A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

Februártól egy éven keresztül elektromos autó beszerzésére pályázhatnak a vállalkozások. Egy-egy személyautóra 2,8 millió forintot, teherautóra az akkumulátor kapacitásától függően akár 4 millió forint támogatást is kaphatunk. Fuvarozásra használt autóra nem kapható támogatás.

Február elsején indul a pályázat beadási időszaka, s ha marad keret, akkor egészen 2025 márciusáig pályázhatunk elektromos autó beszerzésre. A teljes keretösszeg 30 milliárd forint, ebből Budapestre és Pest vármegyére 10,8 milliárd jut, 19,2 milliárd pedig az ország többi részébe kerülhet. 

A dolgozók számától függ, hány autóra pályázhatunk

Egy vállalkozás akár több autóra is adhat be pályázatot. A megpályázható mennyiség a munkavállalók számát függ:

  • Ha a cégnek 10-nél kevesebb dolgozója van, akkor egy autóra pályázhatnak, 
  • 10-49 fő között maximum 5-re, 
  • 50-250 fő közötti cég esetén maximum 10-re.

Az elnyerhető összeg ezen felül függ a jármű kategóriájától és az akkumulátor teljesítményétől. 

Akkumulátor kapacitása Egy járműre eső támogatási összeg Egy jármű elszámolható költsége
M1 kategória (személygépkocsi 9 személyesig)
41 kWh alatt 2.800.000 11.500.000
41-59 kWh 3.600.000 14.000.000
59 kWh felett 4.000.000 20.000.000
M2, N1 és N2 kategória (kisbusz maximum 5 t-ig, áruszállító gépkocsi 12 t-ig)
50 kWh alatt 3.600.000 17.000.000
50-74 kWh 3.800.000 22.000.000
74 kWh felett 4.000.000 25.000.000

A pályázat kizárólag a tisztán elektromos meghajtású járművek beszerzését támogatja, tehát hibrid nem vásárolható. 

Cégek és EV-k pályázhatnak/Fuvarozásra használt autók kizárva 

A pályázók lehetnek cégek és egyéni vállalkozók is.  Nincs méretre vonatkozó korlát, ám ahogy írtuk, a járművek mennyiségét az alkalmazotti létszám határozza meg. 

Azt viszont előírja a pályázat, hogy a vállalkozás nem lehet új alapítású, és megfelelő tőkeerővel is rendelkeznie kell. Az alapítás 2021.december 31. előtt kell hogy legyen, tehát legalább 2 év működés a feltétel. A legutolsó lezárt üzleti év beszámolója szerinti árbevételnek pedig meg kell haladnia a mostani projekt költségvetését. Egy tízmilliós árbevételű kisvállalkozás nem pályázhat húszmilliós autó beszerzésére. 

Megszokott korlátozás az is, hogy a közúti árufuvarozással foglalkozó vállalkozásokat kizárják a pályázatból. Teherszállító járművet vásárolhatnak a vállalkozások, de olyant nem, amit ellenszolgáltatás fejében végzett fuvarozásra akarnak felhasználni. Saját célú személy- vagy áruszállításra viszont bármely más termelő vagy szolgáltató vállalkozás igényelhet támogatást.  

Fontos feltétel még ,hogy a vállalkozásnak a most beszerzett autót legalább 3 évig meg kell tartania. A beszerzéséről számított 3 évig nem szabad eladni, sem bérbe vagy használatba adni. 

Mire lesz elegendő a támogatás? 

M1 kategóriában a legolcsóbb elektromos autó ma a Dacia Spring: 27,4 kWh-s akkumulátorával a jármű listaára kicsivel nettó 7 millió forint alatt áll meg. Ez tehát 4,8 millióra szorítható le a támogatással. 

A kisáruszállítók között népszerűnek tűnik a kínai BYD ETP3 elektromos teherautó, melyet a forgalmazó 27.500 euróért, azaz átszámítva nagyjából nettó 10,5 millió forintért kínál. Akkumulátora szintén 50 kWh alatti, így 3,6 millió forintos támogatással csökkenthető a beszerzési ára. A végösszeg így nettó 7 millió alatt lehet a támogatással.

A részleteket a palyazat.gov.hu oldalon találjuk meg. 

Nagy Csaba