Torzítja a versenyt a teherautók 8 hetenkénti visszatérési kötelezettsége

A Mobilitás Csomag hatályba lépése után 6 tagállam – köztük Magyarország is – panaszt nyújtott be a csomag rendelkezései ellen. A panaszosok szót emeltek többek között az új kabotázs szabályok, a járművezetők 4 hetenkénti és az autók 8 hetenkénti hazatérési kötelezettsége és a heti pihenőidő kabinban töltésének tilalma ellen.

A tárgyalás folyamán a főügyész javasolta az EB-nek, hogy tekintse jogosnak a panasznak azt a részét, ami a teherautók 8 hetenkénti visszatérési kötelezettségét kifogásolja. A főügyész véleménye szerint az uniós jogalkotók nem számoltak a visszatérési kötelezettség várható versenytorzító következményeivel.

Az EU peremvidékén fekvő országok teherautóinak a többinél jóval hosszabb utat kell megtenniük a visszatérésig. Ez különösen érvényes a ciprusi és máltai fuvarozókra, akiknek másoknál nagyobb ráfordítást okoz a 8 hetes szabály. A jogalkotók nem gondoltak a 8 hetenkénti visszatéréssel okozott plusz szén-dioxid terhelésre sem.

Mivel az EB bírók legtöbbször követik a főügyész javaslatait, nagy esély van rá, hogy a 8 hetes szabályt jogellenesnek nyilvánítják. A bírósági eljárás várhatóan néhány hónapon belül lezárul.

Forrás: Verkehrsrundschau

A Fuvarlevél szerkesztősége azzal foglalkozik, hogy újságai, szakkönyvei és honlapja segítségével támogassa a szállítmányozó vállalkozások működését. Újságcikkeiben, szakmai írásaiban könnyen érthetővé teszi a magyar jogszabályi előírásokat, bemutatja az új technológiákat és megadja a választ az összes olyan kérdésre, amivel olvasói hozzá fordulnak.

Ügyfélszolgálatunk segítségével előfizetőink gyors és pontos szakmai választ kaphatnak felmerült kérdéseikre.

Hirdetés

Hirdetés megrendelése:
Telefon: 30/628-9945
E-mail: hirdetes@ujmedia.eu