A Transport & Environment Európára koncentráló civil szervezet becslései szerint 2030-ban az utakon közlekedő új teherautók 30%-a nulla kibocsátású lesz.
Az Európai Unió a tehergépkocsik kibocsátásával kapcsolatban az alábbi elérendő célokat tűzte ki:
- 2030-tól 45%-kal alacsonyabb károsanyag-kibocsátás az 1990-es évek szintjéhez képest
- 2035-től 65%-kal alacsonyabb károsanyag-kibocsátás
- 2040-től 90%-kal alacsonyabb kibocsátás.
Az Európai Unió célkitűzései és környezetvédelmi politikája a logisztikai ipart a belső égésű motoros járművekről a nulla kibocsátású járművekre tereli át. Egy új kutatás arra a megállapításra jutott, hogy a tisztán elektromos hajtású tehergépkocsik tulajdonlási költsége alacsonyabb a dízeljárművekénél. (A tulajdonlási költség magába foglalja a járművel kapcsolatban felmerült összes költséget a beszerzésétől az eladásáig.) A szakértői becslések szerint az elektromosok tulajdonlási költsége 1,14 euró/km, míg a dízeleké 1,18 euró kilométerenként.
A kutatást végző Frontier Economics szerint a különbség tovább fog nőni az Euro 7-es autók megjelenésével. Az új Euro 7-es normák miatt a dízelek gyártási költsége teherautónként 12.500 euróval fog emelkedni. Azzal is számolnak, hogy az Euro7-es autóknál nőni fog az üzemanyag-fogyasztás amiatt, hogy hidegindításkor a katalizátor felmelegítéséhez több üzemanyagra lesz szükség. Emiatt 3,5%-os fogyasztásnövekedéssel számoltak. Ezek pedig tovább növelik majd a dízelek tulajdonlási költségét.
Forrás: TI