Egy tanulmány szerint 2030-ra 1.000 gyorstöltő állomást kell létesíteni Európában ahhoz, hogy a forgalomba helyezett e-teherautók áramigénye 91%-osan kielégíthető legyen.
Az EU rendelet 2.000 áramtöltő állomást irányoz elő 2030-ig, ezek szerint a szükségesnél jóval többet. Ha egy nagyteljesítményű töltőállomás legalább 20 gyorstöltő csatlakozással rendelkezik, akkor a 2000-nek a fele is elegendő lesz 2030-ban, állapítja meg a tanulmányt készítő Fraunhofer-Institut. A német igényeket például 150-200 töltőállomás bőven ki tudná elégíteni 2030-ban, ehhez viszont a kormány által tervezettnél sokkal nagyobb teljesítményű töltőállomásokat kell felállítani.
A német kormány vállalta 2030-ig 350 töltőállomás finanszírozását. A MAN és az E.on pedig az állami támogatástól független vállalkozásban 2025. végéig szeretne 80 olyan töltőpontot felállítani, melyeken haszonjárművek is vehetnek fel áramot. A két nagyvállalat 2030-ig 170 telephelyet kíván létesíteni 450 töltőponttal a következő országokban: Németország, Ausztria, Cseh Köztársaság, Dánia, Egyesült Királyság, Lengyelország, Olaszország és Magyarország. „Az energia-átállás csak úgy valósítható meg, ha 2030-ig legalább 50.000 töltőpont épül a haszonjárművek számára”- nyilatkozta a MAN vezérigazgatója.
Forrás: Verkehrsrundschau