Megtörtént a Kalocsa–Paks új Duna-híd utolsó elemének pályalemez-betonozása, ezáltal a 946,2 méter hosszú, 10 támaszú híd három részből álló szerkezete összezárult, írta a baon.hu.
Az utolsó elem beemelését követően számos befejező munkafolyamat veszi kezdetét: a hídpálya szigetelése, az aszfaltozás, a helyszíni korrózióvédelmi munkák, burkolatjel-festések, a korlátok elhelyezése, a köz- és díszkivilágítás szerelése, a híd monitoring- és riasztórendszerének kiépítése, a hajózási jelzések és légiakadály-jelző felszerelése van még hátra.
A várhatóan 2024 nyarára elkészülő Kalocsa–Paks új Duna-híd a 20. híd lesz a Duna magyarországi szakaszán, aminek köszönhetően a Kalocsa és Paks között a menetidő a korábbi 55 percről hozzávetőlegesen 15 percre csökken.
Forrás: Magyar Építők