A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

Viszlát viaTOLL, jön az eTOLL!

2021 júliusától Lengyelországban át kell állni az új útdíjfizetési rendszerre, az eTOLL-ra. A korábbi viaTOLL szerződéseket meg kell szüntetni, és szeptember végéig le kell adni az OBU-kat. A fel nem használt befizetéseket visszautalják.

Az új útdíjfizetési rendszer miatt meg kell szüntetnünk a régi viaTOLL szerződésünket. Ezt megtehetjük a bit.ly/lengyelut22 linken található nyomtatvány kitöltésével. A nyomtatványhoz mellékelni kell egy fotót az OBU-ról is. Úgy készítsük a fotót, hogy látszódjon rajta az OBU azonosító száma (ez a hátoldalán van)!

A nyomtatvány „Bank Details” részében meg kell adnunk a számlaszámunkat. Erre azért van szükség, hogy az előrefizetéses szerződések fel nem használt egyenlegét, valamint az OBU-ért fizetett kauciót a viaTOLL vissza tudja utalni. A régi szerződésünket 2022. szeptember 30-ig szüntethetjük meg, eddig kérhetjük vissza a pénzünket. Az aláírt nyomtatványt a fényképpel együtt elküldhetjük:

– e-mailen: info@viatoll.pl

– postán: Skrytka Poczowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań,

– leadhatjuk személyesen a viaTOLL ügyfélszolgálati pontjain. Ezek listáját megtaláljuk a bit.ly/lengyelut23 oldalon (az oldal alján a pdf vagy xls linkre kattintsunk).

Akinek van már eTOLL szerződése, az az eTOLL ügyfélszolgálati pontjain is leadhatja a nyomtatványt (bit.ly/LENGYELUT2).

A szerződés megszüntetése után a régi OBU-t vissza kell szolgáltatnunk. Ezt 2021. szeptember 30-ig tehetjük meg. A készüléket leadhatjuk a viaTOLL ügyfélszolgálati pontjain vagy elküldhetjük postán a következő címre:

viaTOLL Centrum Obsługi Klienta,

Skrytka Pocztowa 528, Poznań 9

60- 967 Poznań

Poland.

A viaToll azt kéri, hogy az OBU-t bélelt papírdobozban vagy fémdobozban küldjük, nehogy megsérüljön. Ha postán küldjük vissza az eszközt, akkor egy plusz nyomtatványt is ki kell töltenünk, ezt az oldalon találják. 

A szerződések megszüntetésével és az OBU leadással kapcsolatban tájékoztatást kérhetünk a kontakt@etoll.gov.pl címen is.

Áttérés az e-TOLL-ra

Az e-TOLL elektronikus útdíjszedési rendszerbe a 9 fősnél nagyobb buszoknak kell regisztrálni, az S, G és GP jelzésű fizetős utak használatához.

Három módon regisztrálhatjuk a vállalkozásunkat:

– online, az etoll.gov.pl oldalon,

– személyesen, az ügyfélszolgálati pontokon (bit.ly/LENGYELUT2) és

– flottakártya-szolgáltatón keresztül.

Regisztrációkor meg kell adnunk, hogy előre feltöltős vagy utólagos fizetést választunk. Ez utóbbi esetben szükség lesz új garanciára is (banki, flottakártya-szolgáltatói vagy készpénzben, átutalással megfizetett). A garanciáról bit.ly/lengyelut24 oldalon találunk részletes információt.

Vállalkozásunknak elég csak egyszer regisztrálni, utána már tetszőleges számú járművet hozzáadhatunk a számlánkhoz.

A regisztrációhoz szükség lesz:

– egyéni vállalkozónál: a vállalkozói státuszt igazoló iratra és a tulajdonos útlevelére vagy személyi igazolványára

– cég esetén: a cégkivonatra,

– ha nem a tulajdonos jár el, akkor kell egy meghatalmazás,

– kell a cég képviselőjének vagy a meghatalmazott személyi igazolványa, vagy útlevele,

– a jármű forgalmija,

– az Euro besorolás igazolása (ha nem tartalmazza a forgalmi),

– lízingelt jármű esetén a lízing szerződés

– telefonszám

– e-mail cím (szükséges az online regisztrációhoz).

A regisztráció után ki kell választanunk, hogy milyen eszközt szeretnénk használni az útdíj fizetésre:

– az e-TOLL alkalmazást: előnye, hogy ingyen és gyorsan telepíthető a sofőr mobiljára. Az alkalmazás letölthető lesz a Google Playből és az AppStore-ból. Információk az alkalmazásról: bit.ly/lengyelut25.

– OBU-t: az ügyfélszolgálati pontokon szerezhetjük be (bit.ly/lengyelut5) vagy

– saját helymeghatározó rendszert (pl.: GPS).

A NiT Hungary tájékoztatása szerint 2021. szeptember végéig a viaTOLL és az eTOLL rendszer párhuzamosan fog működni. Ez azt jelenti, hogy szeptember 30-ig még közlekedhetünk a régi OBU-val.

Máthé Anna  

 

 

A Fuvarlevél szerkesztősége azzal foglalkozik, hogy újságai, szakkönyvei és honlapja segítségével támogassa a szállítmányozó vállalkozások működését. Újságcikkeiben, szakmai írásaiban könnyen érthetővé teszi a magyar jogszabályi előírásokat, bemutatja az új technológiákat és megadja a választ az összes olyan kérdésre, amivel olvasói hozzá fordulnak.

Ügyfélszolgálatunk segítségével előfizetőink gyors és pontos szakmai választ kaphatnak felmerült kérdéseikre.

Hirdetés

Hirdetés megrendelése:
Telefon: 30/628-9945
E-mail: hirdetes@ujmedia.eu