egy képzett szerelő munkanapjába két tachográfcsere fér bele.
Magyarországon kétévente kötelező a tachográfillesztés és a kalibrálási jegyzőkönyv kiállítása. Aki megteheti, érdemes egy menetben elintézni a cserét is, így nem kell kétszer felkeresni a tachográfszervizt, rövidebb időre esik ki az autó a munkából. A beépítés Magyarországon nagyjából 2.000 euróba kerül, Ausztriában és Németországban 3.000 euró a díja. A készülékcsere elkerülhetetlen. Ne várjuk meg vele az év végét, most még sorban állás nélkül nyugodtan elintézhetjük!