A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

Waberer’s: újra felfelé?

A Waberer’s az utóbbi évek nagy zuhanása után úgy tűnik, talpraállt. A részvény árfolyama kilőtt, és a brókerek szerint ez csak a kezdet.

A Waberer’s-re odafigyel a szakma. Nem véletlenül. A cég helyzete együtt mozog a hazai fuvarpiaccal. Ebből a szempontból pedig kifejezetten jó hír, hogy úgy tűnik, kimásztak a gödörből. Ebben a gazdaság növekedése mellett annak is szerepe lehet, hogy tavaly jelentős átalakításokat hajtottak végre. 

Az átalakulás 

2020 márciusában Erdélyi Barna került az akkor még masszívan veszteséget termelő  Waberer’s élére. Az új vezérigazgató költségcsökkentési intézkedéseket vezetett be, és átalakította a cég Nemzetközi Fuvarozási Szegmensét (ITS). A szerződéses ügyfeleikre, és az Európán belüli főbb kereskedelmi sávokra koncentráltak. Ezzel párhuzamosan megerősítették a szállítmányozási üzletágukat és az alvállalkozói kapcsolataikat.

Tavaly ősszel a cég tulajdonosi szerkezetében jelentős változásokat jelentettek be. A korábbi befektető, a Mid Európa jelentős részvénypakettől szabadult meg. 30,99%-os részesedést szerzett a Jelinek Dániel tulajdonában lévő Trevelin Holding Zrt., 21 %-ot birtokol az MHB Optimum Zrt., és 20%-os tulajdonrésszel visszatért a cég névadója, Wáberer György High Yield Zrt.-je is. A Mid Európa 28,01%-ot tartott meg. Wáberer György az áprilisi közgyűlésen már az új igazgatóságba is bekerült. 

Az új tulajdonosok tavaly új vezérigazgatót neveztek ki: Barna Zsoltot, aki korábban a Regionális Logisztikai Divíziót (RCL) vezette. Az ő nevéhez fűződik a cég szolgáltatási körének a bővítése 

– a konténer és raktározási logisztikai üzletág elindítása, 

– a Szemerey Transport Zrt. fuvarozó integrálása, illetve 

– a raktározási tevékenység gerincének helyet biztosító BILK felfuttatása.

A korábbi vezérigazgató, Erdélyi Barna az igazgatóság tagjaként a terjeszkedésért és a partnerkapcsolatokért felelős vezető lett.

Sikeres félévzárás – kilőtt a részvény

A Waberer’s első negyedévi, de különösen a második negyedévi számai már szinte a korábbi sikeres időszakokat idézték. A cégcsoport árbevétele 29 %-kal haladta meg az előző év azonos időszakát, és elérte a 150 millió eurót.

A nemzetközi fuvarozási szegmensük árbevétele még ennél is többel, 40%-kal nőtt tavalyhoz képest. A Regionális Logisztikai Divízió (RCL) sem szégyenkezhet a maga 25%-os növekedésével. A legnagyobb partnereikkel többéves szerződéseket kötöttek, ami stabilitást ad. De még az egyéb (pl. biztosítói) érdekeltség is 9,4%-os növekedést tudott felmutatni. Összességében a tavalyi hasonló időszak 11,5 millió eurós vesztesége után a cég most 6,1 millió eurós nyereséget ért el. 

A Waberer’s mutatói annyira jók voltak, hogy a Concord Bróker Kereskedőház rögtön tartásra javasolta a cég papírjait, mert abban kb. 15-%-os növekedést láttak. Az elemzés hatására szinte azonnal 12%-ot drágultak a cég papírjai. A Concord rögtön frissítette az elemzését, és már 56 százalékos részványár növekedést jósolt az idénre. Egy másik bróker, az Equilor is mintegy 54 százalékos emelkedést feltételez. Mindkét bróker szerint a cég jelentősen alulértékelt, és komoly növekedés előtt áll.

Tervek: balkáni terjeszkedés, logisztikai erősödés

A cégcsoport flottája egy év alatt 5,3%-kal növekedett (2816-ra), viszont a sofőrjeik száma 8,7 %-kal csökkent (3451-re). A sofőr-hiány a cég egyik nagy problémája. Többek közt képzések indításával igyekeznek mindent megtenni a sofőrhiány enyhítésére. És a magyar sofőrök mellett szerbiai, ukrajnai és romániai sofőrökkel pótolják a kiesett létszámot.

A Waberer’s célja, hogy Kelet-Közép-Európa meghatározó logisztikai szolgáltatójává váljon. Ennek érdekében Európa szűkebb, de hatékonyabb kiszolgálására koncentrálnak a nemzetközi fuvarozásban. Emelni akarják a szolgáltatásaik minőségét, összetettségét. Mindezektől jobb kihasználtságot és magasabb árazást remélnek. Fejlesztik a hűtőfuvarozást és az ADR szállításokat is. Ezek olyan területek, amire van kereslet, és magasabbak a fuvardíjak. 

Nagy hangsúlyt fektetnek a logisztikai szolgáltatásokra is, mint a raktározás, disztribúció. Jelenleg Magyarországon és Szlovákiában erősek a raktározásban, amit ki szeretnének terjeszteni az egész térségre. Ennek első lépése lehet Szerbia, ahol a logisztikai piac nagy fejlődés előtt áll. Szerbiára a sofőr utánpótlás miatt is jó támaszpontként tekint a Waberer’s.

A nagy-britanniai áruszállítás továbbra is jelentős maradt, a fuvarok mintegy 30%-át teszi ki. Bár az ottani sofőrhiány, áruszállítási gondok miatt csábító lenne ennek az aránynak a növelése, a Waberer’s nem kívánja ezt az arányt a német, olasz vagy a spanyol piac kárára növelni, csak megtartani.

Őri András

 

A Fuvarlevél szerkesztősége azzal foglalkozik, hogy újságai, szakkönyvei és honlapja segítségével támogassa a szállítmányozó vállalkozások működését. Újságcikkeiben, szakmai írásaiban könnyen érthetővé teszi a magyar jogszabályi előírásokat, bemutatja az új technológiákat és megadja a választ az összes olyan kérdésre, amivel olvasói hozzá fordulnak.

Ügyfélszolgálatunk segítségével előfizetőink gyors és pontos szakmai választ kaphatnak felmerült kérdéseikre.

Hirdetés

Hirdetés megrendelése:
Telefon: 30/628-9945
E-mail: hirdetes@ujmedia.eu