A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

Németországban  rendelet született az önvezető járművek forgalomba helyezésének feltételeiről és a közlekedésük szabályairól. A rendelet bevezetése után Németországban találkozhatunk először sofőr nélkül haladó autóbuszokkal és teherautókkal a forgalomban.

Az önvezető járművek egymással tartják a kapcsolatot, vagyis hálózatban működnek. Tájékoztatják egymást pl. az útba eső balesetekről, útépítésekről, torlódásokról stb. A vezető nélküli autók a következő fejlesztési fokozata az lesz, amikor már teljes önállósággal rendelkeznek majd. Az önvezető járművek közlekedése olyan útvonalakon biztonságos, amelyek biztosítják a digitális információcserét. Ehhez kellenek például az „intelligens” közlekedési lámpák, melyek tájékoztatják járművet a zöldhullám kihasználásához szükséges optimális sebességről. Szükség van intelligens közlekedési táblákra, alagút kamerákra, sőt még arra is, hogy a hidak informálják az önvezető autókat a jegesedési helyzetről. A jármű komputere ezek figyelembevételével akár újratervezheti az útvonalat, így az úticélt a leggazdaságosabb sebességgel, a legkedvezőbb útvonalon, a torlódások elkerülésével érheti el. Ha valamiért az önálló vezetési módot ki kell iktatni, akkor a rendszer felszólítja a külső műszaki felügyeletet ellátó biztonsági járművezetőt, hogy vegye át az irányítást. Ha nem érkezik válasz a felszólításra, akkor az automatika leállítja az autót az út szélen. A német úthálózat digitális lefedettsége egyelőre még nem teljes, több beruházás is folyamatban van, és hátra van még a közlekedésére alkalmas útvonalak kijelölése is.

Forrás: VerkehrsRundschau

Kaibinger Tamás