A sikeres fuvarozók szakmai lapja

Ügyfélszolgálat: +36/20-42-300-42
E-mail: info@ujmedia.eu

Fuvarlevél hírek

Belföld

Forgalomkorlátozás az M1-es bányató feletti hídján

Március végéig forgalomkorlátozásra kell számítani az M1-es autópálya 168-as kilométerénél. Az itt lévő híd szerkezetét javítják a Hegyeshalom felé vezető oldalon. A munkálatok várhatóan március végéig tartanak majd, ez idő alatt sávlezárásokra és sebességkorlátozásra kell számítani.

Forrás: Magyar Közút

Európa legnagyobb intermodális terminálját építik Magyarországon

Európa legnagyobb és legmodernebb vasúti-közúti termináljának az építését kezdték meg a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Fényeslitkén. A saját 5G-hálózatot használó terminál évente akár 1 millió konténert is tud majd kezelni. A 21. század terminálja az Új Selyemút nyugati kapujaként a keletről érkező áruforgalom számára kínál lehetőséget Ausztria, Svájc, Olaszország, Szlovénia, Horvátország és Németország felé. Jelenleg a terminál alépítményét építik, valamint a vasúti csatlakozás kiépítése zajlik. A létesítmény átadását 2022 első negyedévében tervezik.

Forrás: Világgazdaság

Behajtási díjat kell fizetni Gödöllőn 3,5 tonna felett

Január elsejétől fizetni kell a városi kezelésben lévő utak használatáért a 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépjárműveknek. A behajtási díjból 50-75% kedvezményt kaphatnak a gödöllői telephellyel rendelkező vállalkozások, ha nincs helyi adó vagy egyéb köztartozásuk. A behajtási engedélyhez szükséges a „Kérelem a súlykorlátozással védett helyi közutakra történő behajtás engedélyezésére” formanyomtatvány letölthető a város honlapjáról: www.godollo.hu/irodak. Az engedélykérelmet a tehergépjármű tulajdonosának, üzemben tartójának a jegyzőhöz kell benyújtania.

Forrás: godollo.hu

Már elérhető a NAV szja-bevallási nyomtatványa

A NAV idén is minden magánszemélynek, egyéni vállalkozóknak és áfafizetésre kötelezett magánszemélyeknek készít személyijövedelemadó-bevallási tervezetet. A bevallás 2021. március 15-étől érhető el a NAV honlapján, KAÜ-azonosítás után (ügyfélkapus, e-személyi igazolvánnyal történő vagy telefonos azonosítás). Ettől függetlenül a NAV már közzétette a 20SZJA szja-bevallási nyomtatványt, amit a hagyományos Általános Nyomtatványkitöltő Programmal lehet kitölteni (ÁNYK). Azok, akik maguk készítik el bevallásukat, használhatják a webes kitöltőprogramot is, ami erről a linkről érhető el: bit.ly/szja_adobevallas.

Forrás: NAV

Összefogás az e-CMR bevezetése érdekében

A fuvarozó- szállítmányozó szakma összefogott az e-CMR hazai bevezetése érdekében. Meglátásuk szerint az e-CMR-rel felgyorsulna a számlázás, így a fuvarozó vállalkozások hamarabb hozzájutnának a fuvardíjhoz. Egyszerűbbé tenné az információk archiválását, a panaszkezelést, és azonnali, valós adatok alapján nyomon követhető lenne a szállított áru is. Az e-fuvarlevél a  szállítmányozók adminisztratív terheit is csökkentené, sőt használatával a fuvarozók munkáját is jobban átlátnák. A kezdeményezés aláírói: NiT Hungary, MKFE és a Magyar Szállítmányozók Szövetsége.

Forrás: MKFE

Külföld

Nagy-Britanniában februártól nem lehet régi gumi a teherautó első tengelyén

Február 1-től változik a 3,5 t feletti teherautók, nyergesvontatók és buszok abroncsaira vonatkozó előírás Nagy-Britanniában. Ettől a naptól fogva az említett járművek első tengelyén a gumiabroncsok kora nem haladhatja meg a 10 évet. Ha idősebbek az abroncsok, akkor megtilthatja a közlekedést a brit közlekedési felügyelet (Driver & Vehicle Standards Agency, DVSA).

Forrás: trans.info

Csak egy sofőr ülhet a teherautóban a bolgár-görög határátkelőknél

A Makaza-Nimphea, Voyvoda-Ormenio és Ilinden-Exohi bolgár-görög határszakaszon csak olyan tehergépjármű haladhat át, amelyben csak egy gépjárművezető tartózkodik. A szabályok a be- és kilépő forgalomra egyaránt vonatkoznak. Magyarország Athéni Nagykövetségének tájékoztatása szerint nincsenek kivételek, külön szabályok a fuvarozásra, tehát a négykezes járatokra is értelmezik az egy fős tiltást a görögök. A tilalom csak az említett három görög-bolgár határátkelőre vonatkozik, jelen állás szerint február közepéig. A vírushelyzettől függően várható a tiltás meghosszabbítása.

Forrás: nit.hu, https://ofae.gr/en/

Előzési tilalom a szlovén A1-es autópályán

Szlovéniában az A1-es autópályán új tilalom lépett életbe 2021. január 15-től. A Šentilj és Koper közötti szakaszon a 7,5 tonna feletti tehergépjárművek nem előzhetnek 06.00 és 18.00 óra között. Emlékeztetőül: a nehéz tehergépjárműveknek tilos az előzés az alagutakban, az autópálya le- és felhajtóknál, valamint egyes elkerülő utakon (táblák jelzik a tilalmat). Az ellenőrzést a rendőrség végzi. A szabálysértőkre 300 eurós bírságot rónak ki.

Forrás: Mkfe

Ausztriában az A12-es autópálya egyes szakaszán korlátozzák a szennyező járműveket

Az A12-es autópályán a 6,35-ös és a 90-es kilométerszelvények között tiltják az öreg, szennyező, 7,5 össztömeg feletti járművek és járműszerelvények közlekedését. 2021-től nem közlekedhetnek ezen a szakaszon az Euro 0, I, II, III, IV és V besorolású járművek. Célforgalom: 2022. december 31-ig az A12-es autópályáról megközelíthető le-vagy felrakóra tartó Euro V-ös besorolású járművek még használhatják az útszakaszt.

Bővebb tájékoztatást a korlátozásokról a tiroli kormány oldalán talál ezen a linken keresztül: bit.ly/tirol_korlatozas.

Forrás: tirol.gv.at

A Fuvarlevél szerkesztősége azzal foglalkozik, hogy újságai, szakkönyvei és honlapja segítségével támogassa a szállítmányozó vállalkozások működését. Újságcikkeiben, szakmai írásaiban könnyen érthetővé teszi a magyar jogszabályi előírásokat, bemutatja az új technológiákat és megadja a választ az összes olyan kérdésre, amivel olvasói hozzá fordulnak.

Ügyfélszolgálatunk segítségével előfizetőink gyors és pontos szakmai választ kaphatnak felmerült kérdéseikre.

Hirdetés

Hirdetés megrendelése:
Telefon: 30/628-9945
E-mail: hirdetes@ujmedia.eu